fairyfloss: Om jag va du skulle jag helt klart ringa min läkare och fråga om råd, tror inte det är bra för varken dig eller ditt barn att må så dåligt som du gör nu...  

Förstår om du hatar mediciner av olika slag men medicinernas biverkningar är inte säkert att dom är värre (varken för dig eller barnet) än det din kropp får utstå nu. Kram!
MaijaO: Jo dom där promenaderna är säkert jättebra men jag håller med dig, vem vågar sig utanför dörren när man är som sämst? Min sambo kan fortfarande skratta och prata om mina promenader jag haft i lägenheten, runt, runt, runt i vardagsrummet! Jag såg väl säkert psykiskt sjuk ut men jag vågade INTE gå ut fast jag ville ändå röra på mig!  
 malvas mam:

malvas mam: Det enda jag kan relatera till socker och magbesvär är att jag fått rådet att undvika socker (fast ännu värre är sötningsmedel) för att det blir flöde av socker (alltså att tarmarna jobbar snabbare och avföringen sprutar ut i påsen). Kanske kan det va att tarmarna reagerar så även när man inte har påse fast dom flesta inte märker av det? Att det i så fall är tarmarnas jobbande hon får ont av...
Tindras äiti: Jag tycker det låter jättebra att din läkare ringde upp dig, ni behöver nog ta ditt mående på allvar. Varken bebisen eller du klarar er på att inte äta något ju  

. Hoppas du slipper inläggning att ni kan lösa det ändå men OM du blir inlagd så försök att tänka att det är värt det besväret (det är skitjobbigt att ligga inlagd, förstår att du inte vill!) att få känna den tryggheten att dom har ditt mående under kontroll. Förstår att du tänker på Tindra också. Jag har en väninna som fått ligga inlagd med sin nyfödda bebis en vecka och storebror (han är bara 1 år) till bebisen förstår ju inte varför mamma inte följer med hem från sjukhuset. Jättetufft men man måste ju se till det primära, vad kroppen verkligen behöver för att överleva, krasst sagt... Jobbigt när barnen inte kan förstå men huvudsaken att mamma blir bättre, då glömmer hon snart oron!  
 Lällas:

Lällas: Är det nån skillnad på vad du klarar att äta nu mot vad du kunde äta när du hade stomi? Tänker på att du skulle äta Thaimat, jag ÄLSKAR sån mat men det är oftast en massa saker som jag inte vågar äta p.g.a. stomin. Paprika t.ex. Jag skulle säkert kunna äta det nu men jag har inte vågat prova, har haft så mycket stopp av det tidigare.