• Beckah82

2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)

Skulle du göra abort om du tidigt (före vecka 12) fick veta att barnet du bär på kommer födas harmynt?

Denna omröstning:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28372713.html

...var intressant så jag vill fråga samma fråga utifrån några andra avvikelser också. Kommer fler.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 00:34:22:

Förlåt. Trodde att harmynt skulle vara lättare, men alla höll inte med.

Wikipedia
    "Läpp-, käk- och gomspalt, LKG (föråldrad term: harmynthet) är en samling craniofaciala missbildningar. Förekommer både unilateralt (ensidigt) och bilateralt (dubbelsidigt). Det är vanligast med en vänstersidig spalt, men orsaken till detta är okänd."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 13:20:47:
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m28385975.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)
  • siamusen
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:52:51 följande:
    aha du får skänka lite till oss då som inte fick vackra barn då
    Absolut, jag är även generös nâmligen
  • Twilight
    Annafeb06 skrev 2008-03-15 23:36:49 följande:
    dags att se sig om i världen då måste jag säga!!!!! 
    Har du någon bild som kan övertyga mig, så fram med den
    illoi1 skrev 2008-03-15 23:44:22 följande:
    jajajajaj gör det min sons spalt syns inte heller ingen som sett att han har spalt
    Jag ser det då, hur tydligt som helst. Jättesöt är han, men det syns likväl
    ♥Familjen♥
  • siamusen
    Centurion skrev 2008-03-15 23:51:58 följande:
    Det är ju helt enkelt skrämmande!
    Ja, faktiskt. Skulle vara intressant att se vad en psykolog eller nagot liknande skulle ha att sâga om saken.
  • illoi1
    siamusen skrev 2008-03-15 23:49:37 följande:
    Jo tydligen, men jag undrar mera varför det ens skulle spela nagon roll. Vad âr de underliggande psykologiska faktorerna om man aborterar ett barn som är helt friskt men inte utseendemâssigt perfekt?
    fattar inte jag heller. alla duger som dom är stor näsa eller fula tår eller spalt det spelar ingen roll. man funderar ju naturligt vis på varför man resonerar kring saken att ta bort ett fult friskt barn.
    linus är ett spalt barn full av energi han är glad pigg och masa spring i benen. hittar på nya hyss hela tiden det enda är att han föddes med lkg villket är i det närmsta ut suddat i hans utseende nu  
  • Annafeb06

lämnar inte ut mina bilder offentligt då jag har läst om folk som har kopierat osv, men annars skulle du gärna få se mitt underverk som är vackrast i denna värld

Snart är bebis här
  • anne h
    siamusen skrev 2008-03-15 23:51:29 följande:
    Förutom mig själv så har jag aldrig sett någon faktiskt
    haha Har du inte sett mig, menar du?..
    Eller.. jo, det kan nog stämma att du inte har, inte många som sett och inte minns det!!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • illoi1
    Twilight skrev 2008-03-15 23:53:54 följande:
    Jag ser det då, hur tydligt som helst. Jättesöt är han, men det syns likväl
    de lilla lilla jack han har på läppen är nu borta han är opererd för 2 veckor sen
  • Centurion
    siamusen skrev 2008-03-15 23:54:30 följande:
    Ja, faktiskt. Skulle vara intressant att se vad en psykolog eller nagot liknande skulle ha att sâga om saken.
    Verkligen, utseendefixerat samhälle samt allt för kontrollerade graviditeter pga utveckling och forskning. Människan vill leka allsmäktig.
  • siamusen

anne h skrev 2008-03-15 23:56:13 följande:

haha Har du inte sett mig, menar du?..Eller.. jo, det kan nog stämma att du inte har, inte många som sett och inte minns det!!
    Nej,jag tror inte det faktiskt
  • Annafeb06
    Centurion skrev 2008-03-15 23:56:57 följande:
    Verkligen, utseendefixerat samhälle samt allt för kontrollerade graviditeter pga utveckling och forskning. Människan vill leka allsmäktig.
    ja det är verkligen sjukt egentligen hur man kan kontrollera och sjukare lär det bara bli, skrämmande....
    Snart är bebis här
Svar på tråden 2. Skulle du göra abort om du...(läs TS)