• Angelflikkan

hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??

du är med din 6-månaders bebis på ett stort varuhus. bebisen bajdar ner sig totalt och du börjar leta efter en toalett med skötbord.
    du upptäcker att alla skötbordstoaletter är låsta eller sönder.. utom EN på översta våningen.
    du åker upp, får lämna vagnen och sicksacka mellan borden i ett café för att komma fram toaletten.

det finns två toaletter: en vanliga kombinerad herr/dam-toa och en handikapp/skötbords-toalett.
    det står fem vuxna (ickehandikappade vad man kan se) i kö.

vad gör du?

Linnéa växer så det knakar, hela 5 månader.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-24 20:16:37:
    kan tillägga i svaralternativ, nåt som jag tyckte var självklart, men som folk reagerat på.
    man frågar alltså de i kön om det är okej att smita in på handikapp/skötbordstoan.

(det var så jag gjorde idag men fick ett otrevligt svar)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??
  • Felixxmor

Detta har hänt mig några gånger, då gjorde jag som alternativ 2.
    Ingen som sa något till mig. Tur för dem

• mammatalman

ställer mig först vid handikapps/skötbords toan o förklarar för de i kön vad som hänt.

• Åsa82

tar alternativ 2 faktiskt i den situationen

~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ Melwin 070703~♥ღ♥~
  • Angelflikkan

detta gände nämnligen idag.. fick höga och arga tillrop från en tant i kön.
    "Det är faktist kööööö här"

jag blev så arg!!!

skulle kärringen sagt så om det var en rullstolsburen som skulle in på toa? nä, men jag skulle minsann stå i kö med en nerbajsad bebis för att tanta skulle slippa hålla sig i en minut extra. MORR

• Kanelflicka

Sist i kön, såklart. Världen kretsar inte runt mig & mitt barn.

• LaFontaine

Jag hade vänligt fråga kön om det var ok att jag smet in där. Det har funkat när jag själv höll på att kissa på mig vid en UVI.

Och TS, det är inte konstigt att tanten blev irriterad när du bara klampade på. Med lite vänlighet och hyfs kommer man längre!

• Kakan83

Jag hade frågat vänligt, eller påpekat att det var bråttom. Säkerligen ingen i kön som hade sagt nej. Däremot hade jag inte bara trängt mig före. Lite mer hyffs än så har jag.

Oliver ab imo pectore
  • Angelflikkan
    iseika: jag klampade inte alls på..
    vad skrev jag det???
    det är hyfs att inte anta en massa saker..

ställde mig utanför skötbordstoan, förklarade anledningen och nämnde ju att toaletten främst är till för handikappade och skötebarn..
  • LaFontaine
    Angelflikkan skrev 2007-11-24 18:48:50 följande:
    iseika: jag klampade inte alls på.. vad skrev jag det???det är hyfs att inte anta en massa saker.. ställde mig utanför skötbordstoan, förklarade anledningen och nämnde ju att toaletten främst är till för handikappade och skötebarn..
    Det enda du skrev var att du ställde dig direkt utanför handikapptoaletten. Eftersom du inte nämnde någon om att du frågat är det ju ytterst svårt för mig att förstå det, eller hur?
  • miniGrynet

Om det är gemensam kö till båda toaletterna hade jag såklart ställt mig sist i kön, om de andra stod i kön till vanliga toaletten hade jag gått in på handikapp/skötbord direkt.

Jag anser faktiskt att även jag måste stå i kö, trots att min dotter behöver en ny blöja.
    Krisar det sig så ställer jag mig i ett hörn nånstans och byter i vagnen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden hur gör du angående offentliga toaletter med skötbord??