• Vickan82

Kateter efter förlossning?

Är det något som har varit med om eller hört någon som fått använda kateter efter förlossningen?

• Svar på tråden Kateter efter förlossning?
  • Anel85

Jo min vän fick det....varför osv vet jag dock inte

Vi ska få bebis! ♥
  • sheeba

Jag har inte hört såfall efter KS bara.
    Där i mot så blev jag tappad på urin med en tappningskatet efter första barnet, fast där var inget

• jenny24

Nej det har inte jag hört ialalfall, men vet att man kan få ha det medan de har sytt för att sedan ta bort den direkt. Antagligen för att inte "råka" sy ihop urinröret...
    Någon särskild anledning till varför du undrar?

Älskar dig... Kom hem snart...
  • Lindis41

jag fick det det var bara för att jag inte kunde kissa efter förlossn jag va jätte kissnödig m det gick verkl inte tat kissa, så de tappade urinpå mig 1l!!!o sen satt katederna 1dygn. orsaken t detta sa de att de tappade mig 2ggr på förlossn då jag hade ryggbd, va bidragande faktor...

• LML

I och med rygmärgsbedövningen så kan d hända att man inte känner att man är kissnödig efteråt o blåsan blir för full. Mig tömde dom blåsan på direkt efter förlossning o sen släppte bedövningen så ja slapp katetern.

• Vickan82

Jag vet en som har en fortfarande, 5 veckor efter förlossningen? Är det normalt? Hon mår jättedåligt. Vet inte om hon någonsin får tillbaka förmågan att kissa själv

• HannaL

fick det efter förlossningen, pga. av jag kissade för lite, kunde inte tömma blåsanhelt. detta berodde på att jag hade fått så mycke bedövning. fick ha den i 3 dagar

• Nie

Jag fick kateter vid första förlossningen eftersom jag blev ivägkörd till operation för att sys. Därefter var jag "förlamad" i benen i några timmar och därför fick jag kateter.

• Lilja84

men 5 veckor ?
    En kateter ska inte sitta längre än ett par dagar egentligen .
    Jag fick kateter i 3 dagar efter första förlossningen pga att jag inte kunde kissa själv , sen var det ju inga problem .

Alltså om hon har behov av kateter så länge måste det ju finnas någon ovanlig orsak .

Livet går vidare vare sig du vill eller ej.
  • Yosa

De satte en kateter på mig i förlossningssängen eftersom jag inte kunde kissa. De tappade mig och sedan tog de bort katetern med en gång.

Svar på tråden Kateter efter förlossning?