Applemum skrev 2008-03-05 09:49:43 följande:
Mamasnestja egentligen känns det som jag å Hjalmar kommit överens om rutinerna å ofta har han haft ngt uppvak som han fixar på egen hand utan gråt, jag hör hur han snackar med sig själv en stund o sen somnar om. Men sedan en vecka tillbaka har läggningen blivit svårare å svårare. Får springa fram å tillbaka massor av gånger med ramsan å omklappning. Han är fortfarande glad när jag stoppar honom i sängen, så som tur är så gillar han fortfarande sin säng...Förresten läser dina sköna tillrop o smarta inlägg i trådar om sömn... Jag håller mig uppdaterad . å håller helt m dig. Ingen anhängare av 5mm men fortfarande inte intresserad av batikfärgade gardinklänningar och amningsorgier med hela familjen i den stora vadmalssamsovningssängen...

Ha ha ha, sluta, jag väcker barnen när jag skrattar här.
Jag tror att just den här åldern som våra stora (eller ja, mellanbarnen) barn är inne i är tuff för dem. Många verkar sova kasst och drömma mycket. De kommer väl ur den här fasen snart också, sen borde det vara ganska lugnt tycker jag, de har ju både åldern för det och mognaden.