Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Ja, vi är ju också hemma idag. Men Alice har ju bara ögon fluss, lite kletig i ögonen. Pigg och glad som vanligt. Jag hade tänkt att vi kunde vara ute lite och kanske gå på promenad men detta väder kändes inte så kul. Känns ju jobbigt att vara inne en hel dag när hon är så pigg. Får se om vi hittar på något.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Såg att det var utförsäljning på Nolia i morgon. Är det någon som ska dit? Funderar på att fara och kanske fynda lite. Hade också tänkt att fara på Team Sportia idag och kolla om det var någon rea på motionscyklar. Vi får se om jag ids dra i väg i detta väder. På lördag ska jag mest troligt fara på bröllops mässan på plaza med en kompis, det ska bli kul.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Åh vad roligt det hade varit att träffas hos Anna men jag vågar inte komma. De kommer säkert att kleta varann i ögonen. Och naturligvis är det ögon inflammation men alla  man pratar med brukar förkorta det med ögonfluss. Ögonkatarr fick jag också höra när jag fick det. Funderar på att åka ner på stan och kanske obs! Där kommer hon i alla fall inte kleta någon annan i ögonen. Hoppas att ni får roligt hos Anna!!

• Alice i Umeå

God morgon!! Jag och Alice sov till kl 9:00 ca. Skönt. Nu håller vi på att göra oss i ordning. Ska lämna Alice på Expert en stund för jag ska till tandläkaren och sen ska vi äta lunch med Peter. Min mamma slutar kl 13 och då ska vi åka på Maxi och sen på Nolia. En fullspäckad dag med andra ord. Trevligt att shoppa lite. Mindre trevligt att gå till tandläkaren men det är ju typ en gång vart annat år så man får väl stå ut. Ha en trevlig dag allihopa!!!

• Alice i Umeå

Hej hej!!

Sussie: Gud vad härligt med utlands semester. Det gick ju faktiskt jättebra för oss när vi var i Turkiet. Lagomt varmt och det är det väl förmodligen också i Bulgarien i maj. Flyget gick jättebra. Alice var ju 1,5 när vi var där. Och lycka till med vikten, det blir ju oftast lättare när man har något roligt mål.

Annika: Hoppas att det gick bra för alla inblandade. Otäckt när sånt händer. Man får ofta en liten tankeställare.

Sara: Precis vad jag tänkte, boka och säg inget så det blir en överraskning. För oss kostade hotellet, mat, show och frukost 2400 kr för båda, det tyckte vi att det var det värt. Ikea blir nog dyrare. Men det ska bli så skönt att få göra något kul utan barn innan bebis kommer.

Annica: Lycka till på prova-på dagen. Och magsjuka brukar ju inte hålla i sig så länge.

Det blev lite shopping idag på Nolia. Köpte ett regnställ och en vinterjacka åt mig själv för 1100 kr. Ord pris 2800kr. Känns kul. Men både regnjackan och vinterjackan sitter som ett korvskinn runt magen just nu men borde bli bra sen. Mamma kunde ha kläderna perfekt och vi är ganska lika i omfång. Peter har fortfarande inte kommit hem från jobbet, mycket att förbereda inför i morgon då han ska stå på bröllopsmässan på plaza.

• Alice i Umeå

Sara: Om han är så oromantiskt kan jag förstå att vitsen med hotell inte är så stor. Hos oss är det tvärtom, jag är nog den oromantiska men jag uppskattar verkligen när han är romantisk, tycker att det är så mysigt men har svårt att vara lika spontant romantisk som han.

• Alice i Umeå

Appropå utomlands, vi hade ju med oss farmor och farfar och även Peters bror och hans tjej och deras 2 barn och det var perfekt. 3 tjejer som roade varann och alltid farmor som var som ett hök öga över de 3. Man fick verkligen slappa och en kväll gick ju bara jag och Peter ut och åt middag och hade en kväll för oss själva, det var mysigt. Hon sov till och med hos farmor och farfar den natten.

• Alice i Umeå

Sara: Vad sjysst av ditt gamla jobb att bjuda med dig på personalfest!! Jag blev inte ens bjuden på julbordet när jag var mammaledig... Det tycker jag var otroligt dålig stil. Förstår att det känns tungt att Magnus är borta så länge, Peter åker i bland bort typ 2 nätter och det tycker jag är drygt. Hellst som sagt när man ska lämna och hämta på dagis och så.

I torsdags var jag ju hemma med Alice hela dagen, i går var jag ledig och Peter jobbade 9-22 så då hade jag också henne själv hela dagen och i dag jobbar han 8-16 och det är också drygt att hela min helg får jag ha henne själv. Sen börjar jag jobba i morgon igen så man får liksom ingen egen tid på en hel helg förutom när jag lagt henne på kvällen.

• Alice i Umeå

Sussie: Kanske lite elakt av mig att skriva men Alice sov till kl 9. Flört Är inte avundsjuk på era barn på morgonen. Nu ska vi snart åka in till stan. Hej hej!!

• Alice i Umeå

Hej hej!! Vi har lämnat bort Alice nu, ska göra oss i ordning för middag på Slagerklubben kl 20. Ska bli riktigt kul att fara ut och roa sig lite. Var på bröllopsmässan idag, man blir ju faktiskt lite sugen. Fanns så himla mycket fint. Och gott!! Sen var jag och min kompis Sara och hennes sambo Magnus och fikade på Station och sen gick vi lite på stan.

Appropå Alice, vi sov ju till 9. Då vill hon oftast inte somna förrän kl 14 ca. Men då får hon bara sova någon timme och sen somnar hon runt 21 kanske. Det går ganska bra. På vardagar lägger vi ju henne runt 20 men då kan hon oftast sova till kl 8 också. Jag lämnar ju kl 10 när jag börjar kl 11.

Hoppas alla får en mysig lördagkväll!!

Svar på tråden Mina goa vänner!