-
Så gjorde min dotter med. Jag försökte få henne att äta mer mat på dagen/kvällen men hon var inte hungrig eftersom hon åt så mycket på natten. Jag började köra SHN-kuren enligt AW och redan andra natten gick det bra att bara amma kl 04.Elgen skrev 2008-01-07 11:54:46 följande:Vaknar varannan timme gör min son som snart är 6 månader. Fösöker få honom att somna om med hjälp av nappen men det funkar inte, enda sättet är att han får amma en liten stund och somna brevid mig i sängen.Visst är det jättemysigt om det bara var en gång per natt och inte varannan timme på natten. Det börjar ta på krafterna nu efter nära 6 mån. Någon som har några bra tips och ideer???
Enligt AW ska man inte amma alls på natten men nu gör jag så här ändå för enkelhetens skull.
Nu äter hon mängder med mat på dagen och troligtvis hjälper det henne att sova gott på natten.
-
För min del så förväntade jag mig inte att hon skulle sova bra av att äta mer men hon gick inte upp i vikt som hon skulle och det var svårt att få i henne mat eftersom hon åt så mycket på natten. På torsdag ska jag tillbaka till BVC så då får vi se om hon har börjat gå upp i vikt mer nu när hon sover på naten.

-
Min mellantjeje åt varken på dagen eller natten och när hon väl åt så sov hon fortfarande lika dåligt.
Hon är en liten spinkis men en väldigt pigg och livlig sådan. 
-
Hur klarar hon skolan när hon sover så dåligt? Det måste ju vara ännu svårare att koncentrera sig då...michiara skrev 2008-01-07 13:41:27 följande:halloj äntligen kommer jag in på FL, har inte gjort det sedan i går kväll. Andréa vaknade 2 timmar efter hon somnat igår, kl 21 och somnade inte om förrän efter vid 3.30 i natt. Lilla gumman..hon var så arg och trött när jag väckte henne för att gå på skolan i morse. -
Pasadena: Min dotter var ingen kräkbebis även om hon hade reflux. Det finns tydligen flera olika typer av reflux och för min dotter handlade det "bara" om magsyra som åkte upp och ner i halsen på henne hela tiden. För henne blev det värre när vi började med mat eftersom det blev mer magsyra. Det enda man kan göra är väl att höja huvuddelen på sängen och inte småäta tror jag, vi har aldrig fått några tips och råd bara medicin.

JAg vågar inte gå och lägga mig nu. Mellantjejen har massor av mardrömmar och har vaknat till 6 ggr sedan hon somnade. Det är större risk att jag väcker lillan om jag ska upp och ner ur sängen i rummet där hon sover så jag sitter kvar en stund. Undra när det blir min tur att få sova??? Sonen hade dessutom 39.5 i feber här på eftermiddagen så det blir väl några turer upp med honom med i natt.
-
Min dotter hostade varje natt eftersom hon drog ner magsyra i lungorna. Sedan vägrade hon äta varnlig mat eftersom hon var uppfrätt i halsen och det gjorde för ont att svälja. Typiskt för reflux-barn är också att de lätt får kväljningar och hicka. PÅ natten sov hon bra i 3 timmar sedan grät/skrek hon och vred sig framochtillbaka precis som om bröstkorgen var öm. Vatten hjälpte inte eftersom vatten kan vara lite "hårt" om man har ont i halsen. Vi fick medicin på prov och hon slutade gråta och vrida sig i sängen, dessutom började hon äta.Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-07 22:39:06 följande:Mamasnest:Här är det också full rulle och jag har varit själv tills nu när sambon äntligen kom hem, suck, de som ändå sovit så bra på dan idag. Jaja man kan inte få allt verkar det som. Hur vet man om de har reflux om de inte kräks? Letar alla möjliga orsaker som ni märker...tråkiga förutsättningar för din natt hör jag! Hoppas du får sova lite iaf! -
Här har jag sovit bra faktiskt trots omständigheterna.
Mellantjejn slutade drömma mardrömmar så att jag kunde somna vid 23-tiden, sedan sov jag till kl 02 då sonen kom in med feber. Upp och ge Alvedon sedan slockna igen. Kl 3 vaknar lillan och liksom kippar efter luft på något konstigt sätt så upp med henne och få henne att lugna sig sedan ammade jag henne. Plötsligt kräks hon i hela min säng men klarar pyjamasen så att jag kan lägga över henne i egen säng. River bort sängkläderna och sover vidare i 2 timmar tills hon vaknar vid 5 och är ledsen så jag tänker att hon säkert kräktes för att hon var snuvig och att hon behöver lite mat. Ammar och så kräks hon när jag lyfter över henne till spjälisen. Städar undan kräket fort och nattar om henne men hon sov inte mycket efter det. Kl 06.30 har alla ätit frukost.
JAg tror att det var 3 timmars sammanhängande sömn i början av natten som gör att jag känner mig pigg nu.
Tänk vad lite som behövs när man inte har sovit på ett tag. 
-
Fusion: Det låter precis som min mellantjej när hon hade reflux. Har han några andra symptom, hur sover han och hur äter han?
-
Efter en sådan natt är du kanske en av dem som förstår hur utvilad jag känner mig efter 3 timmars sammanhängande sömn?!Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-08 08:42:32 följande:Mamasnest:Tack för ett sånt utförligt svar, då lider de inte av det förmodligen då. Haha man är ju helt störd! Man är ju desperat att hitta orsaken till att de inte sover men förmodligen är det väl bara att de är så små än och inte lärt sig somna själva. Jaja rapport från natten: Leo sov bra de första två-tre timmarna sen ett antal uppvak genom natten och kl 6 gick det inte att söva om mera utan då var det morgon. Tim däremot skulle inte alls sova i sin säng utan bara skrek hysteriskt så fort man försökte lägga ner honom suck! Han fick sitta med mig och sen sova i vår säng men det funkade inge bra heller så kl 2 hamnade han i sin säng igen med en massa uppvak som följd och sen vet jag inte riktigt när han kom till vår säng igen då sambon hämtade honom men även där så var det kört att få honom att somna om efter kl 5.30 eller nåt sånt.Vi funderar starkt på att sova i varsitt rum nu med varsin bebis för att minska antalet gånger man blir väckt...
-
Nej, men då är jag orolig av mig vad det gäller sådant.Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-08 08:54:04 följande:Skulle ni förresten våga sova medan era bebisar (9 mån) sover ute?
Sedan beror det väl kanske på hur man bor också.