• mysia

Mina goa vänner!

Emeraldy skrev 2008-01-16 09:27:18 följande:
    Ni med barn på dagis: Ungefär hur lång tid tar det för er att lämna på morgonen? Från det att ni kommer dit tills ni går?Hej förresten
    Hej på dig.
    Det är olika. Man ska ju klä av och ta på mockasiner(det gör vi iallafall) men imorse sprang hon iväg så fröken fick ta på henne dom. Och sen kram och hej då, så det tar ett tag. men 5 minuter kanske, ibland längre.
    Älskar mitt lillgull Tindra
  • mysia

Annika: Håller med dig om att det är lite upp till en själv hur lång tid det tar. Tindra sticker iväg på en gång jag klätt av henne. men ibland behöver man ju prata med personalen.
    Håller med, bra låt.

• mysia

Sussie: Låter som en intressant kurs

• mysia

Ja sussie, roligt med party. jag jobbar mycket helg, men jag hoppas det blir en helg jag är ledig. har typ en hel ledig helg på 7 veckor.

• mysia

Tindra pratar rätt mycket nu, men mycket är fortfarande rappakalja. men hon har faktiskt lärt sig säga pappas, farmors och farfars namn, om än lite otydligt, men man hör vad hon säger iallafall. Hon brukar försöka säga mitt namn med det låter mest som hon säger anka, ha ha
    Tycker alla era barn blivít så duktiga. Vi ska alla vara stolta över dom, och hur mycket dom utvecklats på sista tiden, och det är vi ju såklart.

• mysia
    Tuttie skrev 2008-01-16 10:24:32 följande:
    Hoppas verkligen det.annica: När är du ledig då?
    Du nämde februari, och den månaden är jag ledig hela helgen vecka 5, alltså 1:a 2:a och 3:3 februari. sen jobbar jag rätt mycket. är typ ledig en lördag, men då kan jag jobba fredag kväll och/eller söndag.
  • mysia

sussie:just det, den 22 februari är jag oxå ledig, jobbar dock lördag em, men det kan funka.

• mysia

Tindra lärde sig Patriks namn när jag har pratat med honom. När jag tex sagt, "Patrik, hur jobbar du imorgon" Då har hon upprepat och sagt Patlik patlik, ha ha

• mysia
    Pingulina skrev 2008-01-16 10:38:17 följande:
    Nellie kan inte farmors/farfars osv namn heller för dom säger vi ju heller aldgri men hon kan våra syskons och sina kusiners namn, Robe (Robert), Saja (Sara), Eiis (Elise), Nika (Niklas), Camija (Camilla), Wima (Wilma), Sanna, mobbo Joa (sitter ihop i ett ord ) och Anes (Agnes), Jenne och Maks osv. Och Tinna sa hon till Tindra när hon var här
    Jo, lät så gulligt när hon sa Tindras namn. Tinna sitta, och så klappade hon på trappan.
  • mysia

Sofia: Håller med om att vissa vikarier är dåliga. En dag när jag skulle hämta Tindra så hörde jag att någon skrek i vagnen. och jag hörde ganska fort att det var tindra. Jag såg att en vikarie satt vid fönstret som vette ut mot vagnarna. Hon tittade tom ut på vagnarna. Hur sjutton kan hon ha missat att tindra sparkade med benen och skrek? Ingen annan fröken var i närheten, så jag skyller inte på dom. men när en person håller koll på vagnarna så tycker man ju att hon borde märkt att nån vaknat.

Svar på tråden Mina goa vänner!