• marysoul

Hundträff i Uppsala!!!

Hej!!

Gott nytt år allihopa. Jag tänkte göra ett försök att dra ihop en hundträff i Uppsala, där man kan ses -kanske ta med fika å varm oboy:) och låta hundarna leka av sig ordentligt!

Jag tycker att hagarna i Stabby vore en perfekt mötesplats. Annars finns det ju en trevlig hage i Eriksberg/håga också!

Ser först om det finns intresse, sen föreslår jag plats datum och tid så får vi se vilka som kan!! :)

Jag har en blandrashane som heter Bengt, han är drygt ett år. Går jättebra ihop med både tikar och hanar, stora och små. Han lekte med en dvärg pinchervalp häromdagen, va jättekul att se att han verkligen förstog att han skulle va försiktig mot den lilla!! :P

Hoppas på många svar!!! :)

• Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!
  • SoulChild

jag bor i uppsala.. får man komma höggravid? ahhaha

ღ Lillgroda på väg, 6 veckor kvar ღ
  • Nussen

marysoul: hehe ja de e sant ska bara träna lite med honom hemma först tänkte jag så jag har nån pli på honom det är en blandras, 75% staffordshire bullterrier och resten tror jag var bulldog.. eller nåt liknande... jag har minne som en guldfisk

• ANOF
    Nussen skrev 2008-01-02 10:23:23 följande:
    marysoul: hehe ja de e sant ska bara träna lite med honom hemma först tänkte jag så jag har nån pli på honom det är en blandras, 75% staffordshire bullterrier och resten tror jag var bulldog.. eller nåt liknande... jag har minne som en guldfisk
    Du behöver inte träna honom hemma först. Ta med hunde dit så får du hjälp. Det är alltid lättare att träna en hund som ingen håller på med, en hund som är helt "ren".
  • Nussen

ANOF: jag vill träna min hund hemma, å jag tror inte jag behöver så mycket hjälp men tack ändå vill gärna vara med någon gång till våren som skrivet så han får leka med lite andra hundar
    är du utbildad hundtränare eller nåt? eller bara haft många hundar?

• SoulChild

Nej såklart du inte behöver träna ute bland andra.
    Jag skulle också tränat själv hemma och sen gå ut och träna eller bara "va" med och då får valpen samtidigt socialträning och miljö träning..
    Låter spännande med valp, hade jag inte haft full rulle här hemma nu med min egna vovve plus höggravid så hade jag med skaffat mig en liten skit ..
    Får bli till hösten kasnke?... *hoppas* vi får se hur mycket jobb det blir med bebben först hehe..
    Men NÅNGÅNG blir det hund iaf, och eftersom jag är bull älskare så blir det nog en amstaff.............. hmm, ja det återstår att se hehe =)..

Mvh

Nussen skrev 2008-01-02 13:28:10 följande:
    ANOF: jag vill träna min hund hemma, å jag tror inte jag behöver så mycket hjälp men tack ändå vill gärna vara med någon gång till våren som skrivet så han får leka med lite andra hundarär du utbildad hundtränare eller nåt? eller bara haft många hundar?
  • Nussen

SoulChild: ja precis, känns ju lite bättre att träna först sen kan han ju få leka med andra e de ditt första barn? vad har du för hund?

• SoulChild

Hej!
    =) ja det är mitt första.. spännande hihi..
    Jag har en jämthundstik på 7 år snart..
    en gammal tant , men pigg som en 1 åring ändå haha..
    Bor du i uppsala också el?

Nussen skrev 2008-01-04 01:06:44 följande:
    SoulChild: ja precis, känns ju lite bättre att träna först sen kan han ju få leka med andra e de ditt första barn? vad har du för hund?
  • Mirris

Hundträffar är skitkul!

Vi är ett gäng som träffas i skogen och går långa promenader och alla vovvarna springer runt lösa och leker.

Brukar vara 6-8 vovvvar, hanar o tikar, stora och små och dom har JÄTTEkul ihop, det är inte nån "träning", utan mest motion tillsammans med andra. Roligare än att gå o traska själv.

Så GO FOR IT!!

Vi bildade en hundklubb tillsammans med vårt hyresbolag, dom thjälpte till med en stor inhängnad och sen subventionerade dom en hundkurs. Det var ett 30tal som gick den kursen.

Nu har jag flyttat från området, men jag o vovven hänger med ibland ut i skogen.

• EttElaktTroll

Hej!

Va spännande det lät!

Jag har en blandraskille (kastrerad) på lite mer än ett år oxå. Han äääälskar att leka och skulle behöva lite fler hundkompisar, han har två st som han träffar ibland nu, en bullistik och en amstaffhane (okastrerad) och det går jättebra. Men inte så många som vågar leka med vår hund för alla tror han är en pitbull som ska mörda deras hundar Vi som har en liten chihuahua som bestämmer allt över honom och han fogar sig i ALLT..Världens snällaste är han

• marysoul

Nussen: åh vad mysigt!! =) Men vi får ta en till träff sen när ni kommit i form å lärt känna varann också! :)

Mirris: Det lät ju helt underbart. Vart brukar ni gå med den gruppen?

Ettelakttroll:
    Haha, ja det finns ju en del som automatiskt ser bullraserna som mördarhundar! Men jävligt coolt att ha en chiuaua till! Shysst kontrast! :) Skönt att folk har små hundar också, som får vara hundar. ja e så trött på alla med minihundar, som sliter upp dom i luften som ett byte och skriker när man kommer förbi med en mellanstor hund. :P
    Vart bor ni?

Det känns som att det är en del som är sugna på träff.

Vad säger ni om att ses på Tiundaskolans fotbollsplan, bra mötesplats, och sen gå upp till fårhagarna i Stabby? Söndag kl 12? Så hinner vi med lite innan ljuset slocknar! =)

Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!