• Psychadelia

Andreas Lundstedt har HIV

Som rubriken lyder. Jag tycker det är enormt starkt av honom att komma ut med något såndant!!

Nu undrar jag hur ni tror att detta kommer påverka synen på HIV-positiva i samhället? Ni som har HIV hur öppna är ni med det idag och känns det som detta underlättar för er?

Jag har själv bekanta som har HIV och jag har inga problem med det men hur hanterar/skulle ni hantera att en nära till er kom med ett sånt besked?

En allmän tråd om HIV alltså där alla åsikter är välkomna att diskuteras.

Jag har skrivit i känsliga rummet för att alla ska få en chans att skriva av sig utan att röja sin identitet. Ser gärna dock att ni står för era åsikter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 13:33:54:
    Tråden har blivit flyttad från känsliga rummet eftersom den inte har någon personlig koppling. Trist tycker jag eftersom jag antar att många av er HIV-positiva inte kommer skriva då. Men som moderatorn sa ni får vara lite diskreta med er identitet om ni inte vill röja er sjukdom.

• Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV
  • Hannah76
    Psychadelia skrev 2007-12-19 12:45:22 följande:
    Julias mamma skrev 2007-12-19 12:37:48 följande:
    Nej tyvärr inte! Kunskapen om detta är alldeles för liten i vårt samhälle.
    Ja du har nog tyvärr rätt i det.
  • Birry
    Julias mamma skrev 2007-12-19 12:47:26 följande:
    Anonym (---) skrev 2007-12-19 12:45:18 följande: Det var inte det jag undrade över....Ngn skrev att det har spekulerats en tid...och då undrade jag om VAD det har spekulerats om, han är gay eller om huruvida han har HIV eller inte....
    Det har spekulerats om HIV-smittan, säger han själv i intervjun.
  • Tonci

tycker det är starkt av honom att berätta om det..
    och förövrigt tyckte jag också att han och Magnus var ett otroligt vackert par. :)

• Flissi

Tycker också det är bra att han går ut med det!
    Det har väl ryktats om det länge, och dessa rykten drabbar ju inte bara honom utan även folk i hans närhet.
    Kanske följer fler "efter" & kommer ut ur garderoben.
    HIV anses idag inte som en dödlig sjukdom, varav den hamnat i skymundan igen.

När det ändå är som det är tror jag det är bra att en känd yngre person går ut med det för att "jobba" för att smittspridningen minskar igen.

• Julias mamma
    Ekorrfamiljen skrev 2007-12-19 12:46:09 följande:
    Var det inte han som var tillsammans med Magnus Carlsson? (Eller spelade de bara ihop??) Då är det ju knappast någon som tvivlar på att han är gay eller iaf. bisexuell.
    Men hur ska jag kunna veta om dom har varit tillsammans?
  • Anonym (lilj)

jag blev mer forvanad over att expressen och aftonbladet ser det som deras STORA javla nyhet for dagen....folk dor i varlden och det ar krig men pa forsta sidan star det att nan c-kandis har HIV..ursakta...hemskt men vafan...dalig journalistik!!!!

• Psychadelia

Läste också det här på qx och tycker han gjorde helt rätt! Visste inte ens om att aftonbladet och expressen hade det på förstasidorna idag.. Men det kunde man ju ha räknat med.. Hans sätt att gå ut med det var jättebra tycker jag. En liten tidning, ingen förstasidasbild etc. Han vill ju bara upplysa om det som många andra har sagt: Det står inte skrivet i pannan!

• Julias mamma
    Birry skrev 2007-12-19 12:49:41 följande:
    Det har spekulerats om HIV-smittan, säger han själv i intervjun.
    Tack, då vet jag!
  • Antonsfamilj

jamen det e ju mäst såna som får aids förutom de i afrika, prostuterde och narkomaner.
    Det e ju känt.
    Ebbe Carlsson och han i jakobs stege dog med i aids.
    Får man inte skriva så här?

• Ekorrfamiljen
    Julias mamma skrev 2007-12-19 12:50:21 följande:
    Men hur ska jag kunna veta om dom har varit tillsammans?
    Vem som helst som läser kvällstidningar (eller bara löpen) borde ju sett dem tillsammans! Söta hemma-hos-reportage och hur de separerar familjeliv från artistliv osv.
    Carpe Daim - Fånga Degen
Svar på tråden Andreas Lundstedt har HIV