Nork skrev 2008-01-10 18:18:52 följande:
är det någon av er som arbetat 75%? jag får jobbet som jag var på intervju på häromdagen. men det är en tjänst på 75% bara, i butik, inredning. jag kan inte bestämma hur jag ska göra.... nu har jag hetid och en ganska bra lön. men det är så struligt på mitt jobb så jag vet inte om jag orkar vara kvar. det är bara problem och bråk och tar så mycket energi av en. nu har man ju sitt 7-16 jobb med fast lön och fasta tider. Är man då dum som byter till oregelbundna tider och en sämre lön? AAAHHHHH jag får panik. vill att någon bara går in och bestämmer över vad jag ska göra!! tänk om jag väljer fel!
Jag hade nog inte bytt men jag förstår dig om du känner att du inte orkar vara kvar på det jobbet du har nu om det strular.
Ett heltidsjobb med bra lön är ngt man söker efter men är ganska svårt att hitta.
Fundera på hur det skulle fungera ekonomiskt, om det är ngt du skulle kunna jobba med ett bra tag framöver.
Det finns ju en risk att det blir lika struligt där.
Man kan aldrig veta och du får helt enkelt välja utifrån vad som känns bäst för dig. Känner du att du inte orkar mer så kanske det är bättre att byta jobb trots mindre timmar och sämre lön.