Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Nu sover mitt lilltroll. Hon gick fram till vår säng och visade att hon ville upp (den är för hög för henne). Sen somnade hon inom ett par minuter, stekhet.

Så imorgon blir det första VAB-dagen för oss skulle jag tro. Antar att det blir Magnus som får vara hemma.

Vi har fått nya direktiv på skolan som säger att vi inte får ta in vikarie om vi är borta, utan då ska arbetslaget och resten av kollegorna täcka upp. Precis som vi har folk som bara sitter och rullar tummarna Skrikandes Det här kommer ju göra att man knappt "vågar" vara sjuk eller VABa eftersom man då försätter kollegorna i en jäkla sits.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Suddig bild på mitt lilla sjuka troll. Det måste ha blivit nån knasig inställning på vår kamera för alla bilder jag har tagit på slutet har blivit jättesuddiga. Blonda jag är inte så insatt hur kameran fungerar - jag tar bara kort

Suddig bild på sjukt lilltroll.

• Emeraldy

Jo, hon har blivit förtjust i den där dockan. Det är en likadan som Thea hade med sig på nyår, som hon var jättekär i, bara en mindre variant. Det är faktiskt första dockan/gosedjuret som Moa intresserar sig för. "Gocka"

Jag tror att det är lika för alla skolor i Umeå faktiskt, inte bara ett påhitt av vår rektor. Sen hur långt man hårddrar det är väl upp till varje skola kanske...

• Emeraldy

Hurtigt av dig, Agneta

Nu har jag lyckats få Moa att somna ute i vagnen. Hon sov bara ett minuter i sängen och vaknade och var så olycklig. Det märks verkligen att hon har det jobbigt nu, för oftast är hon inte påverkad alls när hon är sjuk. Hon fick i sig lite yoghurt och nu sover hon alltså. Hoppas att hon får sova en stund.

• Emeraldy

Haha, konstigt att örontermometern inte funkar när det är puckon som använder den Nu har vi läst instruktionsboken och konstaterat att vi helt enkelt har gjort fel! Med tanke på hur sällan Moa är sjuk är det kanske inte så konstigt att vi hinner glömma hur den funkar mellan gångerna  Nu när vi använde den "rätt" visade den i alla fall 40,1. Hon har legat på min mage framför soffan i över en timme nu på eftermiddagen. Rätt mysigt. Nu ska vi stoppa lite mat i magen och sen blir det en liten sväng till Apoteket för att köpa Alvedon.

Camilla:
    Skönt att det känns bättre med jobbet

• Emeraldy

Hej gott folk. Idag har Magnus varit hemma med Moa som fortfarande har hög feber. Nu när jag skulle natta henne, så lade hon sig ner, vände sig om och somnade. Det som brukar ta runt en timme. Lillhjärtat mitt  Imorgon ska jag vara hemma. Har pratat med rektorn som sa att assistenten skulle ta min klass imorgon, men hon är också borta (stackars vikarie ) så jag fick faktiskt tillåtelse att ringa Vikariebanken eftersom det inte fanns nån annan som kunde hoppa in.

Imorgon när Magnus kommit hem drar vi till Angsjön med husvagnen, ska bli så himla mysigt.

Anna:
    Jag tycker ju du var en riktit hottie som blond, men du är säkert jättefin nu också

Camilla:
    Trist att du inte fick jobbet. Även om man är inställd på ett negativt besked så blir man ju besviken.

Själv har jag det så fruktansvärt på jobbet nu så jag vet inte riktigt var jag ska börja nysta. Det är så många barn som mår dåligt i klassen och nu är det ett par föräldrar som har begärt riktiga krafttag från oss. Nästa vecka ska jag och assistenten ha ett "krismöte" med rektorn och se vad vi ska göra. Just nu känns det inte osannolikt att vi skulle kunna vara nästa skola som handlar på löpsedlarna i mobbingärenden t ex.

Sussie:
    Hoppas foten blir bättre snart.

• Emeraldy
    Annika:
    Du gör det bra som fixar allt när Andreas jobbar så mycket! Du får gratulera honom till nya jobbet

Jo, jag har ju i bakhuvudet att läraren innan mig blev sjukskriven. Nu berodde det väl inte enbart på klassen, men visst spelade det in. Det är väl tur att jag är så "pigg" på att jobba efter att ha varit hemma så länge, inbillar mig att jag har lite mer ork då. Och mina onsdagar, mina onsdagar!!! Tack gode gud, för mina lediga onsdagar
  • Emeraldy

Alltså, jag tycker det är knepigt med det här med inkomstredovisningen till dagisavgiften. När jag bara jobbar 75% kommer vi inte upp i nån maxtaxa och därför känns det ju bra om man kan redovisa inkomsten och på så sätt spara nån krona. Men ska man behöva göra det varje månad? Nån som vet hur spannen ser ut? Alltså, mellan den och den inkomsten betalar man si och så mycket. Min lärarinkomst ser ju likadan ut varje månad, men jag tar ju ut föräldrapenning på onsdagarna och beroende på om jag tar ut garantidagar eller "riktiga" dagar, så är ju skillnaden runt 2000 kronor i inkomst. Om man dessutom är hemma med vård av barn så förändras ju också inkomsten. Hur gör ni andra som inte har maxtaxa??

• Emeraldy

Åh, vad skoj att gå på IKEA Vi borde också ta oss dit snart, för det lutar åt att vi ska köpa en MALM-säng till Moa, plus att det ju alltid finns massa andra skojiga grejer att köpa

• Emeraldy
    Sussie:
    Det lutar åt den i björkfaner. Vill inte ha vitt i Moas rum och ek har vi på så många andra ställen i huset. Den svarta är iofs lite cool...

Ja, slå en pling om ni vill kika förbi

Annika:
    Jag tror ni ligger rätt bra till inkomstmässigt i jämförelse med många andra Jag fick appropå pengar en positiv överraskning när jag fick lönebeskedet nu i januari. Det visade sig att min månadslön ligger på 750 kr mer än jag trodde. På 75% gör det iofs inte så värst många hundringar, men många bäckar små...
Svar på tråden Mina goa vänner!