• huge smile

Sprängd julskinka

Nu har vi ett litet problem här hos oss. Vi har haft två skinkor i ugnen, men när min man skar upp nätet på den ena så "sprängde" den. Vad beror det på? Går den att äta trots att den ser lite konstig ut? Vi har aldrig gjort julskinka själva förr, så vi är totala nybörjare!! Den andra skinkan blev okej.

• Svar på tråden Sprängd julskinka
  • huge smile
    lokacitron skrev 2007-12-24 11:28:15 följande:
    Sköljde ni av skinkan före?
    Nej, ska man göra det?
  • lokacitron

huge smile skrev 2007-12-24 12:29:00 följande:

Nej, ska man göra det?
    Ja det ska man göra sen torka av den.
  • Saandraa
    huge smile skrev 2007-12-23 18:11:08 följande:
    Nu har vi ett litet problem här hos oss. Vi har haft två skinkor i ugnen, men när min man skar upp nätet på den ena så "sprängde" den. Vad beror det på? Går den att äta trots att den ser lite konstig ut? Vi har aldrig gjort julskinka själva förr, så vi är totala nybörjare!! Den andra skinkan blev okej.
    Hahah!
    ღ Isadora ღ
  • huge smile
    lokacitron skrev 2007-12-24 13:40:00 följande:
    huge smile skrev 2007-12-24 12:29:00 följande:Ja det ska man göra sen torka av den.
    Men det är väl bara om det är väldigt salta skinkor, såna som man hade förr. Det står inget om att man ska skölja skinkan i något av de recept jag kollat i?
  • Brittan

När det är flera köttbitar i ugnen tar de längre tid att få dem klara eftersom det är mer kött som ska ta åt sig värmen.

• lokacitron

huge smile skrev 2007-12-24 14:23:16 följande:

Men det är väl bara om det är väldigt salta skinkor, såna som man hade förr. Det står inget om att man ska skölja skinkan i något av de recept jag kollat i?
    det brukar stå det på skinkförpackning.
  • Birgitta2
    Brittan skrev 2007-12-24 20:50:09 följande:
    När det är flera köttbitar i ugnen tar de längre tid att få dem klara eftersom det är mer kött som ska ta åt sig värmen.
    Gäller inte det bara microvågsugnar?
  • huge smile

Tack för alla svar, skinkorna är uppätna, de var färdiga inuti och smakade gott, även den "sprängda" skinkan. Ha en fortsatt trevlig julhelg, alla skinkvetare!

• Birgitta2

huge smile skrev 2007-12-25 16:40:31 följande:

Tack för alla svar, skinkorna är uppätna, de var färdiga inuti och smakade gott, även den "sprängda" skinkan. Ha en fortsatt trevlig julhelg, alla skinkvetare!
    Ha en trevlig julhelg själv önskar
    en icke "skinkvetare"
  • huge smile
    Birgitta2 skrev 2007-12-25 17:40:29 följande:
    huge smile skrev 2007-12-25 16:40:31 följande:Ha en trevlig julhelg själv önskar en icke "skinkvetare"
  • pajas01

du behöver itne skölja av skinkan men den blir kanske lite salt!!

Svar på tråden Sprängd julskinka