Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Oiiiiiiii.. Vi väntar ju en liten kusin runt den 15:e så kupongen kommer väl till användning då

• snigelina
    miniGrynet skrev 2007-12-06 11:51:05 följande:
    Det roliga med dessa "kopior" är ju att många säger att Lindex tex kopierat rakt av ifrån ESL/Molo/Me&I osv. Som jag sett så har även dessa "märkes-kläderna" kopierat, men mönster som fanns (ganska exakta har jag sett på bilder!) på 70-talet. Sen ligger det ju såklart nära till hands att tänka att Lindex kopierat just dessa märkeskläder, men om man ska hårddra det, vad är det som säger att inte Lindex kollat tillbaka på 70-talets kläder och mönster och kopierat dom, och inte ESL mfl. Lät lite svamligt, har en dotter som står bredvid och stampar.
    Det är lite skillnad. De danska designerna har letat upp gamla 70-talsmönster och bara DET ligger det mkt jobb bakom, sen har de även fått tillstånd av original-desigern att använda mönstren.
  • snigelina

Var inne på Lindex idag och kollade läget inför nästa veckas shopping Det var MYCKET påfyllt, helt tjockt i barnavdelningen. Mycket nya fina plagg (puff-byxorna i rött och denim, finstickade hängsletunikor a la hjärttunikorna i svart och rött med vita resp rosa prickar, långärmade tunikor i tre färger osv osv) så jag måste defintivt dit nästa vecka och handla lite. Som om det behövs

Det var även påfyllt av "gammalt".. Mycket snigeltröjor, djurtunikor osv. Ska nog även köpa hängselbyxorna i velour i större strl nästa vecka för nu har jag gett upp.. den kommer nog aldrig reas ut här

• snigelina
    miniGrynet skrev 2007-12-06 12:08:14 följande:
    Tillstånden kände jag inte till. Men om inte Lindex mfl har tillstånd heller så borde dom ju inte få kopiera, så då borde ju inte kläderna få säljas? Leta upp mönster är nog inte så svårt (jag kanske bagatelliserar) då jag sett flera som sparat sina klädesplagg ifrån 70-talet, och har man ett sånt plagg så är det ju inte så svårt att kopiera trycket/mönstret? Jag tycker för övrigt också att det kan kännas en aningens fantasilöst när "alla" gör likadana kläder men i olika prisklasser (iofs bra för oss som inte vill/kan köpa de lite dyrare kläderna).
    Jo, fast alla har väl inte de kläderna sparade och säkert inte just de som designar kläderna.

Lindex luftballonger var inte identiska. Det måste skilja på fem punkter vid mönsterskydd och tydligen så gjorde det det. Men pinsamt likt iaf.
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-12-06 12:17:07 följande:
    Jag vill också shoooooppa!!! Men jag måste ju vänta tills kupongen gäller!! Men på tisdag... då J*VLAR!! Jag har isolerat mig från stan i över en veckas tid nu... så det är inte mer än rätt att jag får sätta sprätt på lite pengar sen! Måste kolla igenom julklappar o födelsedagpresenter vad det är som fattas! Lillpojken ska ju ha både födelsedagspresenter o julklappar så tätt inpå så det får bli en hel del kläder... han kan ju inte bada i leksaker direkt! En bra orsak till att mamma får shoppa ännu mer!
    Haha, så han får bada i kläder istället?
  • snigelina

Men vad har de gjort med guld/silver/etc-skorna? Höjt priset?!

• snigelina
    snigelina skrev 2007-12-07 09:41:11 följande:
    Men vad har de gjort med guld/silver/etc-skorna? Höjt priset?!
    Eller också har jag bara dåligt minne kanske.. Fundersam
  • snigelina
    Pochahontas skrev 2007-12-07 10:32:53 följande:
    Alltså... Den där koden. Jag har använt den en gång, men går det att använda den igen? Den verkar funka, men vågar man sej på det, menar jag?
    Jag har använt den två ggr sen gick det inte mer..
  • snigelina
    Snorky skrev 2007-12-07 11:46:36 följande:
    men alltså seriöst... finns det bara tjejkläder/prylar på crazy christmas? har de haft nån dag med bara pojkkläder då eller? Jag brukar faktiskt inte bry mig... men nu var ju allt tjejigt rakt igenom!
    Den dagen monstertröjorna var så var det enbart pojkkläder.. Detta är första gången med tjejkläder.
  • snigelina

Snorky - Vilken fin shopping! Måste spana in babyplyschbyxorna när jag ska dit..

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2