Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej !!

Sara: Det beror ju lite på hur mycket man äter, hur många steg man ska ta. Men jag tror medelsvensson ligger runt 8000. När jag gick ner 10 kg efter Alices grav var jag med på en sida som heter tappa.se  Kolla in den, det finns lite nyttig information och pepp.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Alice fick en jättefin tröja av Thea. Passade utmärkt! Och hon behövde faktiskt lite mera nya kläder. Jättekul att se Tindra och Thea, länge sen nu. Hade ju varit kul att se fler också naturligtvis men men... Vi får ta det en annan gång.

Sebastian kom ju också och där fick hon en thé servis. Den har hon lekt mycket med ikväll. Blev sent ikväll faktiskt, har just lagt henne. Men då kanske pappa och Alice får lite sovmorgon i morgon. Jag börjar jobba kl 9:30. Men i morgon har vi ju 150 kr extra i timmen så då känns det inte lika tungt. Jobbar till 18:30.

Vi ska KANSKE åka på IKEA på fredag. Peter ska kanske ta ledigt och sen ska vi stanna i övik över helgen på vägen hem, Peters mamma fyller år så vi ska fira henne. HOPPAS att Peter får ledigt!!

• Alice i Umeå

Hejsan!

Annica: Vi köpte allt på IKEA, säng, madrass, kudde, täcke, sängkläder, rubbet. Det ska finnas madrass som passar till sängen.

Jag har jobbat idag, det gick bra. Känns ju lite roligare när man vet att det är ganska bra betalt. I morgon ska jag vara hemma med Alice då hon fortfarande har lite feber. Och hon har börjat hostat mer efter igår.

Här har vi i princip städat bort julen ikväll, och en massa leksaker och spjälsängen. Nu är det bara gardinerna kvar, det tar jag nog i morgon när jag är hemma med Alice. Nu är jag så less på julen.

Alice fick en sån där leva-om-nalle ifjol. Hon har haft mycket roligt med den. Men nu är jag nästan less på den.

• Alice i Umeå

Hej hej! ! Jag är hemma med en rosslig, hostig och lite febrig Alice. Nästan skönt att slippa gå ut i detta väder. Hon har sovit dåligt i natt, vaknat flera gånger och sätter sig upp och bara gråter. Efter en stund lägger hon sig ner och sover igen. Känns som om jag vaknat typ 20 gånger. Inte kul.

• Alice i Umeå

God morgon!! Är hemma idag också, Alice har ingen feber men är hostig och snorig. Jätteslemmig i halsen. I morse hostade hon och det kom upp slem, sen fick hon välling men den kom också upp igen. Jobbigt. Blev jättesent i går så nu har hon somnat igen i soffan framför tv:n. Igår var hon jättepigg och glad så jag tänkte att hon skulle vara på dagis men idag är hon spakare. Ja ja, hade ju egentligen tänkt mig ner på stan idag men det får nog va. Men ska försöka ta oss ut på en liten promenad senare. Jag blir galen av att bara vara hemma. Rastlös så det räcker till.

• Alice i Umeå

Jo, jag är hemma från jobbet. Har dagvecka den här veckan. Känns lite i samvetet, samtidigt är det ganska skönt då jag har fått lite ont precis ovanför den högra skinkan. Det är bara 8 veckor kvar att jobba, det är skönt.

Har precis varit ute på promenad fram och tillbaka till apoteket, vi hade nästan slut på Bisolvon och det är bra när de är så slemmiga som Alice är nu. Kom dit ca 12:15 för att inse att de har lunch stängt mellan 12 och 13. Surt. Så det blir väl en till promenad under eftermiddagen.

• Alice i Umeå

Anna: Japp, vi har apotek här på umedalen. Ett litet men det mest väsentliga finns. Skönt. Men begränsade öppettider så klart. Jo, 8 veckor kvar att jobba. 1 Mars går jag på HP. Inte beviljat än men en jobbarkompis som ska ha 12 Mars jobbar sista veckan nu, hon är beviljad och vi har samma arbetsuppgifter. Blev ju beviljad förra gången också men jag har bytt lite arbetsuppgifter sen dess. Jag är i v 25 nu, det har gått ruskigt fort denna gång. Nu kan man verkligen se hur hela magen rör sig, hellst på kvällarna. Det är en livlig tös där inne.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Ikväll har jag varit på FL fika med mitt "nya" gäng. Trevligt. Vi var typ 20 pers på mecca med mage, såg lite roligt ut. I morgon ska äntligen Alice på dagis och jag på jobbet. I morgon har jag 10 timmars, inte lika kul men sen är det helg. Och Peter ska också göra helg i morgon. Vi ska båda vara lediga fredag, lördag och nästan hela söndag, vet inte när det hände sist. Det skulle vara underbart om båda kunde jobba halvtid, tycker inte att vi ses så mycket som vi skulle vilja. Det ska i alla fall bli skönt att bli mamma ledig igen så man får kvällarna ihop alla fall. Skulle faktiskt också vara nöjd om Peter "bara" skulle jobba 40 timmar i veckan. Han jobbar ju också mer än vad han ska.

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Sussie: Det lät supergott!!

Annika: Hoppas att det löser sig med jobb för dig! Skickar en kram!

Sara: Du kommer nog in i allt ganska fort, då kommer allt kännas mycket bättre. Jag fick ju helt nya arbetsuppgifter när jag började jobba igen och det kändes jobbigt att lära sig en massa nytt. Och dessutom bli upplärd av de som hade jobbat 6 månader och jag hade varit anställd i 9 år.

Annica: Det är både folk som väntar första barnet och andra och tredje. Men det är kul.

Anna: Gud vad kul med tatuering!!! Jag ska göra 2 till när denna unge kommit ut, barnens personnummer har jag tänkt. Man blir ju som beroende, har man gjort en vill man bara ha fler. Gör jag 2 till så har jag 5! Tror att Alice sover kanske 12-14 timmar. Oftast runt 12 timmar på natten, och sen 1-2 timmar på dagen.

Idag har jag jobbat 10 timmar, och sen har vi skruvat ihop en byrå jag köpte igår och städat lite. Hade tänkt att byta gardiner men jag orkar faktiskt inte. I morgon är vi lediga båda två, dock åker vi till Övik på eftermiddagen. Ska gå en sväng på stan där. Måste in på Pop och reklamera Alice vantar och sen är det alltid att gå på Cubus. Kul med butiker som vi inte har här. De ska även få en butik som heter Zarah som finns i Stockholm, jag älskar den butiken!!

• Alice i Umeå

God morgon!!

Läckert Anna! Jo, jag har en Nalle Puh på benet också.

Vad det snöar idag! Blev så besviken när jag kom ut från jobbet i går kväll och allt hade regnat bort.

Vi har sovit tills 9:20. Nu ska vi försöka göra lite nytta och sen fara till Övik. Hoppas ni får en bra helg allihopa!!!

Svar på tråden Mina goa vänner!