Röding skrev 2008-01-27 19:21:29 följande:
Svar på #1126 Lågt, lägre, lägst.Mitt barn sover, men har nattliga uppvak. Varför? För hen har en för henoms ålder omogen sömnrytm, med 45 minuters intervaller. Detta pga ett trauma som intraffade när hen var tio månader. Mitt barn har hela tiden haft en progression i sin sömnmognad och vi ser hela tiden positiva förändringar. Inom en kort framtid räknar vi med att hen kommer att sova hela nätter, utan några metoder överhuvudtaget. Skillnaden ligger också i att vi inte ser henoms sömn som något problem, utan som en helt naturlig utveckling. Mognad ska inte forceras. Tilläggas kan att hen är väldigt aktiv, tidig både verbalt och motoriskt och fungerar alldeles ypperligt i sociala sammanhang. De nattliga uppvaken har således ingen påverkan på hens utveckling.
Du angriper folk här för att de försöker göra det som de tror är bäst för sina barn. Jag anser att det bästa för alla människor är att sova bra på natten och därför anser jag det elakt att INTE försöka göra något åt sitt barns problem att sova bra på natten. Min mellan tjej hade reflux vilket har med omognad att göra, jag skulle aldrig drömma om att inte medicinera henne så att hon slapp ha ont och må dåligt.
Hur vet du att ditt barns sömnsvårigheter beror på sjukdom och hur vet du att det bästa för barnet är att fortsätta vakna var 45:e minut? Personligen tycker jag synd om barnet som aldrig får sova längre pass och komma in i djupsömn, det måste vara fruktansvärt! Jag skulle aldrig drömma om att inte försöka göra något åt det om det var mitt barn.
Nu ligger vi på samma nivå, känns det bättre nu??