• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Wilma00: skönt att det gick så bra och att ni trivs ihop. dte är ju A & O när man sitter med sådana personer och öppnar sig totalt med ens liv.

Själv jobbar jag inom det grafiska. men är på väg att byta, (för mkt strul på jobbet som tar all min energi) Ska på intervjue i morgon. dock en helrokad. ska på intervjue till en butik. det är dock en tjänst på 75% och det är ju lite lite.... och sen är det ju helger, nu är man så bekväm med att jobba mellan 7-8 till 16-17. Någon som har erfarenhet med tider och löner och så?

• Nork

idag när jag såg nyheterna blev jag dock bli sugen på att bli hjälparbetare i Kenya. eller adoptera ett stackars barn. tänk vad bra man har det ändå!

• Pyro pyret

Hej igen.
    Jag läser på juristprogrammet, är med och driver ett projekt i Afrika för skolutbildning för unga flickor. Tar extra kvällskurser på universitetet samt jobbar extra en helg i månaden för att ha råd att göra 3h middagar, läsa vanliga böcker, hänga med katterna, kompisarna och träna.

Idag är jag sur för att jag ännu inte fått min kallelse på remissen som skickades den 18:e dec till Karolinska. Har dubbelkollat med min privata klinkik och enligt dem är den skickad. Har sen talat med sjukhuset men de har inte fått in någon remiss med mitt namn.
    Hon på Karolinska sa bara att det ibland försvinner saker med posten. Det är ju sant, men det betyder ju att jag inte stått i kö under dessa 19 dagarna som jag gått och väntat. När jag frågade om kötiderna så ville hon inte svara. Men erkände att det fanns problem med att uppfylla vårdgarantin (3 månader) och att det avgörande är ens akuta behov. Med tanke på att jag är ung och inte "lider" av någon fysisk smärta så det känns inte så kul att höra detta. Ibland blir man bara såå trött på allt.

Har talat med min klinik än en gång och de skall nu ringa upp och se vad som hänt...hoppas mysteriet med remissen är löst innan dagen är över.

Hälsningar Agro Pyro Pyret

• Wilma00

ska iväg till stan och lämna in mina sökblanketter.. Det ska bli kul... Äntligen nått som passar mig. Ska hämta migränmedicin först. Fick migrän igår kväll av 2 st som skalade klementin på resvägen.. blä. Måste ha medicin hemma så jag kan va säker.
    Min kurs är på kvällen. Känns skönt.
    Håll en tumme att jag kommer in på den. Men han lät iaf hoppfull. Ska åka med tolvbussen tänkte jag.

PryoPyret, fy vad slarviga.. HOppas det ordnar sig snart... Suck det här med ålder.. Byta klinik? Privat kanske? kram.

• oxle bo

men fy,med tanke på deras slart..så borde du ha lite förtur som plåster på såret..säg det gnäll lite på dom. du har ju ändå förloret 19 dagar..

så kan dom ju inte tänka,fysisksmärta...
    den psykiska smärtat då o inte bli gravid,räknas inte den?
    dom borde ta patienterna i tur årdning,inte efter hur ont man har..

Pyro pyret skrev 2008-01-09 10:34:57 följande:

Hej igen.Jag läser på juristprogrammet, är med och driver ett projekt i Afrika för skolutbildning för unga flickor. Tar extra kvällskurser på universitetet samt jobbar extra en helg i månaden för att ha råd att göra 3h middagar, läsa vanliga böcker, hänga med katterna, kompisarna och träna. Idag är jag sur för att jag ännu inte fått min kallelse på remissen som skickades den 18:e dec till Karolinska. Har dubbelkollat med min privata klinkik och enligt dem är den skickad. Har sen talat med sjukhuset men de har inte fått in någon remiss med mitt namn. Hon på Karolinska sa bara att det ibland försvinner saker med posten. Det är ju sant, men det betyder ju att jag inte stått i kö under dessa 19 dagarna som jag gått och väntat. När jag frågade om kötiderna så ville hon inte svara. Men erkände att det fanns problem med att uppfylla vårdgarantin (3 månader) och att det avgörande är ens akuta behov. Med tanke på att jag är ung och inte "lider" av någon fysisk smärta så det känns inte så kul att höra detta. Ibland blir man bara såå trött på allt. Har talat med min klinik än en gång och de skall nu ringa upp och se vad som hänt...hoppas mysteriet med remissen är löst innan dagen är över. Hälsningar Agro Pyro Pyret
  • oxle bo

jag ska hålla två tummar för dig

Wilma00 skrev 2008-01-09 10:40:58 följande:
    ska iväg till stan och lämna in mina sökblanketter.. Det ska bli kul... Äntligen nått som passar mig. Ska hämta migränmedicin först. Fick migrän igår kväll av 2 st som skalade klementin på resvägen.. blä. Måste ha medicin hemma så jag kan va säker. Min kurs är på kvällen. Känns skönt. Håll en tumme att jag kommer in på den. Men han lät iaf hoppfull. Ska åka med tolvbussen tänkte jag. PryoPyret, fy vad slarviga.. HOppas det ordnar sig snart... Suck det här med ålder.. Byta klinik? Privat kanske? kram.
  • oxle bo

idag har jag en riktigt skit dag...
    jag bara gråter och tänker på min underbara Simon, varför fick han inte stana hos mig? jag älskar han så mycket.. min underbara son.
    det är såna härna dagar man bara vill försvina

• Wilma00

usch blödde igenom nästan.. blärk.. Inte klokare nu vad jag vill haha.. Men plugga vill jag. Nu har jag iaf tagit kontakt med en studievägledare på högskolan i jönköping.
    Hoppas det leder till nått..
    Ont i magen.. urk. man är inte så fräsch när man har mens och törstig blir man. blä inte speciellt matsugen heller. typiskt åkomma vid mens ju.
    kram

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-01-09 15:32:27 följande:
    usch blödde igenom nästan.. blärk.. Inte klokare nu vad jag vill haha.. Men plugga vill jag. Nu har jag iaf tagit kontakt med en studievägledare på högskolan i jönköping. Hoppas det leder till nått.. Ont i magen.. urk. man är inte så fräsch när man har mens och törstig blir man. blä inte speciellt matsugen heller. typiskt åkomma vid mens ju. kram
    Mens är aldrig kul oavsett om den visar att allt står rätt till oftast!