• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Maraschino

Smiter in och säger bara att jag håller med er angående den andra tråden! Kikar oxå in och läser där när jag orkar, lämnar oftast inga tårtkomentarer i tråden men brukar kila iväg till GB istället för det känns lite mer personligt då!

Tyvärr tryter min ork just nu då jag hela tiden är sjuk i omgångar, tror att det har med lillkillens dagis start att göra. Mitt imunförsvar är ju sänkt pga graviditeten och jag hinner aldrig återhämta mig riktigt. Mina foglosningar gör inte saken bättre heller men men det är bara fyra månader kvar nu!

Fick säga av mig en tårta i helgen för att jag var sjuk, trist för jag hade verkligen sett framemot att göra den!

Gnäll gnäll gnäll...

Saknar er tjejer och ska försöka kika in på era alster tycker det är så kul att se hur vi utvecklas på den korta tid vi hållit på! Själv är jag nu inne på mitt tredje tårtår! Såg en stund på bröllopsbonanza någon dag och där dök Chutzpah upp med sina tårtor!!

Kramar till er alla!!

• jessica6

Godmmorgon tjejer!

Ankmor: Visste inte ens att jag hade de inställningarna, hahaha, men fick hjälp igår att fixa till det så nu  är du -ligt välkommen in till mig.

JFL: Hur mår du idag då? Var det inte nu på lördag du skulle ha kalas? HOppas verkligen du mår bättre till dess.

Jag hade sett fram emot att baka lite muffins på fredag då jag skulle vara ledig(jobbade hela förra helgen), men nu blev jag inbeordrad då chefen inte vill jobba själv, aarrrrggghhh!!!
    Men kanske hinner jag baka lite i helgen.

Ha en jättehärlig dag!!!!

• Tussa76

Hejsan allihop!

Jag hänger med här, även om jag inte syns... Beundrara allas skapelser och tänker ut finurliga kommentarer till allt som sägs
    Men det blir tyvärr ytterst lite skrivet...

Min lilleman tycker inte alls att jag ska sitta vid datorn längre. Han HÄNGER i mina armr och gnäller så fort jag sätter mej ner. Det gör det _väldigt_ svårt att skriva
    Men läsa funkar skapligt än så länge.

När lilleman sover försöker vi skpa någon typ av ordning här i kaoset. Håller på att kakla, byta bänkskivor och lägga golv i vårat minimala kök, inför försäljningen, samtidigt som vi ändå måste kunna använda det fullt ut! *pust*

Som ni säkert förstår så blir det varken mycket tid eller plats kvar till tårtande!  Behöver jag säga att jg längtar efter flytten???

"stora" tårttråden har jag i stort sett tappat helt... men här blir ni inte av med mej!!

KRAM till alla ni duktiga tårtare!!

• Solaika

Hej på er!
    Jag kan bara hålla med er andra om tårttråden.. känns jättetrist! Tur att ni finns här alla gobitar.
    Vill ni veta nåt kul då? Jag har fått förfrågan om att göra bröllopstårta i augusti. Så kul!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Maraschino: Åh vad jobbigt med sjukdomar och foglossning. Det sista är avskyvärt och har full förståelse till att du inte orkar med tårtor just nu. Tycker att det är trevligt att du kikar in här lite då och då iallafall och håller kontakten, även om du inte tårtar, för denna tråden är till för foglossningar, sjukdomar, glädje och allt annat än tårtor också

Jaha, var det chutzpahs tårtor som de visade på bröllopsbananza. Jag glömde bort att kolla på det programmet, fast jag hade tänkt det. Var det bra det hon sa? Var det nått att se?

Jessica: Oförändrat tyvärr, trodde att jag skulle känna mig bättre redan, har sagt att jag ska jobba imorgon, men vet inte om jag orkar det. Men jag måste väl det. Japp på lördag är det kalas. Jag hade hoppats att jag skulle vara lite bättre redan idag så att jag kunde göra muffins och tårtbotten och lägga i frysen. 

Tussa: Gillar också att du är här och håller kontakten med oss.

Solaika: Vad kul, grattis!

I ღ cakes
  • Sexymala

Hej tjejer!
    Kul att ni iaf försöker ta er lite tid, mellan flytt, sjukdommar, städning, bebisar, barn o graviditerer o allt vad det är! själv har jag HUR mycket tid som helst! Pluggar och för tillfället är det väldigt lugnt, för lugnt. Men nån tårta blir de inte. Skall försöka knåpa ihop nån blomma på tråd, om jag får beställt snart.. får se. Vill ju göra tårta, men nån måste ju äta upp den med. En hel tårta är Liite för mäktigt för mig/oss..
    Kanske till alla hjärtans dag, annars blir det i mars..

Ha en bra eftermiddag!

• Solaika

Tack JFL Blir provsmakning i april typ..

Just nu känns det som jag skiter i tårttråden helt.. varför försöker jag ens? Känns så trist faktiskt.. jag var totalt beroende av den förut.. nu känns det inte ens kul att titta in där.. jag blir dessto gladare när jag ser att det är nån här som har skrivit.

• Sexymala
    Solaika skrev 2008-02-06 17:19:03 följande:
    Tack JFL Blir provsmakning i april typ.. Just nu känns det som jag skiter i tårttråden helt.. varför försöker jag ens? Känns så trist faktiskt.. jag var totalt beroende av den förut.. nu känns det inte ens kul att titta in där.. jag blir dessto gladare när jag ser att det är nån här som har skrivit.
    hehe, jag förstår det! Jag blir bara trött o irriterad när jag är där o ser de enklaste frågorna med de enklaste svaren, SOM man kan läsa sig till.. Men nu de senaste dagarna har det nästan vart trevligt, när HFL är sjuk så finns det ju tid för henne o kolla in ibland.. O Aiwendil som är helt inne på sina bröllopstårtor! Kul när det blir lite normalt igen! Om så bara för ett tag!
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-02-06 18:14:45 följande:
    hehe, jag förstår det! Jag blir bara trött o irriterad när jag är där o ser de enklaste frågorna med de enklaste svaren, SOM man kan läsa sig till.. Men nu de senaste dagarna har det nästan vart trevligt, när HFL är sjuk så finns det ju tid för henne o kolla in ibland.. O Aiwendil som är helt inne på sina bröllopstårtor! Kul när det blir lite normalt igen! Om så bara för ett tag!

Ja, det är ju alltid trevligt när JFL tittar in Tyvärr har inte jag haft så mycket tid de senaste dagarna.. har tagit hand om en sjuk sambo o umgåtts med honom istället för datorn

Det är jättekul med Aiwendil o hennes tårtor.. hon är verkligen jätteduktig. Visst verkar det ha varit lite "normalt" igen.. men näe.. det känns ändå inte som förr.. tråden har tappat sin personlighet.

• JFL
    Solaika skrev 2008-02-06 18:18:32 följande:
    Ja, det är ju alltid trevligt när JFL tittar in Tyvärr har inte jag haft så mycket tid de senaste dagarna.. har tagit hand om en sjuk sambo o umgåtts med honom istället för datorn Det är jättekul med Aiwendil o hennes tårtor.. hon är verkligen jätteduktig. Visst verkar det ha varit lite "normalt" igen.. men näe.. det känns ändå inte som förr.. tråden har tappat sin personlighet.
    Generad Äsch.

Ja den har tappat en heldel tyvärr. 
    I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd