Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Hej hej!! Nu är vi hemma från Övik. Har haft en trevlig helg med god mat och trevligt sällskap. Vi var också på Cubus och fyndade lite. En huv tröja till Peter och en Huvjacka till Alice. Och sen fick jag en jättefin tröja/blus av svärmor för jag har namnsdag snart. Inte illa. Angående lördag blir det nog svårt för oss, vi har ingen barnvakt. Mamma och Pappa skulle ut och svänga sina lurviga. Men men, vi får ta det en annan gång.

Ska iväg och jobba ikväll, just nu har jag en lugn stund då Pete och Alice är hon syrran och hennes karl och hjälper dem att installera boxar och sånt i deras nya hus.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Den Alice fick var rosa/camo med hästar. 84 kr.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Sitter på jobbet, jobbar till 03:15. Dryyyyyygt!!! Vi är dessutom klara för kvällen men går jag hem förlorara jag ju pengar så det vill man inte heller. Men jag har bara 7 veckor kvar att jobba. Den 29 feb går jag på havandeskap, längtar så att jag tror att jag dör. Har med mig en bok så jag kanske klarar att hålla ut.

Imorgon (idag) ska jag försöka ta mig iväg på IKSU, hoppas bara att jag orkar kliva upp i vettig tid. Ska hämta Alice kl 14. Sen ska jag fara och köpa en present till Sebbes mamma, nån som har något bra förslag på vad jag ska köpa, sist jag fyllde år fick jag presentkort på Iksu spa för 300 kr av henne.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Har också varit lite duktig idag, jag var på Iksu och tränade en timme. Det var länge sen. Och sen på eftermiddagen sålde jag min orbitrek. Satte ut den igår kväll och nu är den borta, blocket är underbart.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Sitter på jobbet, färdig för kvällen men har tid till 01:45.

Anna: Alice älskar också sin bob, vi drar den ganska ofta till och från dagis. Praktiskt. Och vi köpte ju också en sittvagn med fullt liggläge på blocket för 600 kr. Funkar hur bra som hellst. Det är skönt att slippa dra vagnen fram och tillbaka.

Ja, det är inte alltid lätt att få ihop vardagslivet men det får gå. Jag jobbar ju 100 % och Peter mer än det så här blir det långa dagar. När jag jobbar kvälls vecka är hon på dagis 8-14 varje dag. När jag har dagvecka är hon på dagis 10-18:30 måndag - torsdag, ledig fredag. Men då jobbar jag ju varje söndag och Peter varannan lördag så det är inte mycket tid tillsammans. Men det får gå.

Idag när jag hämtade kl 14 så ville hon inte gå hem. Jag fick klä på en skrikande unge som inte ville gå hem. Nu har hon inte varit så mycket på dagis här efter jul så hon tyckte det var skitroligt att vara där.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Lågsäsong även på bröd, vi säljer inte så mycket just nu. Mycket semelbullar men det är inte min grej, jag packar ju bara limpor.

Ni är duktiga alla som funderar på att plugga eller pluggar, jag skulle aldrig orka sätta mig i skolbänken igen.

Annaica: Blev också förvånad att du inte läst samhällskunskap eller naturkunskap på gymnasiet, det har till och med jag gjort och jag har inte ens gått klart gymnasiet. Har ingen full behörighet, bara strökurser.

• Alice i Umeå

Hej hej!! Gud vad ni skriver!! Jag hinner nästan inte med. Idag känner jag mig otroligt trött och orkeslös. Än fast vi inte har så mycket rent fysiskt jobb på kvällsveckorna blir jag så trött av att jobba kväll. Idag låg jag till 10:40. Och jag har inte gjort många knop sen dess. Ska försöka ta tag i att ta ner julgardinerna. Ska hämta Alice kl 14, är inte alls inspererad att gå ut i detta väder men inte så mycket att göra något åt.

Alice kan inte säga s överhuvudtaget, hon hoppar över den bokstaven. Låter lite roligt när hon säger Min mössa, för det blir Min mutta!!  Eller när jag skulle sätta henne i bilen och hon skriker över parkeringen: Jag fitta!!! Hon verkar bara kunna snuskiga ord.

Men hon kan sjunga hela blinka lilla stjärna!! Mamma stolt!!

• Alice i Umeå

Alice har ätit som en kyrkråtta i typ en vecka, ingenting i princip. Men igår började hon faktiskt att äta igen. Hon har tydligen inte haft någon aptit men nu verkar den ha kommit tillbaka. Jag är ju exsagt lika dan. Som det är nu känner jag mig proppmätt hela tiden än om jag bara ätit jättelite. Antar att det är bebisen som trycker mot magsäcken. Med Alice kunde jag nästan inte äta mer än 2 tuggor åt gången sista månaden. Men då åt jag kanske varannan timme i stället. Det gick helt enkelt inte ner mer. Känns värdelöst att gå ut och äta dyr middag, orkar ju inte ens hälften.

• Alice i Umeå

Kul med kalas, jag ska iväg och jobba så fort Peter kommer hem. Inte lika kul när jag är så trött men det får gå. Håller på att försöka få upp lite gardiner nu. Går väl hyfsat frammåt i alla fall.

• Alice i Umeå

God morgon!!

Har faktiskt ingen aning om hur madrasserna på Jysk är men är beredd att hålla med Annika, man får vad man betalar för. Har köpt vissa möbler där som inte hållit så jättebra. Men jag vet andra som är hel nöjd med möbler. Ellenor och Tobias har just köpt en hel del där, matbord +8 stolar, skänk, vitrinskåp och tv bänk i vitt, riktigt snyggt faktiskt. Och inte farligt dyrt.

Nu ska jag snart åka och handla lite inför helgen och sen kl 14 ska jag hämta Alice. Oerhört skönt att få fara och handla själv. Hade med henne på OBS häromdagen, inte alltid så lätt. Hon ska ju inte åka kundvagn, det vägrar hon. Hon ska ju styra en sån här liten kundvagn och i den rymmer man inte så mycket.

Annars är det ganska lugn här, en kväll kvar sen är det helg. Jobbar 19-05 i kväll. Peter jobbar dock lördag och sen börjar jag om på söndag morgon. Tycker inte om dessa korthelger. Men nästa helg blir lite bättre än om Peter vart tvungen att jobba på lördagen då också. Han ska tydligen stå på Nolia på bröllopsmässan. Expert ska ha en monter där. Funderar på att fara dit och se om man kan få lite inspiration, nån gång ska vi ju gifta oss. För något år sedan så sa vi att inom 5 år ska vi gifta oss, vi får väl se hur det blir med det. Det handlar ju om en ekonomisk fråga också, vill inte ha något stort men vill heller inte snåla, ska vi gifta oss får det kosta vad det vill.

Svar på tråden Mina goa vänner!