V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Det är allt jag vet om fistlars uppkomst och utseende, vet inte om det hjälpte dig något? Hur är det som du är orolig för att vara en fistel då, kan du beskriva (om du vill)?
68an: Fortsätter hålla tummarna! Det verkar ju som att det kan bli så för vissa och sedan gå över lika snabbt igen iaf, hoppas på attd et är så för lilltjejen din!
fairyfloss: Yes, hämta ut medicin och kör på själv! Känner du att du behöver medicin så behöver du det, kör på! Förstår att du känner dig övergiven men du har iaf oss amatörexperter här som mer än gärna ordinerar vad vi tror du behöver vettu!
Tror absolut att du kan köra på 30mg och sedan trappa ned 5mg per vecka, så har jag alltid gjort och Tindras äiti är ju också gravid och har fått det ordinerat så.
Jenny: Usch, fy f*n...
Sitter faktiskt här och tjuter efter att ha läst vad du skrivit. Känner igen mig så väl i hur du mår, precis så har jag också mått och säkert dom flesta härinne med. Det jag tjuter för är att det känns så fruktansvärt PISSIGT att inte alla kan få träffa på bra, omtänksamma och förstående läkare som HJÄLPER och inte stjälper! Viktnedgång är en av de saker som mina läkare alltid fr¨gar om och handlar det om MINSTA lilla kilo så tar dom det på allvar, du har gått ner 15 kilo och dom GÖR inget?!!! Jag önskar att alla som är sjuka skulle ha en mamma som min som tvingar en till sjukhus när man själv tycker att det känns onödigt, som tjatar på en om att ta varenda lilla orala piller och allt som ska in bakvägen, som följer med till sjukhuste varenda gång och talar för en när man själv inte orkar tänka ut knappt vad man heter, som står upp mot läkarna när man själv inte orkar och efter att alla era/våra mammor hade tvingat med oss så skulle vi alla träffa på sådana läkare som lyssnar och tar en på allvar, som GÖR det som behöver göras för att man ska bli så fri man kan från denna jävla sjukdom!
Nu tjuter jag igen... Fy f*n vad orättvis denna sjukdom är! Stor styrkekram till er alla och till era magar också, hälsa skruttmagarna från mig att skärpor dom sig inte så kommer jag och läxar upp dom! (skit)kul skämt va?

lärka78: Instämmer, det är ofta i den här tråden man känner att man vill ringa både till det ena och det andra stället och ryta i lite så våra krassliga vänner får den vård dom/vi förtjänar!
LSS: Du skulle väl åka in idag om du inte va bättre? Inte för att tjata alltså (även fast jag ju nyss skrev ett inlägg där jag önskade att alla hade en tjatig morsa som min som tvingade med en till sjukhuset
) men det låter inte som att du är bättre...? Jag gjorde såhär en gång när jag åkte in, jag bad om att få vänta med att betala i kassan för att se om jag blev inlagd, det va inga problem, det gick dom med på! Blir du inlagd betalar du ju nämligen 80kr/dygn från och med första dygnet, de 300kr det kostar att komma till akuten är totalt onödiga då (det va en sköterska som sa så till mig). Blir du inte inlagd kan du betala den summan det kostar (här kostar det 250
när du går därifrån. Blir du inlagd så får du ju en räkning hem senare och då blir det alltså ett SENARE bekymmer. Tro mig, jag förstår hur du tänker men du MÅSTE få vård nu för att bli frisk, jag garanterar dig att slutsumman av kardemumman blir dyrare både bildligt och bokstavligt ju längre du väntar. Ju sjukare du blir, desto längre vårdtid, desto dyrare för dig...
Rätta mig om jag har fel, du kanske känner dig bättre idag?
Någon mer här som vill hjälpa till att ge damen en välbehövlig spark därbak så hon kommer iväg?
Kram!
LSS: Jag har alltid haft mamma som tagit mig i hampan och åkt in till akuten med mig och hon har då alltid ringt till akuten och pratat med dom innan. Berättat om att hon funderar på att ta med sin dotter in, frågat om dom har mycket för tillfället o.s.v. Har dom hur mycket som helst och du kommer få vänta i massor med timmar så får du ju veta det i telefon direkt då och kanske välja att avvakta. Om det står LO på termometern så behöver du byta batteri i den tror jag, har för mig att det står LO då.