• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • MAGU

SHIT, är det sant!!!!??? Åh, vad kul, grattis!!!

• QuteCat

Jo det är sant!
    Är dock lite osäker om jag är i vecka 6 eller 10..mensen har inte riktigt varit som den ska de sista 2 månaderna..

• MAGU
    QC: Man blir faktiskt lite sugen själv, trots att vi verkligen har mer än mest just nu! Men jag frågade faktiskt Vesa igår vad han skulle säga om jag blev gravid nu och han sa att han skulle bli glad!
  • QuteCat

man försöker se för och nackdelar med att skaffa så tätt inpå.
    Fördelen är väl att man har alla saker kvar, Elias får en lek kompis samtidigt, få göra bort barna-åren snabbt - lika göra det på en gång.

men så tänker man på nackdelarna oxå.. att det kommer att bli jobbigt.. Kommer Elias få den tid han behöver. För han hinner bara bli strax över året... vi behöver ett större hem.

Såååå många tankar just nu...Fundersam
    Vad är rätt vad är fel...

• MAGU
    QC: Jag har ju 2 år och tre månader mellan mina äldsta och 17 mån mellan Lowe och Mio. Jag måste nog säga att det sistnämnda är att föredra eftersom det inte blir en lika stor konkurrens mellan barnen, när de är större förstår de liksom mer. Visst, det har varit väldigt tufft eftersom det självklart inte alltid är en dans på rosor att ha två små, och dessutom så har Lowe och Mio vaknat på nätterna fram tills nu. Nu har de båda börjat sova hela nätter och jag känner mig som en ny människa men det kanske beror på att Vesa har börjat jobba dag igen efter att ha jobbat kväll och natt efter det att Mio föddes, DET var slitsamt!!! Men om man ser till helheten så väger fördelarna över helt klart och man klarar det, jag lovar!!! ( Man har liksom inget annat val )

Sen kan jag ju också jämföra med att ha större barn när man får bebis, men det kan ju du med!
  • HaltaLotta
    QuteCat skrev 2008-03-14 08:02:10 följande:
    Nu ska jag berätta en hemlighet... Elias ska få ett syskon Detta kom som en chock för oss.. inte planerat.. men det lutar mot att vi behåller det.Det finns så många tankar. Klarar jag av det? Med tanke på förra graviditeten som var komplicerad. Det är så nära in på.. Elias har ju bara hunnit bli 5 månader just.Jag hoppas och vill att detta stannar i denna tråd och att det inte skrivs något i min gb.. tills jag vet eller vi vet hur vi ska göra... ville ändå berätta för er...   ÅH! Jösses vad roligt!!! Detkommer
    QuteCat skrev 2008-03-14 08:02:10 följande:
    Nu ska jag berätta en hemlighet... Elias ska få ett syskon Detta kom som en chock för oss.. inte planerat.. men det lutar mot att vi behåller det.Det finns så många tankar. Klarar jag av det? Med tanke på förra graviditeten som var komplicerad. Det är så nära in på.. Elias har ju bara hunnit bli 5 månader just.Jag hoppas och vill att detta stannar i denna tråd och att det inte skrivs något i min gb.. tills jag vet eller vi vet hur vi ska göra... ville ändå berätta för er...
    Åh jösses vad roligt! GRATTIS! Det kommer gå finemang ska du se! Man klarar allt man villl klara! *kram*

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • SandyL

nån mer här som tänker skaffa barn tätt???

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)