Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

el skåpet skrev 2007-12-17 11:57:01 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 11:51:24 följande:
    Om ett land har tillväxttal på nästan 10% årligen, växer inte ekonomin då?Indien är FRUKTANSVÄRT MYCKET människor, jag tror du inte (inte jag heller) förstår hur många de är. Det hade varit totalt omöjligt för alla dessa och ha bra standard. Möjligen har 300 miljoner (lika många som USA) bra standard idag, resten har det inte. För 20 år sedan kanske 2 miljoner hade bra standard (gissar bara).Varje år utexamineras 3 miljoner högutbildade i indien.Råkar veta en hel del om landet av en speciell anledning.
    Oj, knappast det var 2 miljoner för 20 år sedan och 300 miljoner idag.
    Sedan vet jag inte om jag litar på jsut wikipedia, men en stor del av dess invånare har det uselt ställt även idag.
    Landet har länge dock haft ett fåtal rika och ett fåtal stora företag som gjort att deras NBP höjts.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 12:18:24 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 12:01:41 följande:
    Plocka fram något som styrker det du säger då.Vill du jag skall länka till andra informationskällor på nätet som beskriver indiens utveckling?Hur många vill du ha?Du måste vara ganska unik om du tror att landet legat stilla.
    Det skrev jag inte...men det var inget U- land för 20 år sedan heller.
  • Alexiaa
    danstina skrev 2007-12-18 00:12:10 följande:
    Har enbart läst TS och tycker prcis tvärt om. Alliansen är mycket bra för Sverige och för dess befolkning, både för de som är friska och kan arbeta och för de som är sjuka och behöver hjälp. Den enda grupp som alliansen inte är bra för är för de som är friska och som kan arbeta men som inte vill utan som hellre lever på bidrag de inte har rätt till.
    På vilket sätt är alliansen bra för sjuka?
  • Alexiaa
    Sundance76 skrev 2007-12-18 10:45:12 följande:
    Vad menas med sjuka?Jag anser (och jag har för mig att det är åt det hållet Alliansen också går åt) att om man varit lågtidssjukskriven länge så är det inte rätt att sjukpensionera personen ifråga utan bättre att försöka skola om dem. Det är fel att vara sjukpensionär från att man är 25 år (jag vet att det finns fall där det tyvärr inte finns så mycket att göra) istället för att omskola sig till något annat. Det borde kännas bättre för den personen att han/hon kan arbeta med något än att bara "gå hemma".
    Jo, men de finns de som är 50 år gammal och sjukpensionär och absolut inte kan komma ut i arbetslivet igen.
    De finns faktiskt de som är sjuka, och vill jobba men inte kan!
    Då bör man inte sabba för dem och sänka deras ersättning...så bra för sjuka är inte alliansen.
    För min egen del kan ajg säga att jag bryr mig inte om hur sverige styrs ekonomiskt, men tänker just på de som är mer utsatt.
  • Alexiaa

Åke Vilse skrev 2007-12-18 10:54:37 följande:

Alexxia:Men hur många procent är utsatta?Hur många är det som verkligen får ett rent h-vete rent ut sagt? Hur många är det som absolut inte kan spara in en enda krona av sina utgifter utan bor och lever redan så snålt det bara går?De som lämnat storstan och bosatt sig på mindre orter med billigare hyror? De som handlar mat med utgånget datum? De som äter på stadsmissionen? Osv. Hur många är det?Jag vet flera "sjukpensionärer" gamla som unga som bor i villa och orkar med att sköta hus och trädgård. Är det en mänsklig rättighet att som sjuk ha råd med stor villa när många heltidsarbetande småbarnsfamiljer inte har det?
    Det beror på att man kanske kunnat ha haft det tidigare och en barnfamilj inte har det.
    Vad har barnfamiljerna med det hela att göra?

Jag vet inte hu rmånga procent det är, men man hör och ser ofta sjukskrivna och då menar jag folk som är sjuka.
    Jag tycker inte man ska sänka deras ersättningar så de får det sämre, de har inte valt det.
    Som sagt för min egen ekonomis del betyder det inte något vilken regering vi har faktiskt...
  • Alexiaa

Främsta orsaken till att jag är emot regeringens om vi har idag är just att de förstör för sjukskrivna, sedan tycker jag också vi har en fånig statsminister och en person som inte är en bra person att företräda vårt land.

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:02:48 följande:

Micke skrev 2007-12-18 10:03:10 följande:
    Höj pensionsåldern
    Det vore ju ganska hemskt att göra det, det ska väl kunna vara en rättighet att inte behöva arbeta när man är såpass gammal.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:05:42 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 10:56:44 följande:
    Visa en!Att höra är inte samma sak som att de faktiskt finns. Gnället handlar mer om att man vant sig vid en viss standard men nu kanske får sänka den något, att köpa en platt tv kan krävas lite planerande.
    Visa en, ja jag har en person i min närhet som är sjukskrvien och faktiskt inte kan jobba en dag till i sitt liv.
    Hon har dock en villa som hon hade innan hon blev sjukskriven, men jag tycker inte hon ska behöva få det sämre för hon har inte valt att bli sjuk.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:06:35 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:03:51 följande:
    Hemskt? Jag tror de flesta mår väldigt bra av att få arbeta längre, massor gör det redan.
    Usch, det tror jag verkligen inte!
    Jag tycker det vore hemskt om man skulle behöva jobba tills man typ är 70 år gammal, och tror inte de flesta skulle vilja göra det heller.
    Nä, höja någon pensionsålder skulle bara kännas fel!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-18 11:17:56 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-18 11:09:01 följande:
    Du menar man mår bättre av att sitta och titta ut genom fönsterrutan?Man kan gå ner i tid eller på annat sätt anpassa men det är många som vill jobba efter pension. Finns ju arbetsförmedlingar just för pensionärer.www.sextioplus.se/
    Alla sitter inte och tittar ut genom fönstret, det är då man har chansen att faktiskt göra roliga saker och inte arbeta.
    Man ska göra saker man tycker är roligt och uppleva saker man inte kunnat göra tidigt!
    Jag skulle aldrig jobba en dag över 65 alltså...
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!