Madame Flod skrev 2007-12-20 11:50:30 följande:
Ja vi har olja men tanken har förra ägaren tagit bort å så har vi el.....dyrt som 17 blir det!Så detta med pellets är det råd vi får av alla tom komunens energi rådgivare.Tyvärr har vi nog inte råd med mer just nu.....befintlig panna är bara 2 å gammal oxå.....men man vill ju inte satsa fel....tid å tid....ja vi har fått berättat att det ska ta en 20-30 minuter i veckan att fixa med detta......
Kostnadsmässigt är jag mkt nöjd. Men av förståeliga skäl är jag mindre nöjd med vissa av problemen vi haft. Hade det bara varit sotningen hade jag nog inte tyckt det var så farligt.
Bisquit skrev 2007-12-20 09:27:05 följande:
pricken, jag skulle nog byta leverantör om jag vore du. Har ni testat att suga rent botten på själva pelletstanken? Och kolla skruven, där brukar det ligga mängder med spån. Det ska ju inte sprutas in eftersom pelletsen då smulassönder mot väggen...
Precis vad vi också sagt till den tjommen som kör bulkbilen - men han bara flinar lite. Vi byter leverantör nu så vid nästa påfyllning ska prova någon annan.
Tror en del av problemet också är att vi har 330 kvm, plus en källare på 150 (delvis uppvärmd). Vår leverantör sa att det skulle inte vara några problem, men jag tycker det verkar vara det ändå. Nu ska han komma dit och titta på eländet så får vi se vad han säger.