• Angelflikkan

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

du är med din 6-månaders bebis på ett stort varuhus. bebisen bajdar ner sig totalt och du börjar leta efter en toalett med skötbord.
    du upptäcker att alla skötbordstoaletter är låsta eller sönder.. utom EN på översta våningen.
    du åker upp, får lämna vagnen och sicksacka mellan borden i ett café för att komma fram toaletten.

det finns två toaletter: en vanliga kombinerad herr/dam-toa och en handikapp/skötbords-toalett.
    det står fem vuxna (ickehandikappade vad man kan se) i kö.

vad gör du?

Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 20:16:37:
    kan tillägga i svaralternativ, nåt som jag tyckte var självklart, men som folk reagerat på.
    man frågar alltså de i kön om det är okej att smita in på handikapp/skötbordstoan.

(det var så jag gjorde idag men fick ett otrevligt svar)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??
  • ashera

Jag skrev "oftast" inte kris Är det kris skulle jag självklart be om att få gå före (som jag skrev), men jag skulle nog inte kunna med att "tränga mig" om någon sa nej. Fast det är ju mitt problem då

Självklart byter jag på mina barn så fort jag kan när de bajsat, men ibland måste man vänta på sin tur. Det kanske står många barn i kön, eller så har man lång väg till toaletten, då måste de ju ändå vänta en stund. Eller bytas på i vagnen (vilket också har hänt att jag har gjort). Men jag har "turen" att ha barn som faktiskt i stort sett aldrig bajsar när vi är på stan

• BrideOf Rocky

Men Guud vilket dalt!

Ursäkta, men hur får man så känsliga barn att dom inte klarar av ett par minuter i bajsig blöja, och framför allt, vad är det för värdelösa blöjor ni har?

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Helene m Olivia o Sigrid
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 20:49:00 följande:
    Men Guud vilket dalt!Ursäkta, men hur får man så känsliga barn att dom inte klarar av ett par minuter i bajsig blöja, och framför allt, vad är det för värdelösa blöjor ni har?
    Det spelar väl ingen roll vilka blöjor man har, bajset är väl lika otrevligt att sitta i oavsett!

(och amningsbajs kan mycket väl fara lite varstans även med en bra blöja!)
    (¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Angelflikkan
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 20:49:00 följande:
    Men Guud vilket dalt!Ursäkta, men hur får man så känsliga barn att dom inte klarar av ett par minuter i bajsig blöja, och framför allt, vad är det för värdelösa blöjor ni har?

om man har ett barn av modellen "bajsar ca var tredje dag och när det kommer så kommer ALLT på en gång", då finns det nästan inga blöjor som klarar testet.

antingen ut längs med benen eller upp i ryggen.. båda lika otrevligt..

• BrideOf Rocky

Helene m olivia..

Jo, självklart, men det är ju skillnad på blöja och blöja.
    Tycker det är rent dalt att tro att ens barn är viktigast i världen och inte kunna stå i kö några minuter.

• Angelflikkan
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 21:00:48 följande:
    Helene m olivia..Jo, självklart, men det är ju skillnad på blöja och blöja.Tycker det är rent dalt att tro att ens barn är viktigast i världen och inte kunna stå i kö några minuter.
    OM du syftar på mig så tycker jag inte att mitt barn är viktigast i världen.. det har jag redan svarat på..

MEN i detta fallet började bajset rinna längs benen, jag frågade om jag kunde gå före, blev halft utskälld..

hade inte bajset börjat rinna så hade jag glatt stått i kö..
  • Marie Antoinette

Hade bajsat trängt ur blöjan och barnet var nedbajsat på ryggen och genom kläderna, så hade jag talat om och frågat om jag fick gå före i kön.
    Jag hade utan att tvekan släppt före ett nedbajsat spädbarn (om det var så illa som jag förstod det på TS) om jag själv stod i kön. Nu har inte jag haft blöjbarn senaste åren men jag minns väl hur det är. 

• BrideOf Rocky
    Angelflikkan,

Nej, jag syfter inte på dig.
    Har bajset runnit längst benet är det ju ingen tvekan, då ska man ju självklart få gå före anser jag.
    Om inte nån i kön före har nån lika bra anledning.

Men när det bara är en blöja med bajs i så är det dalt
  • Angelflikkan
    Marie Antoinette skrev 2007-11-24 21:08:05 följande:
    Hade bajsat trängt ur blöjan och barnet var nedbajsat på ryggen och genom kläderna, så hade jag talat om och frågat om jag fick gå före i kön.Jag hade utan att tvekan släppt före ett nedbajsat spädbarn (om det var så illa som jag förstod det på TS) om jag själv stod i kön. Nu har inte jag haft blöjbarn senaste åren men jag minns väl hur det är. 
    tack!
    började tro att jag är smått galen som tänker så här..
  • Angelflikkan
    BrideOf Rocky skrev 2007-11-24 21:10:48 följande:
    Angelflikkan,Nej, jag syfter inte på dig.Har bajset runnit längst benet är det ju ingen tvekan, då ska man ju självklart få gå före anser jag.Om inte nån i kön före har nån lika bra anledning.Men när det bara är en blöja med bajs i så är det dalt
    då förstår jag dig.
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??