• marysoul

Hundträff i Uppsala!!!

Hej!!

Gott nytt år allihopa. Jag tänkte göra ett försök att dra ihop en hundträff i Uppsala, där man kan ses -kanske ta med fika å varm oboy:) och låta hundarna leka av sig ordentligt!

Jag tycker att hagarna i Stabby vore en perfekt mötesplats. Annars finns det ju en trevlig hage i Eriksberg/håga också!

Ser först om det finns intresse, sen föreslår jag plats datum och tid så får vi se vilka som kan!! :)

Jag har en blandrashane som heter Bengt, han är drygt ett år. Går jättebra ihop med både tikar och hanar, stora och små. Han lekte med en dvärg pinchervalp häromdagen, va jättekul att se att han verkligen förstog att han skulle va försiktig mot den lilla!! :P

Hoppas på många svar!!! :)

• Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!
  • EttElaktTroll

Vi bor i G:a Uppsala, vart bor ni?

har precis flyttat hit så hittar inte så bra men gubben hittar

marysoul skrev 2008-01-04 10:53:29 följande:
    Nussen: åh vad mysigt!! =) Men vi får ta en till träff sen när ni kommit i form å lärt känna varann också! :) Mirris: Det lät ju helt underbart. Vart brukar ni gå med den gruppen? Ettelakttroll: Haha, ja det finns ju en del som automatiskt ser bullraserna som mördarhundar! Men jävligt coolt att ha en chiuaua till! Shysst kontrast! :) Skönt att folk har små hundar också, som får vara hundar. ja e så trött på alla med minihundar, som sliter upp dom i luften som ett byte och skriker när man kommer förbi med en mellanstor hund. :P Vart bor ni? Det känns som att det är en del som är sugna på träff. Vad säger ni om att ses på Tiundaskolans fotbollsplan, bra mötesplats, och sen gå upp till fårhagarna i Stabby? Söndag kl 12? Så hinner vi med lite innan ljuset slocknar! =)
  • Nussen

SoulChild: jaha ok, min hund som jag hade nu sist var oxå jättepigg men sen en dag blev hon jättedålig och åt ingenting så en vecka senare var jag tvungen att avliva henne, usch de var jätte hemskt, fast hon ver ju 12år så. ja, de e ju superspännande med första tror du de blir en pojke el. flicka? kanske du har kollat..? japp bor i knivsta, en bit utanför.

• marysoul

ettelakttroll: haha okej. ja bor i Luthagen! Typ bakom Fyrishov om du vet vart det ligger? Stabbyskogen ligger precis här intill!

• Mirris

Jag bor ju inte i Uppsala utan i Närke. Vi brukar åka till en närbelägen skog och gå runt.

Det är jättekul och alla hundar, även dom som beter sig som psyksjuka i koppel, kan vara ihop med dom andra.

Ibland ska nån bestämma lite över nån annan, men det är bara att låta det vara (iallafall bland våra jyckar) så reder dom ut det själva.
    Kan vara nån som kommer för nära nån annans kotte eller pinne eller bara är för "på". Då åker den vovven på rygg och får sig en utskällning Sen röjer dom vidare som inget har hänt.

Kommer aldrig glömma när min kompis omplacering var med ut första gången
    Han hade inte träffat så många hundar innan och haft ett rätt trist liv där han istället för att få gå ut, hade fått göra ifrån sig inomhus o så.
    Men världens snällaste.

Han var ialalfall med ut med sin matte och hennes andra hund. Jag o min kompis var ute med våra 4 vovvar (hon har 3 o jag 1)

Omplaceringen var sååååå "på" den ena av hennes hundar, hela tiden var han bara på just henne.

Men hon "klagade" hos sin flock, och vips så var det 3 små vovvar som jagade ner den stora i diket.
    Varje gång han var på Shanna så skrek hon till och så kom dom andra 3 småttingarna och satte honom på plats.
    Det var urkul att se.
    Ingen människa hade kunnat lära honom att umgås på ett vettigt sätt med andra hundar, det gjorde dom SÅÅ bra själva.

Numera jagar dom honom och han NJUTER!! 4 småhundar (runt 5-10 kg) jagar just HONOM (en stor schäferblandning på 30-40 kg)

Hans bästa kompis är en liten vovve på ca 5 kg.

• marysoul

Det verkar inte som om nån nappat på mitt förslag om träff imårrn, så ja räknar med att de inte blir nåt. Men om det är så att nån vill komma, så kan ni väl skriva det, så slipper nån stå ensam å vänta :)

Om nån skriver att ni kommer, så kommer såklart jag också! Annars skjuter vi upp det till ett senare tillfälle! Och självklart är det bara att bjuda med flera hundvänner om ni har sånna! :)

• lillstrumpa14

Hej
    Bor också i Uppsala, och vill ha hundkompisar. Såg din tråd först idag, hade gärna kommit annars :)
    Så säg gärna en ny tid så kankse vi kan ses.

Ett annat tips till dig är att det finns en "hundpromenad" i stadsskogen. Man träffas och går en sväng på ca 30 min eller så länge man vill va med, alla hundar är lösa och snälla.
    Jag är inte helt säker på tiden, men jag tror det är 8.30 på vardagar och 09.00 på helger.

• EttElaktTroll

Jag vill jättegärna träffas. Har bara ett litet problem. E så hemskt blyg Men försöker gärna

• marysoul

lillstrumpa: vad roligt!
    onsdag kl 16.00, träffas på tiundaskolan fotbollsplan å gå upp tillsammans i skogen?

Jag drar nog med ett par andra kompisar me deras vovvar då också! :)

Det lät trevligt, dock lite för tidigt för att ja ska orka ta mig till stadsskogen. haha.

ettelakttroll: gör ett försök! de värsta som kan hända e ju bara att du får tråkigt. :P Men de tror ja inte. Finns alltid massa att prata om när man har hund!! :)

Men ja, nytt försök alltså:

ONSDAG 9 JANUARI KL 16.00. Träffas på Tiundaskolans fotbollsplan. Där finns det ju också mkt parkeringar i krokarna om folk åker bil. Och ta med kompisar me hundar om ni har! =)
    Jag har nog iaf tre kompisar med hundar som jag kan få med! :)

• lillstrumpa14

Kan inte komma imorgon :(

Vad sägs om samma tid och plats nästa vecka?
    eller någon annan dag, mig passar det närsom, föutom måndag nästa vecka.

• marysoul

ja, vi struntar i morgondagen, inga som svarat ju.

Gör ett nytt försök å sätta datum lite längre fram så folk hinner planera in :)

ONSDAG 16/1 KL 15.00
    Träffplats: TIUNDASKOLANS FOTBOLLSPLAN.

Svar på tråden Hundträff i Uppsala!!!