Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Buttelina skrev 2007-12-29 09:37:47 följande:
    vad är tanken att man ska ha för byxor/leggings till den lila/petrol blå monster tröjan på mellan flick??
    Vi har haft den till jeans och lila velourbyxor
  • snigelina
    Buttelina skrev 2007-12-29 11:13:08 följande:
    vilka lila velour?? passar den till idat??
    Ja, IdaTs passar, Lindex passar och Svea Stars passar. Även IdaTs turkosa passar toppen till!
  • snigelina
    almn skrev 2007-12-29 12:18:41 följande:
    Asså, De nya kjolarna är verkligen superfina! Attans att man inte har nån tös
    och jag tänker "attans att man inte har nån bebis"
  • snigelina
    Line80 skrev 2007-12-29 15:39:03 följande:
    åhh djurbodysarna va ju jätte fina.. varför har inte jag nån bebis för Minsta är väl 56 i den? annars hade jag kunnat köpa till dockan..
    Hihi! Jag har köpt två idag, en till "spara" och en till nyfödda kusinen Kunde inte låta bli..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2007-12-29 17:17:13 följande:
    Du har något fuffens för dig!! ska du ha bebis??
    Haha. Nejdå
  • snigelina
    Buttelina skrev 2007-12-29 17:29:02 följande:
    säkert?? tycker du köper lite väl mycket bebiskläder som du sparar
    Äsch, det är väl bara kossabodyn också? Vi har som sagt nyss fått en liten kusintjej och väntar ännu en kusin till sommaren (min systers första barn), så jag sparar bara lite godbitar som jag råkar springa på.
  • snigelina
    Buttelina skrev 2007-12-29 17:34:33 följande:
    hihi, ok. Jag ska inte tjata mer. Men jag blir inte förvånad om du kommer om några månader och säger att där är en liten bebis i magen
    Jag lovar på heder och samvete att det inte finns en endaste liten tillstymmelse till bebis i min mage
  • snigelina

Nu ska jag vara gnällig.

Yngsta dottern hade den lila långärmade plyschklänningen med tyll nedtill på julafton. Nåja, ett par timmar iaf. Vi hade varit magsjuka kvällen innan, hon och jag, och var bara med när tomten kom vid julfirandet. Hon åkte vagn dit, satt i pappas knä under julklappsutdelandet och åkte vagn hem. Klänningen var fortfarande fin, inga fläckar (hon hade ju inte ätit nåt), men luktade rök eftersom vi varit hos svärföräldrarna, så den åkte i tvätten.

Nu har tyllet trasat upp sig vid kanten längst ner på två ställen. Det är liksom en sydd kant nedtill och där har det lossnat. Jag är 100% säker på att hon inte fastnat i nånting, det ser inte heller ut så, och det finns inga vassa kanter etc i tvättmaskinen.

Jag vet inte var kvittot är, har blivit en riktig slarvmaja, men visst måste det kunna reklameras?

Likaså har strumpbyxorna som mellantjejen hade blivit jättefula efter en tvätt. De är vita, tunna med silverhjärtan på och nästan allt glitter har trillat bort och det syns bara gulnade hjärtan. Vi har ett par likadana som är oöppnade, men jag tänker lämna tillbaka dem och försöka reklamera de som är förstörda. Inte ska väl strumpbyxor vara en engångsgrej? Om de nu inte fastnat i nånstans, förstås..

• snigelina
    Wailea skrev 2007-12-29 20:08:33 följande:
    Tycker de lurviga overallerna är helmysiga, synd att de ej går lite högre i storlek!
    Ja, synd att de inte har dem som jackor till äldre barn!
  • snigelina
    miniGrynet skrev 2007-12-29 21:28:20 följande:
    snigelinaNej, så ska det ju inte vara!! Gå du tillbaka med klänningen och strumpbyxorna, du borde kunna reklamera kläderna! Vad irriterande!
    Nej, vi hade ju tänkt använda klänningen på nyår, födelsedagskalas och dop också.. Nu får vi leta efter nåt annat istället..

Lillasyster hade likadana strumpbyxor och på dem har silvret bara skavts av under fötterna och det är väl mer förståeligt, så de andra var kanske ett måndagsex. Konstigt..
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2