18-mån sprutan, ja eller nej ???
Är rädd för autism osv, tycker ni att man ska vänta alt. strunta i den sprutan? Hur var era erfarenheter? Sonen har tid imorgon.
Är rädd för autism osv, tycker ni att man ska vänta alt. strunta i den sprutan? Hur var era erfarenheter? Sonen har tid imorgon.
Snacka om I lands problem!
Avstå från att vaccinera, frivilligt! Säg det till mammor i U länderna. Det finns alltid ett skäl till att vaccinen infördes och det var barnadödöighet och de allvarliga men som sjukdomarna gav. Skulle alla sluta vaccinera sina barn så skulle vi vara där igen.
barnen ska självklart få vaccineras, vilka föräldrar vill att dödliga barnsjukdomar ska få spridas igen?
Ja, skillnaden är just att vi får vaccinen. Om alla lät bli att vaccinera skulle det inte vara någon skillnad, förstår ni inte det? Folk dör av mässling i USA, det är inget U-land. Anledningen att riskerna är små att få sjukdomarna här är ju just ATT vi vaccinerar. Slutar vi kommer situationen vara samma här som i U-länderna, eftersom vi inte här heller kan bota de här sjukdomarna. Barn och vuxna kommer att dö, bli sterila eller handikappade av de här sjukdomarna här i Sverige, precis som på alla andra ställen. Vi är inte skyddade för att vi har mer pengar. Enda skyddet är att ALLA vaccineras, så att sjukdomarna utrotas.
Jag blev inte vaccinerad när jag var liten och har haft alla barnsjukdomarna med undantag för röda hund. Kan säga att jag var sjuk stor del av min barndom.
Mina barn får vaccin, men jag väntar med 18-månadersvaccinet tills de växt till sig lite.
Vad är 18mån sprutan?vad finns för biverkningar?varför är det bra att ta den o varför inte?
vill veta då dottern ska vaccineras om 3månader.