Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:30:31 följande:

Usch, vilken vidrigt människosyn du har.
    Du menar att det är dåligt och förespråka att färre lider?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:40:06 följande:

El skåpet- För att påstå att du vet få mycket så vet du välidgt lite måste jag säga.
    Vad är din lösning för de snart 80 miljoner människor som bor i Etiopien. Skall de fortsätta föda barn i samma takt, vet du hur många de kommer vara om 20 år?
    Vad vill du göra för att lösa problemet med den snabba befolkningsökningen i dessa fattiga områden?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 09:33:51 följande:

Dessutom donerade jag ganska nyligen 100.000 kronor till Röda Korset.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article1504859.ab
    Citerar:
    Så mycket tjänade generalsekreterarna förra året Från vänster: Christer Zettergren, Röda Korset, 1 086 129 kr. Charlotte Petri Gornitzka, Rädda Barnen, 996 006 kr. Elisabet Andersson, SOS-barnbyar, 847 000 kr.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:51:03 följande:

Sudan som svälter idag om man tar bort all medicin, mat och vatten därifrån?Menar du på fullaste allvar att det är att hjälpa?
    För att inte tala om kriminaliteten, en kvinna får ju passa sig noga för att undvika och bli våldtagen. Reser man i landet så är det stor risk och bli utsatt för brottslighet på en hel del olika sätt. många ställen är helt laglösa och det finns massor av vapen
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 12:59:41 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 12:58:26 följande:Jo, jag vet...vart exakt hör det in i denna diskussion?Har du ens varit och sett hur det ser ut på förläggningar i Darfur och Eritrea?
    Har du? Jag har läst om det och det är fruktansvärt. Samt att jag tror att dina biståndspengar är en hel del orsak i det hela. Bistånd i den formen som inte är långsiktig samt träffar fel orsakar bara mer problem. Enligt mig är det kört.

Även att miljön går så hårt åt landet som den rikare delen av jorden är orsak till, speciellt usa för är det något man kan kritisera usa för så är det miljön.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:08:33 följande:

Men jag förstår du inte har det, för om du hade det så skulle du aldrig uttala dig som du gör.
    Bra! då undrar jag vad din lösning är, hur mycket pengar skall vi skicka ner? Hur många människor behöver hjälp?

Varje hushåll i sverige idag bidrar med c.a. 6000 kronor, vad tycker du är en bra summa som varje hushåll skall bidra med?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 14:57:20 följande:

Nja, var bara något jag sa!Skär ner ytterligare en massa på försvaret tycker jag och lägg en större summa på bistånd.Finns nog ingen viktigare fråga enligt mig än just biståndsfrågan, att säga att man bör ta bort bistånd tycker jag är oerhört dumt.
    Vad har du för lösning på överbefolkningen där? Hur skall du få stopp på att de föder så mycket barn?
    Låt säga att Etiopien är 100 miljoner om 20 år, det är torrare på grund av de globala uppvärmningen. Dessutom har du alla andra länder.

Ta en titt på hur mycket resurser som krävs i Irak, de är inte ens 30 miljoner och har olja som är mer utvecklade.

I vilken fantasivärld lever du?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 13:52:09 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 13:17:56 följande:Det dubbla kanske...
    Hur skall vi ha råd med A-kassa och andra sjukersättningar i sverige om vi skall öka biståndet till 60 miljarder. hur går det med annat inom vården?
    menar du att sverige inte alls skall ha något försvar överhuvudtaget?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-22 22:45:58 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 15:16:55 följande:Jag tycker inte Sverige behöver ett försvar, åtminstone inte som det ser ut idag.Befolkningsproblem, antar du tycker vi kanske borde mörda människor legalt också då för att få bukt med dem eller har jag fel?
    Mörda?

Nej jag tycker man skall sätta in rejäla insatser för att det skall finnas preventivmedel. Jag tycker man skall akta sig för saker som påverkar befolkningen i positiv riktning.

Tror du håller med om att 80 miljoner som svälter är värre än när 30 miljoner halvsvälter.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-23 11:57:34 följande:

el skåpet skrev 2007-12-22 23:27:34 följande:Men det är ju precis som jag sa, Jag skrev att man ska utbilda människor och få dem att besluta över sina egna liv.Precis som jag sa!!! Good!!!
    Hur mycket pengar tror du exempelvis Etiopien behöver för att lyfta landet ur fattigdom?
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!