• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • anne h
    Lefo skrev 2008-03-07 08:22:52 följande:
    anne h: Nej, nej inget bus. Hälsa på får ni men inget bus får läras ut. Det räcker med allt som den andra tjejen utan DS gör.....
    jodå, klart hon måste få busa, bus är utvecklande!

Har jag berättat om de senaste? Sitta och fiska i akvariet.. haha Smart unge!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-03-07 08:23:48 följande:
    Ups är vi inne på cancer nu? Det är väl en av fördelarna med att ha DS, de får mindre sällan cancer om man bortser från den något ökade risken för leukemi. OBS!!!!!! Jag skrev den något ökade risken INTE att ALLA får leukemi, utan snarare är det fortfarande en bråkdel av de med ds som får det (precis som det är en bråkdel av de utan ds som får det)
    observera; en person med DS med cancer är lättare att bota än en nDS. -fast det vet du, men jag tänkte alla som skriiiiker om allt hemskt med DS.. de som inte vet
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-03-07 08:43:46 följande:
    observera; en person med DS med cancer är lättare att bota än en nDS. -fast det vet du, men jag tänkte alla som skriiiiker om allt hemskt med DS.. de som inte vet
    Ja jag tänkte lägga till det men så kom en Noah ivägen *S*
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-03-07 08:43:46 följande:
    Och dessutom har det diskuterats en hel del att man skulle kunna lösa cancergåtan med hjälp av personer som har DS!!!!!!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • norpnäsan

anne h skrev 2008-03-07 08:16:36 följande:

Ja, du är oklar. På vilket vis var det "otur att just hon drabbades av kromosomrubbning", som du kallar det?
    Jo om din tjejs kromosomrubbning inte är genetisk sa handlar det om slumpen dvs otur eller tur om man nu ser det sa.

Klarare nu?
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-07 08:47:39 följande:
    Jo om din tjejs kromosomrubbning inte är genetisk sa handlar det om slumpen dvs otur eller tur om man nu ser det sa.Klarare nu?
    om min tjejs kromosomrubbning? Hade inte en aning om att hon hade en kromosomrubbning.. Trodde du snackade om Mammapuhs dotter...Förvånad
  • Lefo

amma h: Jo det är så klart att kunna busa men små, små bus är bra inte STORA och HÖGT UPPE bus tycker vill jag inte att hon lär sig. //Lena

• norpnäsan

Anneh : Jag är ledsen men jag har blandat ihop er. Ber om ursäkt. Du fattar poängen ända?

• anne h
    Lefo skrev 2008-03-07 08:50:12 följande:
    amma h: Jo det är så klart att kunna busa men små, små bus är bra inte STORA och HÖGT UPPE bus tycker vill jag inte att hon lär sig. //Lena
    amma.. *hrm* inte nu längre, va.. hehe

Men högt.. klart de ska vara högt uppsatta personer, håller du inte med?
  • smoothiz

anne h: man kan inte alltid skylla cancer på orsaker som miljø, ærv, røkning etc. ibland børjar kroppens celler på en kærnfrisk mænniska att dela sig okontrollerat. ofta hittar man ingen orsak till værfør (ex. på detta e brancancer som drabbar om lag 300 friska barn i sverige varje år).. då kan man væl lætt kalla det otur eller?...

Have you ever seen the world through someone else`s eyes?..
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!