Byxhäng
Regeringen vill ju förbjuda "byxhäng" och uringat, i skolorna...Vill bara veta eran åsikt.Jag är själv lite velig på den frågan,så era åsikter är glädjande att höra.God Jul!
Regeringen vill ju förbjuda "byxhäng" och uringat, i skolorna...Vill bara veta eran åsikt.Jag är själv lite velig på den frågan,så era åsikter är glädjande att höra.God Jul!
Är väldigt kluven. Jag har alltid tyckt att man ska få välja kläder själv. Men vissa urringningar och byxhäng är provocerande. När man är rädd för att tuttarna ska ramla ur då är det nog inte så lämpligt i skolan. Eller är jag bara pryd?
Tycker att det känns lite underligt att förbjuda det.
Plus att mig stör det inte, men det klart att det finns gränser.
Och hur ska gränserna dras... rent praktiskt kan man ju undra.
Vad är för djup urringning?
Vad är för mycket häng? Är det någon som har byxorna under skinkorna eller är det när man ser kalsong-kanten?
Jag, som kvinnlig lärare, kan tala om för mina elever att "du bör nog dra upp tröjan lite", utan att kallas pedofil, men mina manliga kollegor kan inte göra det. Det skapar en ganska obekväm situation för dem. På samma sätt kan jag skämtsamt säga till grabbarna att dra upp brallorna, de muttrar mest och säger "jaja, ok" och gör det.
Personligen tycker jag att man kan bör ha lite koll, även som elev. Eller som min kollega sade till elev en gång: Det här är en arbetsplats för oss alla. Inte en nattklubb.
Urrigning är väl en sak... Det kan jag godta...
Men detta HÄNG!!!!
Åh fy!!!
Såg en kille häromdagen som stod i kö i mataffärne före mej.
Byxorna hängde på halva hans röv.
kalsongerna stack långt upp så man såg allt...
Sen drog han upp byxorna lite för att sedan dra ner dem till rätt plats...
Mitt på röven!!!
Alltså det ser juh inte alls fint ut.
Och kan framförallt inte kännas bekvämt att ha ett par byxor hängande halv nere.
Min bror hade sina byxor hängande förrut.
När han sedan fick se kort på hur fördjävligt det såg ut så slutade han bära dem så hehe
Kompis och grupptryck tror jag gör att de flesta väljer att ha det så här
Jag är för skoluniform och då är det varken med hängande byxor eller urringning.
Jag är FÖR förbudet. Lite propert klädd måste man vara. Man bor ju i ett civiliserat land.
och detta har du läst vart, det var en nyhet för mig
Att experimentera är en sak. Att visa 50% bröst och rövglipa är mäkta ointressant. Skolan är en arbetsplats, både för elever och lärare.