• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • oxle bo

hej.. jag är på jobbet nu,har rast..

jo det går bättre en vad jag trode,men jag har bara träffat två av mina arbets kamrater, så hela veckan kommer vara så här, när man ska träffa alla o förklara.. fast dom jag jobba med idag fråga inget typ..bara hur jag mår. tror inte dom vågar..

när börjar du på det nya jobbet?

Nork skrev 2008-01-14 17:58:24 följande:
    nyköpingsbo: hur har det gått idag?
  • Mrs  You

Råkade av en slump hitta denna tråden och känner igen en del av er här inne så jag tänkte kanske det var ok om man hoppade på här..

Lite om mig/oss...

Jag heter Anneli fyller 26 år snart är gift sedan 2006 Maj och har sedan dess försökt bli gravid...

Hyffsat regelbunden mens med en del undantag förra våren då en mellanblödning ställde till det ett par månader framöver. Sedan September 07 är min menscykel åter 26-30 dagar....

Utredningen startade Sep 07 och är i slutskedet just nu...

Jag har tagit Progesteron,Fsh och gjort en HSS spolning och samtliga prover/spolningen var bra...

Min mans sperma prov visade en nedsatt koncentration (20 milj/ml) så just nu väntar vi på hans andra prov svar för att se om det var tillfälligt!

Just nu är jag mer nervös än någonsin...

Enligt vår läkare verkar vi få remiss till Sahlgrenska för IVF eller ICSI nu snart... beroende på prov svaret då förståss...

Hoppas vi kan följas åt?? Fler i samma situation?

Mvh Anneli

• Pyro pyret

Mrs You: välkommen till oss, det är bara att hänga på. Hälsningar Pyro Pyret

• Pyro pyret

NorK: Tror också att det är lättare om man mår bra, det är ju aldrig bra att stressa. Detta kanske blir som en nystart för dig även på familjelivs fronten. Det man har lärt sig från denna resa är ju att man inte kan planera allt här i livet utan man får ta det som det kommer.

Själv har jag en 12p tenta på torsdag så jag måste fokusera på det. Gick och träna och efter det kände jag mig bättre. Är ledig hela fredagen och helgen så jag och sambon skall göra nått mysigt tillsammans för att få lite positiv känsla mitt i detta kaos. Om jag har råd skall vi gå på ett spa på dagen och sen på suschi kurs som avslutas med att man får äta så mycket man orkar. Det skulle vara en super bra verklighets flykt.

Nyköpings bo: kanske är bra att alla inte hoppar på dig på en gång, eller? fast det är klart att det är jätte jobbigt för dig att hålla på och förklara om och om i en hel vecka. Kram

• oxle bo

god kväll alla tjejer

välkommen Mrs you

nu har jag precis ätit korvstroganoff. :-P

mm fast löken var slut så den smaka lite anorlunda.

jobbade min andra dag idag,det känns att man är lite ur gäneorna,

gick upp kl5 börja jobba kl7,visst jabba jag bara till 14.men jag är så trött..

nu sitter jag här och äter bumlingar.mmmmmmm

vill att tiden ska gå fort(nästa tisdag)

kram kram

• Wilma00

Vet nån här inne när äggen börjar växa efter mens? Får nog fråga gyn på torsdag kanske istället.. I morgon ska jag träffa min siuskonsulent och hoppas det går frammåt i denna långsamma väntan... suck

kram tjejer.

• Nork

Idag var jag hos homeopaten. Det kostade skjortan kan jag meddela. 780 jävla spänn. Men vad gör man inte??

Eftersom jag inte vet att jag har några problem så kan man bara utgå från hur jag mår, mitt humör, aptit, sömn och så vidare. Han fokuserade väldigt mkt på vad man var sugen på. T.ex jag är ofta sugen på salt och har oxå väldigt vatten behov. Hmmm inte konstigt kanske när man tänker efter. Jag fick någon vätska som jag nu ska ta i 5 veckor. Han sa inte direkt vad det var utan mer att det ska hjälpa kroppen att slappna av tror jag. Han kom på att jag är väldigt känslig och tar på mig allt. Så istället för att bara låta en del saker gå förbi en så tar jag åt mig på det mesta.

Vet inte om jag kan rekommendera någon än at gå dit, men man känner nog när dom här 5 veckorna har gått om det är något att satsa på.

ps. dom ville att jag skulle börja nya jobbet den 18 feb istället. börjar bli nervös redan!!! i morgon är det stora uppsägnings dagen och det känns verkligen nervöst!!!!!

• Nork

har ni som är här bett era sambos/män att testa om det är dom "felet" hänger på?

vart får dom gå isåfall för å testa sig?

• Pyro pyret

Nork:

oj oj nu går det fort. Hoppas drycken gör dig gott och kanske ger dig lite mer mod till i morgon *hihi*.

Min sambo fick lämna sperma hos den privata kliniken som vi går på. Det fanns en del regler att följa innan tex. inte ha utlösning på minst 3 dygn innan och att det fick inte ta mer än en timme från att utlösningen kommit tills den skulle vara hos kliniken (skulle förvaras varmt på väg dit) osv. Eftersom sambons simmare var bra så vet jag inte hur man går vidare om de skulle vara trubbel.

Hälsningar Pyrp Pyret