• S80

Ni som ätit trombyl mot mf

Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
    Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.

• Svar på tråden Ni som ätit trombyl mot mf
  • krakel

Hej hej
    JAg åt trombyl men inte för MF utan pga jag fölora vårt förstfödda i moderkaksavlossning..

Jag åt 1 tablett från ca v 13 tror jag...tom 2 veckor innan BF ( tror jag det va) då man ska hinna få tillbaka sin koagulation

Shit vilket minne man har hehe

• krakel

hitta ett recept nu åt from 21dec dvs 8 mån inna ( BF 21 maj)

• krakel

Va tjatig jag är hehe.. men jag åt 1 tablett om dagen...

• S80

oj va hemskt.beklagar. mitt blod stelnar för fort så det blir proppar isom gör att fostret inte får näring.Jag ska äta 2 tabletter/dag från äl till v 12+0 vid nästa grav.. Är lite orolig att det ska hända något då jag ska sluta med trombylen. Tycker ju att jag borde äta hela graviditeten för att inte få någon propp efter v 12.

• S80

Någon mer som har erfarenhet av trombyl??

• krakel

oki på så vis ja jag åt oxå i förebyggande av blodpropp och nej det är inegn fara att det händer nåt du kan ju inte äta tills BF för det gör ju blodet tunnare och det vill man inte om du ska föda eller snittas..

om du är orolig så prata med din BM/ läkare och be att de kollar bebben islutet extra mycket..

Lycka till

• jazzy

Jag åt  Trombyl 75 mg/dag( 1 tabl) från v 6,fram till v 37+3

Nu är Måns här!!!!
  • Hjartesjalen

nagon som vet om man har latt for att blodet koagulerar o skulle beh Trombyl pga klumpar stora o mindre vid mensen?? Hade aldrig klumpigt forr, men numera har jag det..... Bara en tanke, kanske nagon vet mer?

• krakel

nej jag tro inte du skulle kunna få det för det ... det är ju inghet konstigt att det koagulerar sig ,,,

men förstår hur du tänker..

• dallas
    Hjartesjalen skrev 2008-01-03 05:28:09 följande:
    nagon som vet om man har latt for att blodet koagulerar o skulle beh Trombyl pga klumpar stora o mindre vid mensen?? Hade aldrig klumpigt forr, men numera har jag det..... Bara en tanke, kanske nagon vet mer?
    Men du vet väl att det kan vara endon som ställer till det med klumparna? Sen kan det ju bli så om man blöder mkt under mensen.Ta upp diskussionen med IVF-läkaren, tycker jag! Har samma problem och mina klumpar började någongång i samband med att (min teori)jag började få problem med magen (endon)Tycker dock det blivit mindre klumpar sedan jag började äta omega-3+jättenattljusolja
Svar på tråden Ni som ätit trombyl mot mf