miniGrynet skrev 2007-12-04 22:51:07 följande:
Jag hoppas inte någon tar illa upp av min fråga ang inköp vid kuponger! Inte alls menat så på något sätt. Bara ville förtydliga det! Jag är bra på att handla själv, men har fått börja tänka efter lite innan inköpen! Jag kunde vara så förut, eller om jag var inne i något slags shopping-rus, att jag kände mig tvungen att handla för det var så bra med rabatten. Men insåg att jag ofta handlade bara för att, alt gick och letade upp saker för att jag skulle komma upp i den summan som jag behövde. Så kan man ju inte heller handla. Kanske ska passa på att köpa lite julklappar i alla fall, men är nästan klar med alla klappar, så man får se om det blir något. Kanske ska köpa lite på hudvård istället (smink är ju alltid behövligt till mamman! ), för det måste ju gälla även på den avdelningen?
absolut tar jag inte illa upp!

Det är bara det att jag helt klart handlar sånt vi inte behöver. Men jag handlar BARA sånt jag vill HA och det är en viss skillnad. Förut kunde jag handla mkt på rea som bara blev liggandes... därför försöker jag tänka efter lite mer nu för tiden och inte köpa massa onödigt. O framförallt inte hålla på och hamstra kläder i större storlekar för då är jag less på det innan de hunnit växa i det.
Lindex är dock ett sånt ställe jag shoppar väldigt mkt på och som alltid har massa fint så där blir kupongerna garanterat använda. Dock kan jag göra lite dumma köp ibland som jag sen ångrar, men då brukar jag lämna tillbaka eller byta mot nåt annat så småningom. Så i slutändan blir det bra iaf!