• Beckah82

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Skulle du göra abort om du tidigt (före vecka 12) fick veta att barnet du bär på kommer födas harmynt?

Denna omröstning:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28372713.html

...var intressant så jag vill fråga samma fråga utifrån några andra avvikelser också. Kommer fler.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 00:34:22:

Förlåt. Trodde att harmynt skulle vara lättare, men alla höll inte med.

Wikipedia
    "Läpp-, käk- och gomspalt, LKG (föråldrad term: harmynthet) är en samling craniofaciala missbildningar. Förekommer både unilateralt (ensidigt) och bilateralt (dubbelsidigt). Det är vanligast med en vänstersidig spalt, men orsaken till detta är okänd."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 13:20:47:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28385975.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)
  • Centurion
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:57:50 följande:
    ja det är verkligen sjukt egentligen hur man kan kontrollera och sjukare lär det bara bli, skrämmande....
    Ja det är helt galet, fattar inte hur man kan tänka så ens? Så otrligt liten respekt för livets mirakler.
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-15 23:59:00 följande:
    Ja det är helt galet, fattar inte hur man kan tänka så ens? Så otrligt liten respekt för livets mirakler.
    ja verkligen!!!!! jag är glad att man hade lyckan att få barn överhuvudtaget!!!! kan inte ens tänka mig hur man skulle må om man inte kunde få barn o sedan läsa att man skulle ta bort det om det visa sig ha spalt el liknande skrämmande det med
    Snart är bebis här
  • Twilight
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:56:00 följande:
    lämnar inte ut mina bilder offentligt då jag har läst om folk som har kopierat osv, men annars skulle du gärna få se mitt underverk som är vackrast i denna värld
    Okej, förstår dig! 
    ♥Familjen♥
  • Twilight
    illoi1 skrev 2008-03-15 23:56:17 följande:
    de lilla lilla jack han har på läppen är nu borta han är opererd för 2 veckor sen
    Det är inte på jacket jag ser (Nåt jack såg jag inte ens ) Bara läppen o näsan som ser lite annorlunda ut på ngt vis.
    ♥Familjen♥
  • siamusen

Ja, skulle vara intressant att se exakt vad som driver de som skulle abortera. Synd att jag inte jobbar lângre annars hade jag kunnat ge mig ut pa intervjuvarstråt.

Jag är iofs för fri abort och för fosterdiagnostik (inte nödvändigtvis tillsammans).

Rent logiskt sa ska man vâl fa abortera av vilken anledning som helst fast en del anledningar kommer jag aldrig förstå.

• Annafeb06
    Twilight skrev 2008-03-16 00:06:47 följande:
    Okej, förstår dig! 
    bra
    Snart är bebis här
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:08:26 följande:
    Ja, skulle vara intressant att se exakt vad som driver de som skulle abortera. Synd att jag inte jobbar lângre annars hade jag kunnat ge mig ut pa intervjuvarstråt.Jag är iofs för fri abort och för fosterdiagnostik (inte nödvändigtvis tillsammans).Rent logiskt sa ska man vâl fa abortera av vilken anledning som helst fast en del anledningar kommer jag aldrig förstå.
    ja det var synd att du inte gör det.... jag håller med om fri abort med o självklart fosterdiagnostik, men anledningarna kan man hålla för sig själv, de vill jag inte veta
    Snart är bebis här
  • Centurion
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:04:58 följande:
    ja verkligen!!!!! jag är glad att man hade lyckan att få barn överhuvudtaget!!!! kan inte ens tänka mig hur man skulle må om man inte kunde få barn o sedan läsa att man skulle ta bort det om det visa sig ha spalt el liknande skrämmande det med
    Vi har varit ofrivilligt barnlösa men gått till ännu svårare problematik i dagsläget och det är fruktansvärt att läsa hur vissa resonerar.
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:10:14 följande:
    ja det var synd att du inte gör det.... jag håller med om fri abort med o självklart fosterdiagnostik, men anledningarna kan man hålla för sig själv, de vill jag inte veta
    Fast det lâr vâl knappast existera i verkligheten antar jag. Eller vâldigt få.
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)