Ni som ätit trombyl mot mf
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
TS, sa din läkare något om varför du skulle sluta med trombyl efter vecka 12? Verkar konstigt att en del ska sluta vid samma tidpunkt då andra börjar. Som du skriver kan man ju få proppar i moderkakan även efter det, så jag undrar om läkaren ansåg att det fanns risker förenat med att fortsätta med trombylen?
Jag självmedicinerade med låg dos aspirin i samband med mitt senaste ivf för att öka chanserna att embryona skulle fästa men slutade ta tabletterna när jag testat positivt. Tänker nu att om jag fortsatt genom hela graviditeten kanske inte den ena moderkakan skulle ha lossnat som den gjorde.
Berber : Jag ska sluta med trombylen just v 12+0 för att då är moderkakan färdigutvecklad och då behöver jag inte trombylen längre. Läkaren sa att man kan få blodproppar under hela graviditeten men inte pga det fel jag har .av den här orsaken kan jag bara få det fram till att moderkakan är färdig. Och jag litar helt på honom.. Hoppas bara det blir + snart nu när jag vet vad som orsakat mina mf.
S80: Stort lycka till o hoppas pa ett +!!!!!
Vilken klinik gar du hos o vilken lakare har du?
Kram allihopa!!! :)
Hjartesjalen : Ja jag hoppa spå ett + snart jag me..Jag gårå på Lucina kliniken i stockholm hos dr Björk.
Hjartesjalen : Ja jag hoppa spå ett + snart jag me..Jag gårå på Lucina kliniken i stockholm hos dr Björk.
Oki, ar det en bra klinik, o ar dr bjork bra? Har last nagon annan som gick hos honom o sager att han e bra med utredningar osv, kanner du ocksa sa? Kramar!!
Lite OT men..
Ni som haft högt TNF-alfa, vilket värde har ni haft?
Hjartesjalen :Ja jag tycker at dr b är bra. Mycket mycket bättre än alla läkare jag träffat under tiden vi försökt få barn..Man känner sig välkommen där och att att han förstår hur man känner sig efter alla dessa mf. Han tar en på allvar vilket de andra läkarna inte gjort. Och sååå skönt att han hittade ett fel som går att fixa lätt.
Centurion : jag hade 8,6
S80: Jag hade 9, vad har dom sagt om diit värde?
S80, ja jag tror jag emailat den kliniken, men ficka aldrig svar. Ligger den i Malmo el Stockholm?
IVF Gbg Kvinnokliniken ska jag maila, far man kopa 3-pack pa alla dom 3 som tillhor varandra, jag menar Malmo, Stockholm, o Goteborg tror du? O ar dom lika proffsiga allihop?
Puuuh, manga fragor bidde det hihi! :)