• Psychadelia

Andreas Lundstedt har HIV

Som rubriken lyder. Jag tycker det är enormt starkt av honom att komma ut med något såndant!!

Nu undrar jag hur ni tror att detta kommer påverka synen på HIV-positiva i samhället? Ni som har HIV hur öppna är ni med det idag och känns det som detta underlättar för er?

Jag har själv bekanta som har HIV och jag har inga problem med det men hur hanterar/skulle ni hantera att en nära till er kom med ett sånt besked?

En allmän tråd om HIV alltså där alla åsikter är välkomna att diskuteras.

Jag har skrivit i känsliga rummet för att alla ska få en chans att skriva av sig utan att röja sin identitet. Ser gärna dock att ni står för era åsikter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 13:33:54:
    Tråden har blivit flyttad från känsliga rummet eftersom den inte har någon personlig koppling. Trist tycker jag eftersom jag antar att många av er HIV-positiva inte kommer skriva då. Men som moderatorn sa ni får vara lite diskreta med er identitet om ni inte vill röja er sjukdom.

• Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV
  • Bobousch
    bonusmorsa skrev 2007-12-19 12:57:58 följande:
    Dyslexi är ingen ursäkt för att inte använda sig av normalt hyfs...Jag har också anmält dina provocerande inlägg mot homosexuella.
    Varför anses något som är en åsikt (kanske av okunskap) som något provocerande? Vad jag vet är ju Sverige ett fritt land och "antonsfamilj" har väl inte hoppat på någon personligen?
    Man ska väl kunna uttrycka sig utan att inläggen måste bli anmälda för det.
    Ok vissa kanske blir prococerade av dessa inlägg, men som det står i bibeln- vänd andra kinden till.
    Fan folk verkar vilja ta över efter Castro när det gäller att tysta människors åsikter!

Sen tycker jag det är bra utav de som försökt hjälpa "antonsfamilj" att få lite mer info om vad hiv osv handlar om

Sen säger jag Go Andreas! Tycker det var strongt gjort att gå ut i media. Alltid hjälper det och inspirerar någon
  • Banana82
    ming skrev 2007-12-19 13:30:35 följande:
    Jag blir mer förvånad att så många tycks läsa QX än att någon kändis skulle ha HIV.
    eh, det är trots allt en sida  för hbt-folk, och då finns det rätt många inom den gruppen som läser där
  • Hannah76
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 13:10:27 följande:
    Fördomar är det ju inte. Se linjen där nere som visar att invandrare tar hit hiv. Sen smitar de vidare både män och kvinner.
    Som du skrev i ett tidigare inlägg, att du inte kunde läsa diagram - du har fått dem förklarade här i tråden, så varför fortsätt att komma med helt fel uppgifter?
  • Psychadelia
    Antonsfamilj skrev 2007-12-19 12:43:25 följande:
    Hopas inte hann smittat några andra killar. Då kan det bli fengelse.
    Glömde att jag inte hade svarat på detta inlägg.. Den som är mer insatt än jag säg gärna till huruvida min tro stämmer.
    Fängelse för att ha smittat någon kan man endast få om man MEDVETET har sex med någon oskyddat och utan att berätta om sin smitta. Det förutsätter ju också att man själv ska vara medveten om sin smitta för att kunna dömmas för något sådant.
  • Psychadelia
    Banana82 skrev 2007-12-19 13:33:54 följande:
    eh, det är trots allt en sida  för hbt-folk, och då finns det rätt många inom den gruppen som läser där
    hbt-folk och deras vänner
  • JeckaH

Starkt gjort av Andreas! Tror verkligen att detta kan förändra synen på HIVpositiva i samhället.

• Marco och Mathias mamma
    Bobousch skrev 2007-12-19 13:30:39 följande:
    Varför anses något som är en åsikt (kanske av okunskap) som något provocerande? Vad jag vet är ju Sverige ett fritt land och "antonsfamilj" har väl inte hoppat på någon personligen?Man ska väl kunna uttrycka sig utan att inläggen måste bli anmälda för det.Ok vissa kanske blir prococerade av dessa inlägg, men som det står i bibeln- vänd andra kinden till.Fan folk verkar vilja ta över efter Castro när det gäller att tysta människors åsikter! Sen tycker jag det är bra utav de som försökt hjälpa "antonsfamilj" att få lite mer info om vad hiv osv handlar om Sen säger jag Go Andreas! Tycker det var strongt gjort att gå ut i media. Alltid hjälper det och inspirerar någon
    Om du har läst hans inlägg så borde du se att de är provocerande vare sig det är av okunskap eller något annat mennu är det upp till FL att avgöra om han får en tillsägelse eller inte.
  • ming
    Banana82 skrev 2007-12-19 13:33:54 följande:
    Ja, det förstår jag ju självklart.
    Men jag blev bara så förvånad eftersom jag inte visste att tidningen var så stor(?).
  • TrailerTrash

Det är väl bra att en känd person går ut med att han har HIV..Nu kan jag inte riktigt placera honom..
    Hiv har ju ökat i Sverige igen och då är det bra med uppmärksamhet.Det borde pratas mer om  det.

Avstängd har snygga boobisar
  • ming
    TrailerTrash skrev 2007-12-19 13:46:38 följande:
    Det är väl bra att en känd person går ut med att han har HIV..Nu kan jag inte riktigt placera honom..Hiv har ju ökat i Sverige igen och då är det bra med uppmärksamhet.Det borde pratas mer om  det.
    Från gruppen Alcazar (har även varit ihop med Magnus Carlsson från Barbados/Alcazar).
Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV