• Bellahhh

18-mån sprutan, ja eller nej ???

Är rädd för autism osv, tycker ni att man ska vänta alt. strunta i den sprutan? Hur var era erfarenheter? Sonen har tid imorgon.

Min familj är finast
  • Svar på tråden 18-mån sprutan, ja eller nej ???
  • Hannah76

Jag sköt upp den för min första dotter. Kommer göra det för min lilltjej också.

• Bellahhh
    Hannah76 skrev 2008-01-07 17:16:37 följande:
    Jag sköt upp den för min första dotter. Kommer göra det för min lilltjej också.
    hur länge då? 3-4 år ?
    Min familj är finast
  • jmmm

Jag jobbar med funktionshindrade som personlig assistent. På stället vi är på dagarna är där en kille som fått sin autism o övriga handikapp efter sprutor. MEN hans anhöriga skulle aldrig tveka att ge ev egna barn sprutorna eftersom de kan ge så många fler o värre biverkningar om sjukdomarna bryter ut. I dagsläget finns ju inte speciellt många fall av dessa barnsjukdomar , emn fallen ökar ju vartefter folk väljer tat inte vaccinera sina barn o då ökar ju oxå biverkningar/riskker m dem. Lycka till i ditt val!

• Hannah76

Det var meningen att jag skulle skjuta den i ca ett år, men det blev längre. Lilltjejen kommer få sin när hon är 2 1/2 år ungefär.

• Snorkis

Det finns INGA forskningsrapporter som visar att vaccinationssprutan kan ge autism!!!

Självklart ska man ge!

• Hannah76
    Snorkis skrev 2008-01-07 18:21:49 följande:
    Det finns INGA forskningsrapporter som visar att vaccinationssprutan kan ge autism!!!Självklart ska man ge!
    Och inte heller några som utesluter det tveklöst.
    Vacinationsprogrammet är valfritt och man får ändra hur man vill i det. Att man skjuter på en vaccination är knappast en katasrof.. Katastrof är at föräldrar inte har en aning om vad som ges till barnen, de tackar ja utan att läsa på om något.
  • blonde redhead

Vi har också avvaktat med 18 månaderssprutan.

• Indijamen

Absolut skulle jag ge sprutan. Det finns som sagt inga belägg för att man skulle kunna få autism av dem, däremot kan "gamla" (i vår värld i alla fall) farliga sjukdomar spridas och få fäste om folk slutar vaccinera sina barn.

• Hannah76
    Indijamen skrev 2008-01-07 18:35:26 följande:
    Absolut skulle jag ge sprutan. Det finns som sagt inga belägg för att man skulle kunna få autism av dem, däremot kan "gamla" (i vår värld i alla fall) farliga sjukdomar spridas och få fäste om folk slutar vaccinera sina barn.
    Som sagt, det finns inte heller en enda studie som kan avfärda det helt. Och då jag sett det själv hända, så avvaktar jag absolut med sprutan.

Enda anledningen till att jag vaccinerar mot barnsjukdommar öht är av solidaritet.
  • Lily38

den forskning som gjordes avfärdade väl att vaccin orsakar autism?...jag tror det uppkommer av andra orsaker. så jaa jag kommer ge den till min son men kanske skjuter upp den för säkerhets skull.

Svar på tråden 18-mån sprutan, ja eller nej ???