• qbtq

Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?

Precis nyinflyttad till Gustavsberg med min lilla Theo 8 månader. Finns det några föräldralediga i Gustavsberg som vill hitta på ngt om dagarna? Promenad, fika eller ngt annat?

/Angelica & Theo

• Svar på tråden Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?
  • lindah

Var inne o kollade på Värmdös hemsida men hittade inget om att de söker folk till badhuset, bara till massa annat.
    Får ringa dit imorgon och kolla läget.

Elisabet, jag vet att man för att bli av med röktlukt inne kan ställa fram en skål med ättika i. Kanske kan det funka mot matos i vagn också?

Imorgon ska det vara strålande sol så då gäller det att vara ute så mycket som möjligt (så att nån solstråle kanske kan ge liiite färg).
    Hittar förresten gärna på nåt nästa vecka. Kan ju kolla vädret och bestämma efter det. Jag har bil så vi kan åka till Andys, dessvärre går det inte in fler barnstolar .

• MommysLittleMonster

Hej på er!

Nyfiken på Andys men har aldrig hört talar om det

Sitter hemma med en akut magsjuk liten dotter. Vi håller tummarna för att Elis inte blir dålig! Hon har inte sovit nånting typ, spyr såfort hon blundat men nu har hon däckat på ett liggunderlag i vardagsrummet, lillskruttan

Hoppas ni får en bra helg, själv blir det väl bara kaos...

♥ Mamma till Alli född 22 Mars -06 & Elis 23 Maj -07 ♥ Moster till Lorinne
  • Bobbylina

Angela, usch va jobbigt..hoppas hon blir battre snart,och att Elis slipper bli sjuk! har har Melwin gatt o blivit forkyld igen sa det blir en lagom kul helg har oxa..

Melwin har gjort nat med installningarna pa datan sa vissa tangenter funkar inte,hoppas ni forstar anda vad jag skriver..

Andys ar ganska nybyggt i sickla, stort lekland med bollhav,rutchkana m.m o plats att fika&ata, ar uppdelat ett for mindre barn o ett for storre..Har inget att jamfora med men ag tycker det verkar bra dar!!

Nej nu ska jag stada lite,vi ar hundfria i helgen sa jag far passa pa att ha det lite snyggt o stadat hemma!

Trevlig Helg pa er alla!!

31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • qbtq

Angela: stackars lilla Alli, har hon blivit smittad på dagis?

Jag är hemma idag igen *suck* När jag kom hem från jobbet igår så mådde Alex jättedåligt och började spy - han har troligen fått vinterkräksjukan. Så han ligger isolerad i sängen helt utslagen medan jag är hemma med Theo som äntligen börjar äta mat igen och är lite piggare. Håller tummarna för att jag lyckas hålla mig frisk iaf så en av oss orkar ta hand om Theo.

Andy's i Sickla låter skojj, ska vi ta det på måndageftermiddag om våra små killar är friska då? Jag har bil så för oss är det inga problem att ta oss dit.
    Ha en trevlig helg och krya på er!

• MommysLittleMonster
    Hej hej!

Ja Alli däckade nu vid 16.00 framför tv:n och har sovit tungt sen dess, vi får se om hon vaknar eller om hon sover och vaknar mitt i natten eller kanske förhoppningsvis i morgonbitti...hon har inte fått i sig så mycket att dricka och igen mat heller men jag väntar till imorgon innan jag bestämmer mig för att ringa sjukvårdsupplysningen...min lilla tjej
    Hon smittades på dagis, har tydligen gått magsjuka hela veckan där men jag fick inte veta det förrän igår när jag hämtade och bestämde mig direkt för att hon skulle vara hemma idag så hon inte smittades men då var det för sen...lite sur faktiskt.

Nu sitter jag och Danne och ser mer döda än levande ut, vi tänkte låa Elis somna innan vi äter middag men frågan är om inte vi somnar då också...suck!

Angelica: Hoppas verkligen du håller dig frisk! Grannen kom upp med handsprit till oss idag och vi tvättar händerna och äter vitpepparkorn hela tiden...enda man kan göra.

Bobbylina: Jobbigt med sjuklingar, hoppas lilla Melwin piggnar på sig!

...en timme sen är det läggdags för Elis....hur ska man hålla sig vaken?
    ♥ Mamma till Alli född 22 Mars -06 & Elis 23 Maj -07 ♥ Moster till Lorinne
  • lindah

Angela: Jobbigt! Dåligt att dagis inte berättade förrän det var för sent. Kan de inte sätta upp en lapp eller nåt så man vet. Hoppas ni slipper bli smittade!

Angelica: Jobbigt hos er också! Kan det va att Theo också haft nån form av magsjuka och att han därför inte ätit? Vi hade nåt sånt innan jul och alla vi 3 fick olika symptom...

Elisabet: Skönt att va hundfri ibland . Tråkigt att Melwin blivit sjuk igen, det är samma sak här, snoret bara rinner... Dreglet också för den del.
    Sen är han jätteklängig också och bara jag duger.

Har iaf precis ätit en kebab till middag (väntade också tills Liam sov). Hoppas nu att Liam sover hela natten och inte blir sjukare.

Trevlig helg på er (trots alla sjuklingar)!

• lindah

Angela: Jobbigt! Dåligt att dagis inte berättade förrän det var för sent. Kan de inte sätta upp en lapp eller nåt så man vet. Hoppas ni slipper bli smittade!

Angelica: Jobbigt hos er också! Kan det va att Theo också haft nån form av magsjuka och att han därför inte ätit? Vi hade nåt sånt innan jul och alla vi 3 fick olika symptom...

Elisabet: Skönt att va hundfri ibland . Tråkigt att Melwin blivit sjuk igen, det är samma sak här, snoret bara rinner... Dreglet också för den del.

Har iaf precis ätit en kebab till middag (väntade också tills Liam sov). Hoppas nu att Liam sover hela natten och inte blir sjukare.

• lindah

• Bobbylina

Hejsan! hoppas alla småttingar är bättre.. här har jag haft en helvetesnatt..=(
    Melwin har haft över 39 graders feber inatt o vaknat var 15:e minut ungefär, så jag har nog inte sovit många minuter inatt. Melwin har typ legat på mig o varm som ett element!
    Idag är han lite bättre,men trött o kinkig.. hoppas febern håller sig nere nu.

Trevlig dag på er! skitfint väder ute! =)

31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • qbtq

Hej på er. Med oss börjar det arta sig och vi är nog i stort sett friska.
    Vad jobbigt det låter bettan, hur mår melwin nu? Håller du dig frisk?
    Så var det redan söndag igen och jag sitter här och skriver veckans matsedel, usch vad det är tråkigt.

Ha en bra söndag och krya på er!

Svar på tråden Föräldralediga mammor och pappor i Gustavsberg?