Inlägg från: el skåpet |Visa alla inlägg
  • el skåpet

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:09:35 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 17:07:26 följande:Tycker du Schenströms affären sköttes bra?
    Det var ingen affär.

Ett stort problem för regeringen är att de fått massmedia (som i huvudsak är vänstervriden) emot sig. De kan ju inte hitta något och kritisera i vad regeringen gör i politiken eftersom allt går så jävla bra. Då ger de sig på privatlivet

Framförallt SVT har gett sig fan på att sänka regeringen eftersom de är rädda för att tappa licensavgifterna. Sossarna har ju haft SVT som sin maktbas, där de indirekt kunnat manipulera folket.

Sossar har (som jag tror passar dig) utvecklat snacket till sin spets. man kan prata väldigt mycket utan att göra ett skit och då går sånna som du på det.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:09:35 följande:

Eller är du emot alla statsvetare som tyckte att Reinfeldt gjorde alla fel en politiker kan göra.
    Du glömmer att du bara får läsa de "statsvetare" som massmedia låter får uttala sig. Tror du massmedia skulle bjuda in någon som berättade att hela historien bara är en uppblåst bubbla av massmedia? Varför skulle massmedia kritisera sig själva?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:18:14 följande:

el skåpet skrev 2007-12-19 17:17:05 följande:Du vet ju inte vad jag går på
    Jo för du skriver vad du tycker. Att du är förvirrad är ju mycket tydligt
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:23:37 följande:

el skåpet- Du gör ju samma sak, du sväljer allt Reinfeldt säger utan att ha ett kritiskt öga till något.
    Nej det gör jag inte. jag tycker de skall sänka skatten mer! men jämfört med vad som varit så är de mycket bättre.

vad du mest matar ut är detta med a-kassan. den 10 procentiga sänkning som sker efter 100 dagar tycker du är en fruktansvärd försämring. du verkar helt bortse från hur mycket lättare det är och få jobb idag.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-19 17:30:14 följande:
    Säg det till de som söker 50 jobb och inte får något skulle jag säga!
    Menar du att det är svårare och få jobb idag jämfört med när sossarna styrde? har du läst statistiken?

Kan du visa någon annan gång i den svenska historien när jobben ökat så snabbt?

Svenskar som sakta men säkert blivit ett låglöneland håller sakta men säkert och vända trenden nu.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 17:35:34 följande:

Ta också de sjukskrivna som jag tycker är viktigast.
    Hur tycker du man skall skapa resurser för de som du tycker är svaga? Att du inte tänker bidra vet vi redan för du har ju fått en säck med pengar, men någon måste ju bidra med sitt arbete
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 22:04:22 följande:

Men du, 14 plats! Det är ju helt enormt vad högt vi står och det är väl stabilt. 14 plats...uttav världens alla länder!
    Vi har toppat och du får tänka på vilka förutsättningar sverige har (det kanske ligger över din nivå). Mycket naturresurser, vatten, el, lite folk på stor yta, bördig mark, lättstyrda o.s.v. Man måste vara rätt klantig för att lyckas få ner oss. Det är bara oljan som fattas så hade sverige varit extremt rikt oavsett hur klantiga politiker vi haft.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-19 22:06:03 följande:

Det är sant, och just de sakerna berör mig inte lika mycket...skatt på ägande berör mig inte som person.
    Du utgår väldigt mycket från dig själv, är det inte bättre och få en helhetsbild som är långsiktig?
  • el skåpet

Lilla Smilla skrev 2007-12-19 22:37:04 följande:

Jag förstår mig MYCKET väl på samhället.
    Nej
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!