• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

är det någon av er som arbetat 75%? jag får jobbet som jag var på intervju på häromdagen. men det är en tjänst på 75% bara, i butik, inredning. jag kan inte bestämma hur jag ska göra.... nu har jag hetid och en ganska bra lön. men det är så struligt på mitt jobb så jag vet inte om jag orkar vara kvar. det är bara problem och bråk och tar så mycket energi av en.

nu har man ju sitt 7-16 jobb med fast lön och fasta tider. Är man då dum som byter till oregelbundna tider och en sämre lön? AAAHHHHH jag får panik. vill att någon bara går in och bestämmer över vad jag ska göra!! tänk om jag väljer fel!

• 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-10 18:18:52 följande:
    är det någon av er som arbetat 75%? jag får jobbet som jag var på intervju på häromdagen. men det är en tjänst på 75% bara, i butik, inredning. jag kan inte bestämma hur jag ska göra.... nu har jag hetid och en ganska bra lön. men det är så struligt på mitt jobb så jag vet inte om jag orkar vara kvar. det är bara problem och bråk och tar så mycket energi av en. nu har man ju sitt 7-16 jobb med fast lön och fasta tider. Är man då dum som byter till oregelbundna tider och en sämre lön? AAAHHHHH jag får panik. vill att någon bara går in och bestämmer över vad jag ska göra!! tänk om jag väljer fel!
    Jag hade nog inte bytt men jag förstår dig om du känner att du inte orkar vara kvar på det jobbet du har nu om det strular.

Ett heltidsjobb med bra lön är ngt man söker efter men är ganska svårt att hitta.

Fundera på hur det skulle fungera ekonomiskt, om det är ngt du skulle kunna jobba med ett bra tag framöver.

Det finns ju en risk att det blir lika struligt där.

Man kan aldrig veta och du får helt enkelt välja utifrån vad som känns bäst för dig. Känner du att du inte orkar mer så kanske det är bättre att byta jobb trots mindre timmar och sämre lön.
  • Pyro pyret

Nork:
    Vad beror strulet på, är det organisatoriskt eller personal strul?
    Vad är det för tjänst, den på 75%? (provanställning, vikariat osv.).
    Hur jobbar pojkvännen och hur skulle ditt nya schema funka med hans?
    Är ditt nuvarande jobb något som du kan tänka dig att jobba med för resten av livet, eller är inredning det du vill syssla med eller alternativt för dig framåt mot det du vill jobba med i framtiden?
    Du har säkert redan övervägt dessa frågor, men om inte kanske de kan vara till din hjälp?!?

Visst att fast lön och fasta tider är bra, men jag skulle nog inte jobba kvar om jag inte trodde att strulet på ditt nuvarande jobb endast är ytterst temporärt dvs. under förutsättning att min ekonomin inte gick i botten eller jag skulle få väldigt lite tid att se sambon. Jag gjorde det misstaget vilket var jätte jobbigt för mig när jag var där, och för pojkvännen när jag kom hem och beklagade mig. Allt blev ganska absurt. Stämning var så dålig att 15 extra arbetare slutade och 4 heltidare. När jag slutade blev jag en mycket gladare person men det borde jag gjort tidigare.
    Men visst beror det på hur man är som människa, så detta råd kanske inte alls passar dig. Hoppas du kommer fram till nått som känns bra för dig.

Hälsningar Pyro Pyret

• oxle bo

Pyro pyret: idag har jag en bättre dag
    jag blev erbjuden att prata med kurator,men det tackade jag nej till. för att jag är så blyg.så jag skulle endå inte få något ut av det då jag inte skulle våga säga vad jag känner.

Nork: jag jobber 75% det är jag nöjd med, på ett älderboende.
    jag tycker det är skönt med oregelbundna tider, o så är man ledig mitt i veckorna.vist kan man bli lite trött på o jobba storhelg.(vem vill jobba på julafton? inte jag.)

Wilma00: bacon mmm, inte helt fel själv åt jag kyckling sallad

kram kram

• oxle bo

hej alla tjejer..
    ibland blir jag så trött på kotokort...
    vi var o stor handla förut,o när vi skulle betala så stod det, kort medges ej.o själv klart så hade inte min sambo med sig sitt.
    det funka inte o hämta pegar uta för heller,vi var tvungna o åka in till stan o där funka det utan problem..
    det var ju en aning pinsamt o komma tillbaka o betala.
    (dom tror säkert att jag inte hade några pengar)

nu sitter jag med hårfärg i huvudet hoppas att det blir bra
    kram på er!

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-11 15:26:31 följande:
    hej alla tjejer..ibland blir jag så trött på kotokort...vi var o stor handla förut,o när vi skulle betala så stod det, kort medges ej.o själv klart så hade inte min sambo med sig sitt.det funka inte o hämta pegar uta för heller,vi var tvungna o åka in till stan o där funka det utan problem..det var ju en aning pinsamt o komma tillbaka o betala.(dom tror säkert att jag inte hade några pengar)nu sitter jag med hårfärg i huvudet hoppas att det blir brakram på er!
    Du ska inte tycka det är pinsamt eftersom vissa kortläsare är känsligare än andra.

Har själv jobbat i kassa och det händer rätt ofta ska du veta.

Oftast beror det inte på att de har pengar utan att remsan inte fungerar som den ska.

Färgar håret, jaha..vilken färg då?

Jag har bara gjort slingor en gång och inget mer. Lite feg i det läget
  • Wilma00

ja lit pinsamt.. Hoppas det inte är grå hårfärg bara... Vill oxå färga mitt hår.. klippa det med... Lite jobbigt när man har psoriasis i hårbotten med.. Bara lite brunt nu kommer.. skönt.. Jag har börjat spela world of warcraft. Gubben spelar det med.. rätt skoj.
    Ska steka köttfärs tror jag till middag.. Det enda nästan vi har... Har städat och strukit gardiner idag.. Det blev fint.
    kram!

• Pyro pyret

Nysköpings bo:
    Ibland när jag står i kassan (extrajobbar) så kommer det upp ett meddelande på kassa skärmen om att det inte finns täckning på kortet och sen när man kollar deras saldo kan de stå att de har hur mycket som helst...då tycker jag det är pinsamt att vara den som står bakom kassan.
    Mitt kontokort funkar dessutom jätte bra på vissa ställen men inte alls på andra pga. deras kortläsare. På 7-eleven funkar det aldrig, och de blir alltid så sura och vill inte knappa in kortet manuellt. Varför gjorde de inte det där du var föresten??? så hade ni sluppit åka runt halva stan för att få med er varorna hem...skumt. Hoppas helgen blir trevligare.

Wilma00:
    Du verkar så mysigt huslig av dig, hoppas middagen blir god.

Trevlig helg på er alla!!!! hälsar pyro pyret

• oxle bo

färgade från råttfärget/brunt till lite brunare bara
    har klipt håret också, kort skulle jag inte ha gjort, vist det är fint men jag MÅSTE tvätta håret varja morgon för det står åt alla håll :-8

i morgon börjar jag jobba känns lite pirigt o jobbigt..
    men men,jag måste ju.. kram

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-13 15:20:52 följande:
    färgade från råttfärget/brunt till lite brunare bara har klipt håret också, kort skulle jag inte ha gjort, vist det är fint men jag MÅSTE tvätta håret varja morgon för det står åt alla håll :-8i morgon börjar jag jobba känns lite pirigt o jobbigt..men men,jag måste ju.. kram
    Råttfärgat är varje blond tjejs mardröm :-P
    Nej då skojar lite med dig!

Du ska se att det kommer gå aldeles utmärkt imorgon och det kommer vara skönt när du fått lättat ditt hjärta.