• huge smile

Sprängd julskinka

Nu har vi ett litet problem här hos oss. Vi har haft två skinkor i ugnen, men när min man skar upp nätet på den ena så "sprängde" den. Vad beror det på? Går den att äta trots att den ser lite konstig ut? Vi har aldrig gjort julskinka själva förr, så vi är totala nybörjare!! Den andra skinkan blev okej.

• Svar på tråden Sprängd julskinka
  • huge smile
    linjes skrev 2007-12-23 18:30:42 följande:
    Nä på receptet jag har så ska man ta bort nätet på en gång när skinkan kommer ur ugnen
    Hmm, då kan det ju inte vara det vi gjort fel då... nåja, tur att det inte är några kungligheter som kommer hit imorgon, det är bara familjen, så den får duga ändå!!
  • huge smile
    Hannah76 skrev 2007-12-23 18:34:24 följande:
    Är skinkan färdig då? Vad är det för temp?
    Ja, den borde vara färdig. Vi har ingen termometer, men vi hade dem i ugnen i 4 timmar + griljering.
  • huge smile

Tack för alla era svar!! :-P

• linjes

huge smile skrev 2007-12-23 18:36:29 följande:

Hmm, då kan det ju inte vara det vi gjort fel då... nåja, tur att det inte är några kungligheter som kommer hit imorgon, det är bara familjen, så den får duga ändå!!
    Ja det mysteriet lär du nog inte lösa,har ni smakat på den?
  • huge smile
    linjes skrev 2007-12-23 18:37:26 följande:
    huge smile skrev 2007-12-23 18:36:29 följande:Ja det mysteriet lär du nog inte lösa,har ni smakat på den?
    Ja, min man har smakat, han sa att den är god.
  • Hannah76

huge smile skrev 2007-12-23 18:37:08 följande:

Ja, den borde vara färdig. Vi har ingen termometer, men vi hade dem i ugnen i 4 timmar + griljering.
    Men om ni gjorde två skinkor smatidigt så kanske tiden i ugnen förlängas lite?
  • huge smile
    Hannah76 skrev 2007-12-23 18:38:49 följande:
    huge smile skrev 2007-12-23 18:37:08 följande:Men om ni gjorde två skinkor smatidigt så kanske tiden i ugnen förlängas lite?
    Ja, men de är färdiga inuti.
Svar på tråden Sprängd julskinka