• Angelflikkan

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

du är med din 6-månaders bebis på ett stort varuhus. bebisen bajdar ner sig totalt och du börjar leta efter en toalett med skötbord.
    du upptäcker att alla skötbordstoaletter är låsta eller sönder.. utom EN på översta våningen.
    du åker upp, får lämna vagnen och sicksacka mellan borden i ett café för att komma fram toaletten.

det finns två toaletter: en vanliga kombinerad herr/dam-toa och en handikapp/skötbords-toalett.
    det står fem vuxna (ickehandikappade vad man kan se) i kö.

vad gör du?

Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 20:16:37:
    kan tillägga i svaralternativ, nåt som jag tyckte var självklart, men som folk reagerat på.
    man frågar alltså de i kön om det är okej att smita in på handikapp/skötbordstoan.

(det var så jag gjorde idag men fick ett otrevligt svar)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??
  • Angelflikkan

fast jag tycker att man inte behöver vara otrevlig om en smått uppjagad mamma kommer med en beis där bajset börjar tränga ut vid blöjans benkanter, och frågar om hon kan gå före på en skötbordsanpassad toalett..

oavsett så tycker jag inte det..

och alla handikappade riskerar inte att göra på sig i kön..

• Angelflikkan
    miniGrynet skrev 2007-11-24 19:01:40 följande:
    Nu vet ju inte jag hur du gjorde idag, och säger därför inget om hur just du har gjort. MEN jag kan förstå om kvinnan blev irriterad om du inte frågade alla som stod i kön om det var ok att ni gick före dom. För så kan jag känna ibland när folk absolut ska gå före i kön till kassan i mataffären för att den lilla damen "bara har 2 mjölk" typ. Och så frågar personen den som står först i kön, och inte de 4 som står bakom. DET tycker jag är respektlöst, för det kanske inte känns ok för alla i kön som faktiskt står före den personen också. Men det var bara en paralell, och som sagt, jag dömer inte hur du gjorde idag, ville bara förklara hur jag tänkte.
    TACK för att du inte dömmer..
    jag frågade nämnligen mkt snällt alla i kön, den längst fram tyckte jag kunde gå före men en tant näst längst bak blev arg ocj otrevlig..

det slutade med att jag blev arg, gick därifrån och bytte på en nerbajsad bebis i ett hörn bakom hissen.. att det blev bajs överallt gjorde mig dock ännu mer arg..

jag som tyckte jag var trevlig och hade anledning om att få be om att gå före..
  • eSo

Jag valde alternativ 2.

Här i Umeå har vi i en galleria ca 6 vanliga toaletter på rad, och sen 1 handikapp-/skötbordstoa. Ofta är det lång kö, antagligen eftersom toaletterna är gratis.
    Men är tanken då att jag ska ställa mig sist i kön med min dotter i vagnen ändå? När jag sedan står längst fram och det "är min tur" så kan det ju dröja ganska lång tid till just handikapptoaletten blir ledig, så alla bakom mig får gå före, eftersom jag inte tar mig in på nån av de vanliga toaletterna med vagnen.

Jag har absolut inget emot att släppa folk före, så bråttom känns det inte så länge hon har blöja på sig. Men det känns bara lite bakvänt att jag först ska stå i kö och sen ändå stå och vänta extra på den enda toan jag kan använda.

Ska tillägga att första gången jag skulle använde den här toaletten så köade jag tillsammans med alla andra. Gången därpå upptäckte jag dock att ett par mammor med barnvagnar bildat en egen kö framför handikapptoan, så nu ställer jag mig alltid direkt där och det är aldrig någon som har sagt något eller ens sett irriterad ut.

Oj, blev långt det här Tyckte bara att det var en intressant fråga eftersom jag, som i vanliga fall fullkomligt hatar att tränga mig och när folk tränger sig före på ett otrevligt sätt, valde alternativ nr 2.

♥ Världens Finaste Lilla Tyra ♥ 070502 ♥
  • BrideOf Rocky

Ställer mig sist.

Mitt barn är lätt inte viktigast i världen.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Spartacus

ser man tydligt att folket framför inte har några problem, det vill säga dom ser unga och pigga ut, så skulle jag bara fråga dom om det är okej att gå före eftersom toaletten ändå är till för mig i första hand?

det kan väl inte vara så farligt? men har man gott om tid och inte orkar tjafsa är det väl bara att vänta...

• Estrellitas

Jag hade ställt mig sist i kön just av den anledning att jag inte skulle känna att jag har rätt att/ måste gå före i kön för att jag har en bebis...det skulle kännas konstigt att fråga alla om det är okey...Bebisen har ju redan bajsat liksom så vad är det som är akut...

• Angelflikkan
    Spartacus skrev 2007-11-24 19:34:36 följande:
    ser man tydligt att folket framför inte har några problem, det vill säga dom ser unga och pigga ut, så skulle jag bara fråga dom om det är okej att gå före eftersom toaletten ändå är till för mig i första hand?det kan väl inte vara så farligt? men har man gott om tid och inte orkar tjafsa är det väl bara att vänta...
    så tänkte jag oxå..
    eftersom en i kön hade problem med att jag (snällt) bad om att gå före, så sruntade jag i alltihopa.. gick därifrån och böt i vagnen (=bajs överallt)

och nej, mitt barn är inte det viktigaste i världen..
    men JAG anser att det är ok för andra att gå före mig. tex jättekissnödiga barn eller gamla Agda som inte kan hålla sig..
    jag hade heeelt klart släppt före en mamma med en bebis där bajset hotade att rinna efter benen.. (har även gjort det, både innan och efter jag skaffade barn)

men det kanske är bara jag som tycker så?
  • miniGrynet
    Spartacus skrev 2007-11-24 19:34:36 följande:
    ser man tydligt att folket framför inte har några problem, det vill säga dom ser unga och pigga ut, så skulle jag bara fråga dom om det är okej att gå före eftersom toaletten ändå är till för mig i första hand?det kan väl inte vara så farligt? men har man gott om tid och inte orkar tjafsa är det väl bara att vänta...
    Fast, jag tycker i alla fall inte att man har företräde om man har barn med sig.
    Däremot om man är handikappad så skulle jag absolut släppa förbi den.

Sen kan man ju inte alltid se på någon om den är handikappad, denna kvinna som blev irriterad kanske har problem med blåsan/inkontinent, och det syns ju verkligen inte.
    För henne kanske det får stora konsekvenser av att behöva vänta på att ett barn ska bytas på som oftast tar rätt mycket längre tid än att nån ska gå in och kissa.

Är man ung kan man också vara "osynligt" handikappad.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • elia82

Skulle ställt mig sist i kön, hade inte ens kommit på tanken att fråga om jag fick gå före i kön.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Angelflikkan
    miniGrynet skrev 2007-11-24 19:48:13 följande:
    Fast, jag tycker i alla fall inte att man har företräde om man har barn med sig. Däremot om man är handikappad så skulle jag absolut släppa förbi den. Sen kan man ju inte alltid se på någon om den är handikappad, denna kvinna som blev irriterad kanske har problem med blåsan/inkontinent, och det syns ju verkligen inte. För henne kanske det får stora konsekvenser av att behöva vänta på att ett barn ska bytas på som oftast tar rätt mycket längre tid än att nån ska gå in och kissa. Är man ung kan man också vara "osynligt" handikappad.
    MEN om man frågar snällt så behöver man inte vara otrevlig för det???
    den personen kan antingen förklara varför den säger nej, eller bara säga nej..
    såå svårt är det inte att säga nej utan att vara otrevlig och hoppa på folk.. eller??
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??