• marysoul

Hundträff i Uppsala!!!

Hej!!

Gott nytt år allihopa. Jag tänkte göra ett försök att dra ihop en hundträff i Uppsala, där man kan ses -kanske ta med fika å varm oboy:) och låta hundarna leka av sig ordentligt!

Jag tycker att hagarna i Stabby vore en perfekt mötesplats. Annars finns det ju en trevlig hage i Eriksberg/håga också!

Ser först om det finns intresse, sen föreslår jag plats datum och tid så får vi se vilka som kan!! :)

Jag har en blandrashane som heter Bengt, han är drygt ett år. Går jättebra ihop med både tikar och hanar, stora och små. Han lekte med en dvärg pinchervalp häromdagen, va jättekul att se att han verkligen förstog att han skulle va försiktig mot den lilla!! :P

Hoppas på många svar!!! :)

• Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!
  • EttElaktTroll

Hej!

blir det många hundar som kommer då?

• tintilar

Jag bor i Håbo Tibble, söder om Uppsala, och kommer jättegärna om jag får!

Har en blandrashane som heter Tuffe, 5 år gammal blir han i år. Gammelgubbe. Otroligt vänlig, mycket van vid andra hundar av alla slag, underlägsen och mycket försiktig vid lek - inte så mycket för fysisk lek utan springer hellre asfort. Han är 80% BC så det är väl vallningsbeteendet som kommer fram där.

Har honom alltid lös, han är med vid ridning, på byggarbetsplatserna där gubben jobbar, så han är van vid nya platser, folk och djur. Så det är en snäll hund.

När, hur, var??

• tintilar

EttElaktTroll: Jag har ingenting alls emot blyghet.

Ska vi bestämma tid, dag och plats och lista alla som vill vara med?

• tintilar

va bra att jag LÄSER tråden ordentligt också..

Tyvärr jobbar jag vid 15.00 vardagar så jag kan tyvärr inte vara med på kommande träff.

• EttElaktTroll

Jag skulle gärna träffas en o en i början, för min hund älskar hundar så mycket att hans hjärta skulle stanna om det va flera st på en gång, han skulle bli helt knäpp i huvudet
    Han är oxå så himla snäll, men han är ju bara ett år så han har inte riktigt fattat hundspråket ännu, han vill ju bara leka.. leka leka leka.. och om den andra hunden inte orkar mer så förstår han inte det, han har blivit nedtryckt flera ggr men vill bara fortsätta leka ändå hahaha

tintilar skrev 2008-01-10 10:01:44 följande:
    EttElaktTroll: Jag har ingenting alls emot blyghet. Ska vi bestämma tid, dag och plats och lista alla som vill vara med?
  • marysoul

tintilar: ska vi skjuta upp det nån timme då? Eller ska vi ta det på helgen ist?

Antingen ONSDAG 16/1 kl 15.00 eller
    LÖRDAG 19/1 kl. 12.00

Vad passar er? skriv det ni föredrar och om ni kommer! =)
    Det blir så mörkt om man tar det efter 15, men för min del går det bra att skjuta upp det på onsdagen om det passar bäst!

Ettelakttroll:
    Du gör ju som du vill, men hundar e ju ganska tåliga =) Tror inte det skulle vara nån fara att träffa flera direkt! Tror inte heller att det kommer komma så många, några stycken bara känns det som!
    Min vovve är ett år och tre månader, och är också väldigt busig. :)
    Om någon tröttnar på riktigt brukar dom säga till så unghundarna förstår ändå! :) Det hör ju lite till åldern också att inte ge sig direkt. :P

• EttElaktTroll

det skulle vara jättekul, både för mig o hunden att få träffa lite kompisar..
    jag kan nog båda dagarna....

marysoul skrev 2008-01-10 18:36:32 följande:
    Marysoul kan onsdag 16/1 kl 15.00 lördag 19/1 kl 12.00
  • marysoul

Marysoul kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Ettelakttroll kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Kopiera och fyll på listan ni andra!! =)
    Om det är flera som kan båda dagarna kan vi ju faktiskt bestämma att vi ses båda gånger!!

• lillstrumpa14

Marysoul kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Ettelakttroll kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    lördag 19/1 kl 12.00

Lillstrumpa kan
    onsdag 16/1 kl 15.00
    ev lördag 19/1 kl 12.00

Trots lite kort varse, är det någon som kan imorgon lör den 12 jan? men då skulle 11.00 passa bättre.

Då kan jag :D

Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!