• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • norpnäsan

Lyckliga över sina barn - helt säkert. Men inte över handikappet. Förstar du skillnaden?

• mysrester
    Lefo skrev 2008-03-06 22:43:34 följande:
    Men jag känner flera som har barn med CP skada och dom är super lyckliga över sina barn. Säkert finns det många som inte är lyckliga och det accepterar jag.
    Men det är ju en enorm skillnad mellan att vara lycklig över sitt CP-skadade barn, och att vara lyckllig ATT barnet blev CP-skadat!!

Alla är väl lyckliga över sina barn! Men att vara lycklig FÖR en skada som barnet har är ju sjukt!
  • mammapuh

Oj är ni igång här ikväll igen! Får väl ta mig igenom tråden lite, men tyvärr verkar det inte som ni kommit någon vart ändå, eller?

Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • smoothiz
    mysrester skrev 2008-03-06 22:48:22 följande:
    Men det är ju en enorm skillnad mellan att vara lycklig över sitt CP-skadade barn, och att vara lyckllig ATT barnet blev CP-skadat!! Alla är väl lyckliga över sina barn! Men att vara lycklig FÖR en skada som barnet har är ju sjukt!
    yes, precis vad jag tænker..
    Have you ever seen the world through someone else`s eyes?..
  • mysrester

Jag undrar om folk skulle vara lika glada när de kommer in till akuten där deras barn ligger och nyss förlorat en arm i en olycka, eller fått en hjärnskada. Och tänka "gud va lycklig jag är att mitt barn är skadat!"

Så för all del, var lyckliga över era barn, det hoppas jag alla föräldrar är! Men hur kan man vara lycklig över sitt barns skada?

• Lefo
    mysrester skrev 2008-03-06 22:48:22 följande:
    Men det är ju en enorm skillnad mellan att vara lycklig över sitt CP-skadade barn, och att vara lyckllig ATT barnet blev CP-skadat!! Alla är väl lyckliga över sina barn! Men att vara lycklig FÖR en skada som barnet har är ju sjukt!
    Men så var det inte skrivet.
  • Lefo
    mysrester skrev 2008-03-06 22:57:30 följande:
    Jag undrar om folk skulle vara lika glada när de kommer in till akuten där deras barn ligger och nyss förlorat en arm i en olycka, eller fått en hjärnskada. Och tänka "gud va lycklig jag är att mitt barn är skadat!"Så för all del, var lyckliga över era barn, det hoppas jag alla föräldrar är! Men hur kan man vara lycklig över sitt barns skada?
    Men jag kan ju inte gå omkring och vara lessen över mitt barns DS.
    Tyvärr måste jag gör dig besviken. Jag är en av dem som inte blev lessen när det meddelades DS. Jag väntade i över ett år på att bli lessen men jag blev det aldrig. 
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-03-06 19:17:37 följande:
    Var det inte du som sa att MammaPuh hade haft TUR som fått en dotter med lindrig utv st? Förmodar jag haft otur då som fick en son med måttlig utv st.  -fast som jag skrev; jag ser det tvärtom; vi har båda haft tur som fått barn, barn som vi kan älska villkorslöst, barn som är underbarare än du någonsin kan tänka dig.Jo, jag menar att jag föredrar min son PRECIS som han är, med sin extra kromosom. Han är så perfekt man kan bli.
    Visst har vi båda haft tur Anne! Och visst är C lika perfekt som Emma!
  • mammapuh
    fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Mina barn utan ds gick efter 18 månader...Skulle jag gjort något åt det då eller vad menar du?Mäts livets lycka efter när du börja gå???
    Då borde jag vara olycklig då! Och stackars Noah kommer också bli lika olycklig som mig och Emma *S* Lucas kommer väl bli en medelmåtta lycklig kille *S*
  • mammapuh
    fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Mina barn utan ds gick efter 18 månader...Skulle jag gjort något åt det då eller vad menar du?Mäts livets lycka efter när du börja gå???
    Då borde jag vara olycklig då! Och stackars Noah kommer också bli lika olycklig som mig och Emma *S* Lucas kommer väl bli en medelmåtta lycklig kille *S*
    Myrtille skrev 2008-03-06 21:22:38 följande:
    Det är ju just det jag frågar mig. Blir lyckan större bara för att barnet är försenat i sin utveckling?fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Vänd på det, blir olyckan större för att barnet lär sig gå senare? Nej, lyckan blir desstu större när barnet väl lär sig gå!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!