Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Sara: Vad härligt att det gick bra!! Det går så fort sånt där. Tror min lilla dam är lite knäckt, jag la ut henne vid 12:30 tror jag, kollade inte så noga. Och hon sover än. Men det är skönt med lite egen tid. Kommer inte att jobba ikväll heller. Vi får väl se hur det blir i morgon kväll.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Det blev inge jobb ikväll heller. Har fortfarande inte kunnat äta så mycket och blir helt slut på av minsta lilla. Idag har jag och min mamma varit och handlat sista julklapparna och det mesta av julmaten. Känns skänt att få det avklarat. Så nu ska skinkan grilljeras, mums!!

Jag fick också min almanacka idag. Är nöjd. Fast träningsrutan kunde fått vara lite större. Men men.. Annars är den ju jättefin.

• Alice i Umeå

Hej hej! Här är vi bara hemma idag. Mår lite bättre. Har fått i mig lite köttbullar och makaroner till lunch. Jo, för mig är också träningsrutan en lite sporre. Skriver alltid upp vad jag gör, typ promenad 40 min osv. Ska snart gå ut med mitt lilla troll, hon sover inte än heller. Men när vi är hemma blir det alltid senare än på dagis.

Här har det också varit ganska tufft ekonomiskt, det har varit mycket vabande och så men allting går ju. Vi fick en sopparäkning på 1500 kr ca.

Försöker städa lite men det går verkligen i snigeltakt. Men det känns ändå ganska lugnt. I morgon kväll ska lite vänner komma och vi ska ha en mys/glögg kväll. Det ska bli trevligt. Så jag har ju både idag och i morgon på mig att städa. Och sen blir det väl lite mer städning på söndag inför måndagen. Det jag nästan gruvar mest för är att gå igenom alla leksaker, vi ska rensa ut det mesta innan måndag för då får hon ju så mycket nytt. Kan nästan inte fatta att vi ska ha 2 års kalas nästa söndag, känns ju helt otroligt.

• Alice i Umeå

Det samma Sussie!! Hoppas ni får det mysigt!! Kram på er!!

• Alice i Umeå

Grattis Sara!! Eller hur det nu blir? Det är klart du ska tacka ja när du ändå inte har något annat. Det är ju bättre än att gå arbetslös. Du kan ju fortfarande leta jobb fast du jobbar där. Söt moa!!

Ja, det är väl att passa på att säga God Jul till alla med tanke på att det är många som ska bort. Vi kommer ju bara att vara borta på juldagen över dagen, annars kommer vi att vara hemma.

• Alice i Umeå

Sara: För mig är det inget fel med Moas bild. Och jag kör Beta versionen.

• Alice i Umeå

Låter mysigt. Peter jobbar till kl 19, kanske hemma vid 19:30. Inte så mysigt. Jobbar även lördag och söndag. Saknar min sambo. Fast det har ju varit skönt att jag har varit hemma denna vecka, annars skulle vi inte ha träffats alls.

• Alice i Umeå

God morgon ni som fortfararade är kvar. Helt typiskt, när det är helg och så vaknar man kl 7 och inte kan somna om. Peter och Alice sover och jag har suttit och betalat räkningarna. Roligt värre. Fast det här blev en ganska bra månad trots allt. Hade bara räkningar för 3700 kr + huset. Inte så farligt. Skönt att kunna lägga undan till vissa tyngre månader. Vi har ju vissa lån som bara dras var tredje månad men då dras det typ 9000 kr så man måste ju buffra lite. Dessutom har jag redan handlat all julmat och så. Skönt!!

Idag ska jag nog fara runt och leverera lite julklappar till sånna man inte kommer att träffa något mer innan jul, det är lite mysigt. Nu är det bara 2 dagar kvar, längtar faktiskt otroligt mycket. Det ska bli så kul att se hur Alice reagerar. I fjol var de ju bara småknoddar som tyckte att papperet var det roligaste och kunde knappt öppna själv, nu blir det andra bullar. De hade haft en tomte på Alice dagis i torsdags och hon hade inte blivit rädd, fröknarna sa att det var vissa större barn som hade gråtigt men inte Alice. Hon ville dock sitta i knä hos fröken.

• Alice i Umeå

Halloj!! Här har det varit full fart hela julhelgen. Inte en sekund slappande. Vi var ju hemma hos oss på julafton och det var folk här 13-22 ca. Och i morse for vi till Övik så fort vi vaknade och hade packat ihop lite. Och nu har vi kommit hem. Men Alice är ju kvar i övik tills i morgon. Ska bli underbart att sova en natt utan barn i sängen, hon kommer ju också till oss varje natt. Det är kanske 5 nätter totalt hon inte kommit till oss.

Och hon fick massor av julklappar. Kök, tågbana, docka som gråter, pratar mm, 3 nallar, kläder i massor, matstol till dockan, pippi hus med dockor, häst, pengar, ja, jag minns inte allt. Och jag fick också lite trevliga saker, presentkort på twillfit, expo, bok, tofflor, stegräknare, kuddar, vinglas, likörglas, ljuslyktor mm. Och så ska vi få ett nytt skötbord. I morgon är det jobb som väntar, har inte jobbat på en och en halv vecka, känns konstigt.

Hoppas alla haft det bra!!

Linda: Kul att höra ifrån dig, bara 4 månader kvar, sen joinar jag dig i 2 barns klubben!!

• Alice i Umeå

Sussie: Såg sånna erbjudande också på Hotell Lappland i lycksele och i sundsvall. Låter väldigt  härligt. Vi har funderat på att fara en helg i mars kanske då jag gått på havandeskaps penning och innan bebis kommer. Skulle vara skönt att fara en helg innan man blir ganska låst igen i ett par månader. Vi firar 5 år i feb men funderar på att fira det i mars i stället.

Svar på tråden Mina goa vänner!