• Beckah82

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Skulle du göra abort om du tidigt (före vecka 12) fick veta att barnet du bär på kommer födas harmynt?

Denna omröstning:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28372713.html

...var intressant så jag vill fråga samma fråga utifrån några andra avvikelser också. Kommer fler.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 00:34:22:

Förlåt. Trodde att harmynt skulle vara lättare, men alla höll inte med.

Wikipedia
    "Läpp-, käk- och gomspalt, LKG (föråldrad term: harmynthet) är en samling craniofaciala missbildningar. Förekommer både unilateralt (ensidigt) och bilateralt (dubbelsidigt). Det är vanligast med en vänstersidig spalt, men orsaken till detta är okänd."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 13:20:47:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28385975.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-16 00:14:51 följande:
    Vi har varit ofrivilligt barnlösa men gått till ännu svårare problematik i dagsläget och det är fruktansvärt att läsa hur vissa resonerar.
    förstår det!!!
    siamusen skrev 2008-03-16 00:15:55 följande:
    Fast det lâr vâl knappast existera i verkligheten antar jag. Eller vâldigt få.
    nej tyvärr inte
    Snart är bebis här
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:19:34 följande:
    nej tyvärr inte
    Är det manga som gör det? Far man tillstånd av socialstyrelsen att göra det?
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:21:39 följande:
    Är det manga som gör det? Far man tillstånd av socialstyrelsen att göra det?
    ? nu hänger jag nog inte med, klockan är mycket o min hjärna är seg
    Snart är bebis här
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:23:57 följande:
    ? nu hänger jag nog inte med, klockan är mycket o min hjärna är seg
    Jag kanske missförstod inlâgget innan

Är det manga som gör abort i verkligheten?
  • Jane Roe

Skulle aldrig göra det. Har ingen motivering för det är så självklart...

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Annafeb06
    siamusen skrev 2008-03-16 00:25:08 följande:
    Jag kanske missförstod inlâgget innan Är det manga som gör abort i verkligheten?
    för att barnet har spalt? *seg i skallen* om det är frågan så har jag inte en aning, har ialdrig hört talas om det....
    Snart är bebis här
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-03-16 00:25:08 följande:
    Jag kanske missförstod inlâgget innan Är det manga som gör abort i verkligheten?
    Pga av kosmetiska skäl eller öht?
  • jannike85

nej verkligen inte, varför skulle man? Låter helt sjukt om någon skulle göra abort för att man är harmynt, själv tycker jag det är lite sexigt över det Är inte han skådisen från början harmynt, Joaquin Phoenix, han är ju super sexig

• siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-16 00:26:34 följande:
    för att barnet har spalt? *seg i skallen* om det är frågan så har jag inte en aning, har ialdrig hört talas om det....
    Exakt

Inte hört talas om det heller. Tur det
  • Mollymajs

Absolut INTE.. Nu är ja ju själv spalt mamma men även om vi fått rea på det innan dottern födes så hade ja inte ens tänkt tanken.

Hur gör man om barnet råkar ut för en olycka och blir otroligt vanställd eller får ärr eller defekter. plockar man bort det då eller adopterar bort??

Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)