• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    Maraschino Parpens är precis lika bra som Wiltons och de är inte billigare, tror jag inte ialla fall Parpens är ett sydamerikanskt/spanskt märke. Tårtdecor säljer dem.

Jag tror att du är tvungen att investera i en ny penna, tyvärr, ialla fall om du vill slippa sitta och doppa pennan i alkohol.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Maraschino
    Ankmor skrev 2008-01-17 19:14:21 följande:
    Maraschino Parpens är precis lika bra som Wiltons och de är inte billigare, tror jag inte ialla fall Parpens är ett sydamerikanskt/spanskt märke. Tårtdecor säljer dem.Jag tror att du är tvungen att investera i en ny penna, tyvärr, ialla fall om du vill slippa sitta och doppa pennan i alkohol.
    Någon aning om hur man ska förvara pennorna för att de inte ska torka?? Min svarta har jag inte använt förrän nu, köpte den för några månader sen..

Trist om de inte håller med tanke på att de kostar en del!
  • Ankmor

Nee... Jag förvarar mina pennor i kylskåpet, varför vet jag inte Jag vet bara att pennorna skall förvaras liggande. Kanske ska du lägga pennan i en plastpåse, som med MMF/SP

• Ankmor
    Min dotter var snäll nog och hämtade paketet med pennorna.

Jag har Wiltons grundfärger 4-pack och det står att man skall förvara dem i kylskåpet.

Köp en ny penna och förvara den i kylskåpet, så håller den nog längre.
  • Maraschino
    Ankmor skrev 2008-01-17 19:47:35 följande:
    Min dotter var snäll nog och hämtade paketet med pennorna.Jag har Wiltons grundfärger 4-pack och det står att man skall förvara dem i kylskåpet.Köp en ny penna och förvara den i kylskåpet, så håller den nog längre.
    Snäll dotter!!

Ska ändå beställa lite annat så det får nog bli en ny penna oxå!! Denna gång får den ligga i kylen i en plastpåse!

Tack för hjälpen!
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-01-17 19:54:47 följande:
    Snäll dotter!! Ska ändå beställa lite annat så det får nog bli en ny penna oxå!! Denna gång får den ligga i kylen i en plastpåse!Tack för hjälpen!
    Varsågod!
  • JFL

Marachino: Jättehäftig!!

Ankmor skrev 2008-01-17 18:46:11 följande:
    Tuff, häftig och klart lyckad! En fråga från mig:Jag har Parpens tyllar och undrar om någon vet vart det finns en sida där man kan se de olika tyllarna, typ så som man kan se Wiltons tyllar...??Sedan undrar jag om det är så att Parpens tyllar har samma siffersystem som Wilton fast tvärt om?Alltså Wilton nr 3 = Parpens nr 30, Wilton nr 20 = Parpes nr 02 etc??
    Nej tror inte att jag sett någon sida med Parpentyllarna. Har fått det förklarat att Parpens siffror är motsvarande Wiltons fast bakvänt. Som du skrev P 20 = W 02 men då även P 12 = W 21.
    ღTårtJennyღ
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-01-17 23:03:25 följande:
    Marachino: Jättehäftig!! Nej tror inte att jag sett någon sida med Parpentyllarna. Har fått det förklarat att Parpens siffror är motsvarande Wiltons fast bakvänt. Som du skrev P 20 = W 02 men då även P 12 = W 21.
    Ja, precis - Men då kan jag ju använda mig av Pannkis eminenta sida Taxens eller hur?
  • Maraschino

Dagens kreation är färdig! Cowboy tema som inte blev så mycket cowboy!! Men den får duga!

Cowboy (22) kopiera.jpg

• Maraschino

Nån som vet hur Fls flik gallerier fungerar?? Kikade just in på den och inser att man kan välja kategori tårtor. Sitter och tittar på alla sidor och hittar tårtor från de flesta som håller till både här och i andra tråden. Däremot såg jag inte en enda av mina egna?? Kändes lite taskigt, så jag funderade på hur de väljer ut bilderna? Fanns ju flera bilder på samma tårta från vissa..

Jaja lite avis blir man när man inte får vara med och leka!! Hemlis Eller är det bara det att mina är alldeles för fula!!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd