• Bellahhh

18-mån sprutan, ja eller nej ???

Är rädd för autism osv, tycker ni att man ska vänta alt. strunta i den sprutan? Hur var era erfarenheter? Sonen har tid imorgon.

Min familj är finast
  • Svar på tråden 18-mån sprutan, ja eller nej ???
  • ami
    Hannah76 skrev 2008-01-10 20:33:56 följande:
    Om du själv hade bevittnat ett barn som ett par dagar efter att ha fått mpr-vaccin helt förändrats (då menar jag en total förändring) - så tror jag att du skulle sluta småle...Och om du visste att svenska sjukvården fortfarande utreder flera barn där detta har hänt så kanske du också skulle ta och fundera lite.
    Att se ett barn dö av hjärnhinneinflammation i samband med mässling är inte heller en upplevelse..
    "Hjärninflammation i samband med mässling förekommer till exempel i storleksordningen en gång per 1 000 sjukdomsfall".
    ännu ett citat rån FASS.se
    Inte alltid så lätt.. Det är en risk att vacc och en risk att låta bli. Hur man än vänder sig har man rumpan bak
  • Bellahhh
    ami skrev 2008-01-10 23:45:24 följande:
    Att se ett barn dö av hjärnhinneinflammation i samband med mässling är inte heller en upplevelse.."Hjärninflammation i samband med mässling förekommer till exempel i storleksordningen en gång per 1 000 sjukdomsfall". ännu ett citat rån FASS.seInte alltid så lätt.. Det är en risk att vacc och en risk att låta bli. Hur man än vänder sig har man rumpan bak
    Ja det är ju därför det är så svååårt
    Min familj är finast
  • Hannah76
    ami skrev 2008-01-10 23:45:24 följande:
    Att se ett barn dö av hjärnhinneinflammation i samband med mässling är inte heller en upplevelse.."Hjärninflammation i samband med mässling förekommer till exempel i storleksordningen en gång per 1 000 sjukdomsfall". ännu ett citat rån FASS.seInte alltid så lätt.. Det är en risk att vacc och en risk att låta bli. Hur man än vänder sig har man rumpan bak
    Klart att det inte heller är något man önskar. Jag har ju valt att vaccinera min stora dotter, jag sköt bara fram den i vaccinationsprogrammet. Kommer at göra samma sak med min lilla dotter.
  • moje

Precis som Veladis skrev:

Vaccinet har blivit så effektivt idag att nu ifrågasätts de minimala riskerna som kan uppkomma.
    Många är inte längre upplysta om vad dessa sjukdomar kan göra för skada utan fokuserar helt på den mimimala risken för komplikationer.

Tycker att vården idag måste ta ett större ansvar att upplysa fakta för alla som är oinsatta i ämnet.
    Tex ta fram siffror för komplikationsfall av sjukdomen kontra komplikationsfall av vaccinationen.

Mässlingen har ju haft flera stora utbrott i Tyskland.
    Vore intressant att se fakta över komplikationer från sjukdomen där. Jag tror att siffrorna skulle vara enormt mycket högre än komplikationer från vaccinationer här.

• Duckan74

Har inte tänkt på det ännu, men min svägerska väntade pga att hon redan då misstänkte att deras dotter hade autism. Hon ville se hur det blev utan sprutan. Jag vet inte hur vi ska göra, tar ställning när det närmar sig.

• moje

Vaccinerna ger biverkningar efterssom de ger en lindrig variant av sjukdomen. Tex får barnet ofta feber mm.

Men alla läkemedel som vi tar ger också biverkningar.
    Men inte ifrågasätts det ofta om vi ska ta medicinen eller inte,
    trots att det går att läsa både i FASS och på bipacksedeln om biverkningar. I vissa fall kan biverkningarna till läkemedel vara riktigt svåra.

Vi väljer trots biverkningarna att ta medicinen efterssom vi tror att det är bättre att ta medicinen än att vara utan.
    Varför är det inte så med vaccineringar???

Jag har vaccinerat alla mina barn enligt basvaccinationen
    Dessutom har några av de fått ytterligare sprutor mot bla.
    Pneumokocker
    TBC
    TBE

• LyckaJones
    moje skrev 2008-01-11 11:36:46 följande:
    Vaccinerna ger biverkningar efterssom de ger en lindrig variant av sjukdomen. Tex får barnet ofta feber mm.Men alla läkemedel som vi tar ger också biverkningar.Men inte ifrågasätts det ofta om vi ska ta medicinen eller inte,trots att det går att läsa både i FASS och på bipacksedeln om biverkningar. I vissa fall kan biverkningarna till läkemedel vara riktigt svåra.Vi väljer trots biverkningarna att ta medicinen efterssom vi tror att det är bättre att ta medicinen än att vara utan.Varför är det inte så med vaccineringar???Jag har vaccinerat alla mina barn enligt basvaccinationenDessutom har några av de fått ytterligare sprutor mot bla.PneumokockerTBCTBE
    Jag ifrågasätter absolut biverkningar på mediciner med!
  • Miss Congeniality

tänk om alla föräldrar var så här lättsamma med att vaccinera sina barn då hade många utdöda sjukdomar kommit tillbaka till Sverige.

TAck gode gud att de flesta fortfarande är förnuftiga.

Svar på tråden 18-mån sprutan, ja eller nej ???