Ni som ätit trombyl mot mf
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Hur länge åt ni trombyl? Hela graviditeten eller till en viss v, och varför ? Hur stor dos åt ni?
Undrar det då jag ska äta trombyl vid nästa graviditet.
Hello Suba
Mitt värde ligger på 9,4.
APC är en koaguleringsfaktor, en dna-förändring faktiskt, som gör att man lättare får propp, att blodet är tjockare. Det finns en hel del spännande info på nätet om att det bara är västeuropéer som har det, och det berodde på typ att det var så kallt eller att luften var så tunn att dna förändrades så att kvinnorna inte skulle blöda ihjäl vid förlossningar. Spännande eller hur
men ganska trist i vår tillvaro idag
Jag gick till Lucinakliniken och de tog proverna. Men APC-resistensen visste jag om sen tidigare men alla läkare har sagt att det inte påverkar *grr*.
Jag har inte fått några missfall men jag har gjort 5 återföringar utan +. Nu har vi bestämt oss för att göra ytterliggare försök men först vill jag kolla upp mitt TNF-alfa värde för jag tror att det påverkar. Min läkare tror inte på det, han har visserligen sagt att vi ska testa Trombyl el. Asperin. Men jag kanske även är behov av Fragmin sprutor el. liknande.
Jag bor i Skåne men vet inte var jag ska vända mig här för att få ta de här proverna.
Ni som har gjort det på Lucina kliniken, bor ni i Sthlm? Har ni fått betala själva för dem eller bara landstingstaxan? Jag funderar på om det e möjligt att jag kan åka dit o ta proverna hos dem?
Hej!
Jag åt Trombyl, 1 tablett per dag, från innan jag var gravid till några veckor före förlossning (var det tänkt, men barnen kom tidigt). Jag tog även sprutor med Fragmin från jag testade positivt. Jag har ett identifierat fel med antikroppar.
5 MF/MA, varav det sista trots medicineringen. 6:e gången lyckades projektet och vi fick tvillingar.
Lycka till!
Min läkare har sagt att man inte ska ta Trombyl innan man har plussat för det kan påverka äggets fästning negativt.
Ova, ar det ok att ta det da nar man e gravid eller kan man riskera att fa missfall da? Kan det bli for mycket av att ta det, jag menar kan det ga andra vagen o bli daligt for en istallet med Trombyl? Jag tanker, en lakare kan ju saga " nejda det beh du inte ta" A sa behovde man det. Kan man ta en liten dos sjalv fran det att man far + eller kan man da riskera missfall? Vad tror du o ni andra har?
fragmin sprutor?? vad ar det??
Ova: vad mer har du hört från din läkare?
Inte så mycket mer. Jag tänkte fördjupa mig i ämnet om jag någon gång plussar igen.
Hm jag ska ju ta trombyl direkt vi försöker igen.
oki.