• Psychadelia

Andreas Lundstedt har HIV

Som rubriken lyder. Jag tycker det är enormt starkt av honom att komma ut med något såndant!!

Nu undrar jag hur ni tror att detta kommer påverka synen på HIV-positiva i samhället? Ni som har HIV hur öppna är ni med det idag och känns det som detta underlättar för er?

Jag har själv bekanta som har HIV och jag har inga problem med det men hur hanterar/skulle ni hantera att en nära till er kom med ett sånt besked?

En allmän tråd om HIV alltså där alla åsikter är välkomna att diskuteras.

Jag har skrivit i känsliga rummet för att alla ska få en chans att skriva av sig utan att röja sin identitet. Ser gärna dock att ni står för era åsikter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 13:33:54:
    Tråden har blivit flyttad från känsliga rummet eftersom den inte har någon personlig koppling. Trist tycker jag eftersom jag antar att många av er HIV-positiva inte kommer skriva då. Men som moderatorn sa ni får vara lite diskreta med er identitet om ni inte vill röja er sjukdom.

• Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV
  • Anonym (bravo)

Bra han berättar, för då kanske folk ser att det inte står skrivet i pannan på de som har smittan... = folk använder KONDOM

• Banana82

första gången på åtskilliga år som en officiell person i sverige går ut som HIV-positivt, starkt och bra gjort. Läste detta redan igårkväll inne på qx, tyckte det var bra att han går ut med det, och visar att HIV inte är en dödsdom

• sötkaka
    Eisa skrev 2007-12-19 12:40:32 följande:
    Jag ska också ta ett modigt steg, harkel harkel: Jag är FÖRKYLD Hoppas det kan peppa andra förkylda att komma ut.
    Ska man verkligen komma ut om man är förkyld???  kanske bättre att hålla sig inomhus ett tag....

När det gäller Andreas tror jag det var "dags" för honom att komma ut för att få stopp på alla spekulationer... ungefär som när Jöback kom ut ur garderoben.
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-19 12:44:42 följande:
    är det han i alcasar?
    Ja
  • Ekorrfamiljen
    Julias mamma skrev 2007-12-19 12:41:54 följande:
    HAr det gått rykten om att han har HIV eller att han är gay?
    Var det inte han som var tillsammans med Magnus Carlsson? (Eller spelade de bara ihop??) Då är det ju knappast någon som tvivlar på att han är gay eller iaf. bisexuell.
    Carpe Daim - Fånga Degen
  • Hannah76

Att han har hiv.
  • Julias mamma

Anonym (---) skrev 2007-12-19 12:45:18 följande:

Han är ju öppet gay & nu gar han gått ut med att han har HIV
    Det var inte det jag undrade över....

Ngn skrev att det har spekulerats en tid...och då undrade jag om VAD det har spekulerats om, han är gay eller om huruvida han har HIV eller inte....
  • MARIA99

Ja han var ju tillsamans med Magnus Carlsson så hemlig har han ju knappast varit på länge iaf.

• Anonym (*^*^*^*)
    Om just HIV vet jag inte men han är ju Gay, han var ju tillsammans med Magnus (oxå Alcasar) förrut.

Strongt gjort tycker jag det är i alla fall, här går folk runt å klagar över förkylningar å magsjukor å gud vet vad, varför ska då de med HIV eller dyl vara tysta? De om några måste väl få stöd för de lever ju endå med vetskapen om att sjukdommen kommer att ha ihjäl dem!!
  • Anonym

Han har väl vart öppen gay? Han var ju tillsammans med Magnus Carlsson.
Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV