Inlägg från: Alice i Umeå |Visa alla inlägg
  • Alice i Umeå

Mina goa vänner!

Vi har en 160 säng och det är inte alltid lätt, när jag kommer hem mitt i natten får jag alltid flytta om Alice för hon ligger nästan alltid på tvären. Hon somnar ju i sin säng men kommer till oss under natten.

Nu har jag handlat, blir slut för minsta lilla, hur ska det här gå??

Vi är också skitdåliga på att bädda sängen, jag var duktig när man hade sängen på samma våning som entren så att säga, då kändes det som om det kom folk ville jag ha bäddat. Men om det kommer folk nu så är det inte så många som går upp på övervåningen. Men vet jag att det kommer folk då bäddar jag också.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Alice i Umeå

Vad ska man roa barnen med en dag som denna?? Det är ju inte ens kul att gå ut. Jag hämtar Alice kl 14 och sen ska man underhålla henne hela eftermiddagen, vi äter ju inte förrän kl 18 ca så det känns som att det är ett par timmar. Känner mig lite kass när man slår igång tv:n före middagen men hon blir ju så rastlös. Och jag orkar inte ens busa och så lika mycket som jag gjorde innan jag blev gravid. Det är tur att leksakerna från jul och kalaset fortfarande är hyfsat roliga. Duplo måste vara det bästa hon fått.

Nä, nu ska jag göra något nyttigt innan jag ska hämta Alice.

• Alice i Umeå

God morgon tjejer!! Kom i säng kl 6 i morse men är fortfarande trött. Men man kan ju inte sova hur länge som hellst heller, ska ju kunna sova i kväll också. Nu är det bara 6 veckor kvar att jobba, tiden segar sig fram. 100 dagar till bf. Mina föräldrar brukar alltid ta 2 veckors semester på våren och nu slumpade det sig så att de har semester 1 vecka före och en vecka efter bf. Hoppas att tjejen kommer hyfsat i tid, det är perfekt att de är lediga och kan ta Alice. Peters föräldrar bor ju i övik så det är inte lika lätt att få barnvakt där.

Linda: Hämtar inte Alice förrän 14:30 idag så det blir nog lite sent att komma förbi. Annars är det ju alltid trevligt!!

Annica: Tack för sällskapet igår, hoppas att det löser sig med arbetstider och kursen.

Anna: Jag ska också boka en tid snart, hör av mig.

Angående gamla vänner  så blir det ju oftast så att vissa försvinner och man får vissa nya beroende på var i livet man är. Det är ju bara att se på oss, vi hade väl inte lärt känna varann om det inte vore för våra små guld klimpar.

• Alice i Umeå

f-n, mitt inlägg försvann. Orkar inte skriva om det. Vad ska alla göra i morgon förutom Sara som ska jobba?? P ska jobba, vet inte riktigt vad jag och Alice ska hitta på?

• Alice i Umeå

Det är synd att vi missar bion och middagen men inte så mycket att göra något åt. Vad härligt att komma iväg och träna. Jag var i måndags och det var verkligen skönt. Tyvärr blir det inte så ofta för min del men det hänger ju ihop med våra scheman.

• Alice i Umeå

Anna: En fika vore trevligt! Jag är på! Men jag måste ta med mig Alice eftersom Peter jobbar. Tänkte du lämna Thea hemma eller tar du med henne och hon sover i vagnen?

• Alice i Umeå

Jag kommer att åka ner nu, ska skjussa Peter. Slå en signal när du kommer ner så får vi se om jag fortfarande är kvar på stan. 070 37 37 237

• Alice i Umeå

Hej hej!! Tack för gratulationerna!! Har jobbat som vanligt. Nu är det bara 28 dagar kvar att jobba. Och så ändrar de schema 3 veckor innan jag slutar, typiskt!! Men men, det ska nog gå bra i alla fall. I torsdags hade vi krismöte på jobbet, det går inte så bra för företaget just nu. Så de sparkade all inhyrd personal, all extra personal och 19 st fast anställda. Så nu är det inte läge att söka jobb hos oss på något år framöver. Inte så roligt för många att förlora jobbet men så är det i bland. Jag har ju varit anställd i över 10 år så jag sitter säkert så länge de inte lägger ner företaget helt.

Annars är det bra lugnt här. Tack Anna för trevligt sällskap på stan i lördags, det lät som om ni hade en trevlig kväll, det var synd att vi inte kunde göra er sällskap. Vi var på middag hos några vänner i stället. Och igår jobbade jag. Nu ska jag snart se Cityaktuen.

• Alice i Umeå

Hej hej!

Sara: Duktiga du som promenerar, och Annika också för den delen.

Annica: Du ska se att det löser sig till slut. Krya på dig!!

Skönt att man inte behöver bry sig så mycket om kådisar och så, man är ju redan på smällen. Vi körde också kondomer ett tag efter Alice när jag verkligen inte ville bli gravid. Sen när hon blev lite större och det gjorde mindre så körde vi också på säkra perioder. Är ganska inne på en hormonspiral när bebis kommit ut. Har hört så mycket bättre om den än om koppar, den verkar de flesta ha problem med. Kostar i och för sig 1000 kr men det är ganska billigt med tanke på att man har den i 5 år.

Skulle skriva en massa mer men minnet sviker.

Just det, blir hemma med Alice i morgon då hon har fått ögon fluss igen verkar det som. Nu orkar jag inte ha dåligt samvete mot jobbet längre, jag är så glad för varje dag som jag slipper jobba. Räknar ner för varje dag som går. Men det är klart att det syns i lönebeskedet också att vara hemma med barn, och så var jag ju sjuk själv en vecka i dec. och det var mindre roligt idag när jag fick löne spec.

• Alice i Umeå

Just det, glömde skriva. Vi har bokat hotell i Sundsvall den 8 mars. Vi ska se Wallmans salonger och mysa. Och så blir det ju en vända på IKEA också naturligtvis. Det ska bli skitmysigt att få vara lite barnfria och ha lite roligt. Måste ju passa på nu, snart är man ju låst igen i ett par månader.

Svar på tråden Mina goa vänner!